Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، واحد اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر‌های نوروزی ۱۴۰۰ گیلان اعلام کرد: یک تور غیرمجاز گردشگری توسط تیم‌های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان با همکاری نیروی انتظامی در تالش متوقف شد و پس از انجام تست نمونه‌گیری کرونا توسط شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به خارج از استان هدایت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از توقف این گروه غیرمجاز گردشگری که از مبدأ خوزستان و با نقض دستورالعمل‌های بهداشتی در تالش در حال تردد بود و با توجه به اهمیت موضوع، یک تیم تخصصی از سوی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در محل حاضر شد و از تمام مسافران این گروه تست کووید ۱۹ گرفت که خوشبختانه نمونه مثبتی در بین آنها یافت نشد.

تیم‌های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر‌های نوروزی گیلان با انجام عملیات‌های مستمر و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و نهاد‌های ذیربط بهداشتی و درمانی، نظارت دقیقی بر اجرای صحیح دستورالعمل‌های بهداشتی در سفر‌های نوروزی استان گیلان خواهند داشت.

روزبه آلیانی، رئیس دفتر بررسی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز پیش از این از برخورد با تور‌ها و گرو‌ه‌های غیرمجاز گردشگری در ایام نوروز خبر داده بود.

به گفته او؛ طبق دستور معاون گردشگری کشور مبنی بر برخورد با تور‌ها و گرو‌ه‌های غیرمجاز گردشگری، در ایام نوروز با افرادی خاطی بدون اغماض برخورد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

در این مدت با همکاری نیروی انتظامی و تشکیل تیم‌های نظارتی تمامی گرو‌ه‌ها، تور‌ها و فعالیت‌های مجازی پایش و طبق تبصره ۲ ماده ۷ قانون توسعه ایرانگردی و جهانگردی با تور‌ها و گرو‌ه‌های غیرمجاز برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تورهای گردشگری نوروز ۱۴۰۰ محدودیت های کرونایی غیرمجاز گردشگری گرو ه ها تور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار

ولی جهانی در گفت و گو با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به بازدید و بررسی‌های به عمل آمده از روستای فصلی کوی افسانه‌ای درفک، تعداد زیادی از کلبه‌های قدیمی با یک تا یک و نیم متر و ساخته شده از سنگ و گل و چوب باقی مشاهده شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری جنوب گیلان و منطقه درفک بیان کرد: با توجه به معماری بومی کلبه‌ها، اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان در نظر دارد این روستای فصلی را به عنوان یک روستای نوسنگی، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رساند.

جهانی تصریح کرد: در این راستا پرونده ثبتی این مجموعه در دست اقدام است تا در صورت امکان در مدت دو ماه با نقشه‌برداری، پلات برداری و تهیه گزارش مستند، این روستا در فهرست آثار ملی کشور به ثبت شده و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور معرفی شود.

به گفته وی روستای فصلی درفک در طی سنوات گذشته، موقعیت خود را حفظ کرده است، یکی از جاذبه‌های این روستا دو استخر قدیمی است که دامداران منطقه شهرستان رودبار از آب آنها در بهار و تابستان استفاده می‌کنند و همچنین یخچال درفک که در زمستان پر از برف و در تابستان دارای یخ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، رستم مالشوران را از جذابیت‌های روستای درفک رودبار برشمرد و بیان کرد: هر ساله اواخر دوره شهریور ماه و اوایل پاییز معمولاً به رسم یاد بود یا به رسم قدیمی دامداران منطقه درفک، در استخر قدیمی که پر آب است، به شستشوی دام‌های خود می‌پردازند که این رسم ریشه در فرهنگ و تاریخ ۳۵۰۰ ساله گیلانیان دارد.

کد خبر 6097423

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • توقف تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • توقف تور‌های غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • توقف‌ تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی