Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلامی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ علاوه بر جلوگیری از واردات و حمایت از تولید داخل، جشن خودکفایی تولید واگن باری را برگزار کردیم، گفت: در ماه‌های آینده جشن خودکفایی تولید واگن مسافری و لوکوموتیو را برگزار می کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به اینکه در سال ۹۹ علاوه بر جلوگیری از واردات و حمایت از تولید داخل، جشن خودکفایی تولید واگن باری را برگزار کردیم، گفت: در ماه‌های آینده جشن خودکفایی تولید واگن مسافری و لوکوموتیو را برگزار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیشترین خروج مسافرتی از تهران است سال گذشته محدودیت ها شدیدتر بود به وضعیت راه‌ها اشاره کرد و گفت: تردد جاده‌ای بین استانی و در سطح کشور نسبت به سال گذشته با افزایش چشمگیری مواجه هستیم.

 

وی با بیان اینکه رشد سفر با وسیله نقلیه عمومی اتوبوس، قطار و هواپیما نسبت به مشابه سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، گفت: براساس اطلاعات پلیس راهور تردد در شهرهای قرمز و نارنجی کاهش و در سایر مناطق کشور با رنگ‌بندی‌های آبی و زرد تردد افزایش داشته است.

 

اسلامی با اشاره به اینکه مسافران برای خروج از شهرهای قرمز و نارنجی با وسیله نقلیه عمومی(اتوبوس، هواپیما، کشتی و قطار) حتما از او تست کرونا گرفته می‌شود و در صورت منفی بودن تست اجازه سوار شدن دارد، افزود: نیروهای هلال احمر در ۳۱ پایانه‌ مرزی فعال کشور مستقرند و از مسافران تست کرونا گرفته‌ می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات این وزارتخانه در سال 99 گفت: پایدارسازی تولید مسکن با ایجاد اصلاحات در آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها، ثبت‌نام گسترده از مردم و عرضه زمین در همه شهرهای دارای متقاضی مهم‌ترین اقدام وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۹ بود.

 

وی با تصریح این نکته که در سال گذشته توانستیم در حوزه راه‌ها و بهبود وضع حمل و نقل رکوردهای جدیدی را به لحاظ عملیات اجرایی در کشور ثبت و ضبط کنیم، گفت: سال گذشته سامانه جامع املاک و اسکان را فعال کردیم و در پرتو این سامانه حدود یک‌میلیون و 300 هزار واحد مسکونی خالی شناسایی و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شد و موجب افزایش عرضه به بازار و کاهش حدود ۲۵ درصدی قیمت مسکن شد.

 

اسلامی با بیان اینکه در سال ۹۹ حدود ۹۰۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح کردیم و حدود ۳۰۰ کیلومتر دیگر هم آماده افتتاح و بهره‌برداری است، گفت: سال گذشته رونق تولید و جهش تولید را در حوزه ریل داخلی داشتیم.

 

وی با بیان اینکه  در سال‌های گذشته سامانه‌های ریلی و واگن‌های باری از خارج از کشور تأمین می‌شد، ولی در سال ۹۸، ۷۷۸ واگن باری، مسافری و لوکوموتیو با توان نیروی داخلی ساخته شد، افزود: در سال ۹۹ این رقم از یک‌هزار و ۱۵ واگن عبور کرد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت راه و شهر سازی اسلامی وزارت راه و شهرسازی وزارت راه راه و شهرسازی سال گذشته سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان برای گشایش مرز ارس در منطقه کلاله مصمم هستند، گفت: ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی پس از ساخت گذرگاه ارس افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، در بازدید از محل ساخت یک پایانه مرزی در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به‌این‌ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به‌موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان این که تردد از این پایانه و پل روی رودخانه حداکثر ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد، افزود: طرح ساخت به‌تازگی آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم‌اند تا در زمانی کوتاه کار را به پایان برسانند.

امانی با بیان این که برای آزادسازی زمین و پیش‌بینی سایت موقت، منابع مالی لازم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این پایانه مرزی در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث خواهد شد که زمین آن هم‌زمان در حال تملک و آماده‌سازی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: این طرح در قالب مدل مفهومی ایران راه باهدف توسعه مبادلات تجاری منطقه‌ای و افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده جلفا به کلاله نیز تعریض شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد اولیه با پیمانکار برای ارتقای مشخصات این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس، ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی و بالعکس افزایش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر