Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@08:47:30 GMT

از وضعیت کرونایی روستاهای استان زنجان چه خبر؟

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۰۶۹۹

از وضعیت کرونایی روستاهای استان زنجان چه خبر؟

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: همه افراد در روستاهای ذاکر، سهرین، دولت‌آباد، حصار، قره‌بوته، باغلوجه، سوکهریز، سونتو و انگوران غربالگری شدند و وضعیت این روستاها تحت کنترل است.

پرویز قزلباش شامگاه دیروز (سوم فروردین‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابه با کرونا که در محل استانداری زنجان برگزار شد، در رابطه با روند بستری و سرپایی بیماری کرونا در استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر روند سرپایی کرونا در استان با سرعت بیشتری نسبت به هفته‌های گذشته، افزایشی بوده ولی روند بستری بیماران مبتلا به کرونا همچنان در بیمارستان‌های استان ثابت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با رنکینگ شهرستان‌های استان زنجان از لحاظ بروز موارد بستری بیماری کووید - ۱۹ در هفته چهارم اسفندماه، افزود: در این خصوص رتبه‌بندی به ترتیب شهرستان‌های خرم‌دره، زنجان، ایجرود، ابهر، خدابنده، ماه‌نشان، طارم و سلطانیه بوده و نیازمند توجه جدی و اتخاذ تمهیدات لازم است.

این مسئول از گردش بالای ویروس کرونا در استان خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط فرمانداران شهرستان‌های استان، روند رهگیری و گرفتن تست‌های کرونا در استان افزایش پیدا کرده، به طوری که از میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با مجموع مراجعات در چهار هفته اخیر به مراکز سرپایی کرونا در استان، گفت: مجموع مراجعات در هفته اول اسفندماه ۵۶۱۹ نفر، هفته دوم اسفندماه ۶۰۵۴ نفر، هفته سوم اسفندماه ۶۹۹۴ نفر و هفته چهارم اسفندماه نیز ۷۶۶۵ نفر بوده است.

قزلباش در رابطه با مجموع مراجعان مشکوک به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی کووید - ۱۹ استان زنجان تا سوم فروردین‌ماه، اظهار کرد: در این بازه زمانی ۲۲۴ هزار و ۶۴۴ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز سرپایی کرونا استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۱۹ هزار و ۷۸۷ نفر آقا و ۱۰۴ هزار و ۸۵۷ نفر خانم بودند.

وی با بیان اینکه اکنون روند بیماری کرونا در شهرستان زنجان ثابت بوده و شاهد شیب ملایمی در بستری‌های کرونایی هستیم، افزود: طی هفته گذشته در روستاهای ذاکر، سهرین، دولت‌آباد، حصار، قره‌بوته و باغلوجه تمرکز شد و به شدت تحت غربالگری قرار گرفت و در برخی از روستاها ناچار به اعمال محدودیت‌های ورود و خروج شدیم؛ خوشبختانه در روستاهای مذکور شرایط کنترل شده و در حال حاضر وضعیت پایداری دارند.

این مسئول در رابطه با روند بیماری کرونا در ابهر، تصریح کرد: روند بیماری کرونا در این شهرستان نزولی بوده و اقدامات خوبی نیز در شهرهای صائین‌قلعه و هیدج انجام شده است و روزانه تست‌های قابل توجهی گرفته می‌شود. آخرین وضعیت به لحاظ مثبت شدن تست‌ها از ۱۰ تا ۱۵ اسفندماه در شهر صائین‌قلعه ۲۱ مورد و به ترتیب در هفته‌های بعد ۲۱ مورد و ۳۸ مورد مثبت بوده است ولی در چهار روز اخیر یک مورد مثبت کرونا در این شهر به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان، روند بیماری کرونا در شهرستان ایجرود، خرم‌دره و خدابنده را پایدار دانست و گفت: روستاهای خرم‌دره اعم از روستای سوکهریز به شدت رصد شده و خوشبختانه نسبت به سال قبل پذیرش مهمان بسیار کم اتفاق افتاده است. گفتنی است روند بیماری کرونا در طارم پایدار بوده و رهگیری بیماران کرونایی نیز افزایش یافته است.

قزلباش با بیان اینکه از جمعیت ۴۵۰ نفری روستای زهترآباد شهرستان طارم، تست کرونای ۱۰ نفر مثبت شد که ۲ از نفر آنان به کرونای انگلیسی مبتلا شده بودند؛ بنابراین محدودیت‌های جدی در این روستا اعمال شد، اظهار کرد: کنترل ورودی شهرستان طارم به دقت صورت می‌گیرد، به طوری که روزانه ۴۰۰ تست کرونا از افرادی که قصد اقامت در این شهرستان دارند، گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان مثبت بودن تست‌های کرونا در شهرستان سلطانیه افزایش پیدا کرده و گردش ویروس کرونا قابل توجه بوده و نیازمند توجه ویژه است، افزود: در روستای سنتو ماه‌نشان اقدامات جدی صورت گرفت و آخرین فردی که از لحاظ آزمایشگاهی، کرونای مثبت داشت مربوط به ۲۴ اسفندماه پارسال بود و تا پایان مدت نقاهت بیماری این فرد، همچنان روستای سونتو قرنطینه خواهند ماند. گفتنی است همه افراد در روستای مذکور روزانه رصد شده و خوشبختانه هیچ‌کدام از افراد مبتلا به کرونا در این روستا منجر به بستری نشدند.

این مسئول با اشاره به اینکه در روستای انگوران شهرستان ماه‌نشان، همه افراد غربالگری و تست ۴۴ نفر مثبت اعلام شده و افراد دارای ریسک بالا نیز کنترل می‌شوند، تصریح کرد: از جمعیت ۵۰۰ نفری روستای قره‌دره، تست کرونای ۱۱ نفر مثبت و همه افراد روستا غربالگری شده و تحت کنترل هستند.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونا در استان، از نقطه‌بندی شهرستان زنجان به ۳۶ منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: مدیران‌  کل استان به مناطق تعیین شده نظارت می‌کنند و تاکنون ۵۹۵ مورد بازرسی در این شهرستان صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان کرونای انگلیسی همه باهم علیه کرونا سفر ممنوع روند بیماری کرونا کرونا در استان استان زنجان همه افراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار گفت: ضروری است که شورائیان از اختلافات و دخالت دادن تفکرات سیاسی در کار شوراها پرهیز کنند.

حسین باهوش، ۱۱ اردیبهشت با حضور در جمع شوراهای اسلامی شهرستان گفت: امروزه عرصه، عرصه خدمتگزاری است، شوراهای اسلامی تنها نهادی هستند که بدون هیچ چشم داشتی و دریافت هزینه‌ای برای عمران و آبادانی شهرها و روستاها تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیچ شأنی بالاتر از خدمت کردن به مردم برای ما نیست، بیان کرد: از تمامی اعضای شوراهای اسلامی تقاضا داریم برای توسعه و آبادی شهرستان رشتخوار کمک کنند.

فرماندار رشتخوار تأکید کرد: شوراها نباید در محیط‌های شهر و روستا به صورتی عمل کنند که موجب ایجاد مشکلات شوند بلکه آنان باید مشکلات مردم را رفع و پیگیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه شورائیان از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین درخواست‌های ما از اعضای شورای اسلامی و دهیاران اجرا و پیگیری طرح نهضت ملی مسکن است که تاکنون این طرح بیش از ۲۹۱۱ نفر در شهرستان‌ متقاضی داشته است.

باهوش با اشاره به اینکه برای پیشرفت و توسعه شهرستان تاکنون زحمات بسیاری کشیده شده است، یادآور شد: در روستاهای براکوه، کت و سعادت‌آباد زمین‌های نهضت ملی مسکن تعیین و واگذار شده و در روستاهای فتح‌آباد، نوق، درریز، چاهشورک جنگل و تعدادی از روستاهای دیگر این طرح در دست اقدام است.

فرماندار رشتخوار همچنین به اقدامات انجام شده در خصوص پروژه باند دوم محور رشتخوار اشاره و اذعان کرد: قطعه ۷ پروژه باند دوم از مسیرهای مختلفی پیگیری شده است و در جلسه‌ای که با معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور مسئولان‌ استانی و شهرستانی در تهران برگزار شد قول پیگیری چندماهه اخذ شد و همچنان تا تحقق موضوع پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه همچنین قطعه ۹ این پروژه هم با سرعت در حال انجام است، ادامه داد: در حوزه اشتغال و کارآفرینی از چند ماه آینده اتفاقات خوبی در شهرستان رشتخوار رقم خواهد خورد و با راه‌اندازی شرکت‌های فولادی شاهد این موضوع خواهیم بود.

فرماندار شهرستان رشتخوار، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی علاوه بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگی داشته باشند، زیرا اگر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی کاهش پیدا کند به مراتب نارضایتی‌های مردمی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان به حل و فصل کردن مشکلات توسط شوراها در سطح روستا، داشتن رویکرد فرهنگی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، برگزاری بازی‌های بومی محلی در روستاهای دارای ظرفیت و ... تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است