Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:58:04 GMT

افزایش سرسام‌آور تردد خودروها در ورودی و خروجی زنجان

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۰۶۹۲

افزایش سرسام‌آور تردد خودروها در ورودی و خروجی زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: امسال تردد خودروها در ورودی و خروجی استان نسبت به پارسال سرسام‌آور افزایش پیدا کرده است.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (سوم فروردین‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در محل استانداری زنجان برگزار شد، از افزایش سرسام‌آور تردد خودروها در ورودی و خروجی استان زنجان نسبت به پارسال خبر داد و اظهار کرد: تردد تجمعی جاده‌ای ورودی استان از ۲۵ اسفندماه پارسال تا دوم فروردین‌ماه امسال، قریب به ۱۱۳ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته و تردد تجمعی جاده‌ای در خروجی‌های استان در بازه زمانی مذکور نیز ۱۳۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد حوادث جاده‌ای امسال استان نسبت به پارسال ۲۸۳ درصد (از ۶ حادثه به ۲۳ حادثه) افزایش پیدا کرده است، افزود: افراد حادثه‌دیده در جاده‌ها، ۱۵۶ درصد افزایش داشته، به این معنی که از ۹ نفر در سال گذشته به ۱۰۴ نفر در سال‌جاری افزایش یافته و مصدومان نیز ۷۴۰ درصد یعنی از ۵ مصدوم به ۴۲ مصدوم افزایش یافته است.

این مسئول با اشاره به بازدید سرزده از هفت اماکن استان اعم از مسافرخانه‌ها و راه‌آهن، تصریح کرد: طی بازدید از مسافرخانه‌ها در برخی از آنان حتی یک مسافر هم نبود که این موضوع نشان‌دهنده اسکان مسافران در منازل زنجانی‌ها است. گفتنی است طی بازدید دیروز (دوم فروردین‌ماه) از راه‌آهن زنجان بیش از ۲۰۰ نفر برای مشهد بلیت تهیه کرده بوده و به همین تعداد مسافر نیز وارد استان شده بودند.

استاندار زنجان با بیان اینکه آمارهای موجود نشان از یک فاجعه کرونایی در آینده‌ای نزدیک می‌دهد، گفت: طی هفته‌های آتی آثار و عواقب مسافرت‌های غیرضروری، خریدهای بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اسفندماه، تردد خودروها و غیره را در استان خواهیم دید که بدون شک رنگ‌بندی شهرستان‌های استان را تغییر خواهد داد.

حقیقی با تاکید بر لزوم رسیدگی و رصد روستاهای آلوده به کرونا در استان توسط فرمانداران، اظهار کرد: پیگیری‌های انجام شده در هیدج و صائین‌قلعه جواب داده، به طوری که اکنون دورهمی‌ها در هیدج بسیار کم شده ولی همچنان در صائین‌قلعه شاهد دورهمی‌های مخفیانه هستیم که نیازمند رسیدگی است.

وی با تاکید بر عملیاتی شدن مصوبات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، افزود: فرمانداران باید بر سالن‌های پذیرایی نظارت بیشتری داشته باشند و سالن‌های پذیرایی خارج از شهر فاقد مجوز، حق بازگشایی ندارند، در غیر این صورت به قوه قضاییه معرفی خواهند شد. همچنین برگزاری هر گونه مراسم در سالن‌های پذیرایی دارای مجوز منوط به تاییدیه مرکز بهداشت است.

این مسئول با بیان اینکه افرادی که بدون داشتن تست کرونا به شهرستان‌های ماه‌نشان، ابهر و خدابنده وارد شدند، در صورت آلوده کردن سایرین باید پاسخ‌گو باشند، زیرا همه آنان قبلاً شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: ورودی شهرستان‌های طارم، ابهر و خرم‌دره به دقت باید کنترل شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دستگاه‌های اداری استان نیز ابلاغ شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه واکسیناسیون با قدرت و قوت در استان زنجان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: طی هفته‌های آینده شدت واکسیناسیون افزایش پیدا خواهد کرد تا شدت بیماری کمتر شود، امید است افراد حداقلی که به هر دلیلی باورشان نشده که بیماری کرونا جدی و اساسی است، همکاری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان همه باهم علیه کرونا سفر ممنوع نسبت به پارسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع سیلاب و جاری شدن روان آب در مازندران

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی محمدی افزود: با تقویت و فعالیت سامانه بارشی از چهارشنبه ۱۹ اردیهشت تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه شاهد رگبار باران، رعد و برق و صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش دما در همه مناطق استان خواهیم بود.

محمدی افزود: آب‌گرفتگی معابر و احتمال جاری شدن روان آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، ریزش سنگ، کاهش دید و اختلال در تردد محورهای کوهستانی و احتمال آسیب به سازه‌های کم مقاوم از تبعات این سامانه خواهد بود.

وی گفت: رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در محورهای کوهستانی و در هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

محمدی افزود: در این مدت کوهنوردان و طبیعت گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضاهای باز جدا خودداری کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی مواج شدن دریای خزر از قایقرانی، ماهیگیری و انجام ورزش‌های آبی در این مدت جدا خودداری کنند.

محمدی گفت: دامداران، دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه‌ها، دهانه مسیل‌ها، نقاط مرتفع، فضای باز و در مناطق امن نگهداری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود: صاحبان سالن‌های پرورش گل و گیاه و پرورش دام و طیور نسبت به آماده سازی سیستم‌های گرمایشی و تنظیم دما و استحکام سالن‌ها تدابیر و اقدام احتیاطی لازم را انجام دهند.

محمدی گفت: شهرداران در این مدت نسبت به پاکسازی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و نیز بازدید و مقاوم سازی داربست‌ها، سازه‌های موقت، تابلوها و بیلیبوردهای تبلیغاتی سطح شهرها اقدام کنند.

وی افزود: نیروهای خدماتی و امدادی استان با تمام قوا و تجهیزات آماده خدمات رسانی در صورت وقوع سیلاب هستند.

کد خبر 6099690

دیگر خبرها

  • مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان
  • احتمال وقوع سیلاب و جاری شدن روان آب در مازندران
  • محور علی آباد-گرگان با ثبت ۷۶ هزار تردد جز پر ترددترین محورگلستان
  • تعیین شهریه مدارس غیردولتی براساس الگوی شهریه
  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران | تردد در این مسیرها به سمت تهران روان است
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی/مبالغ دریافتی کجا هزینه می‌شود؟
  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی