Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو هیئت رئیسه مجلس ‌گفت: مجلس موظف است کسری قوانین حمایت از تولید و  مانع‌زدایی را تصویب کند، سپس قوانین اضافه که باعث عدم پشتیبانی از تولید یا ایجاد مانع سر راه تولید می‌شود را حذف و بعد با پشتیبانی از تولید را محقق سازد. - اخبار استانها -

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از  اصفهان ، در رابطه با علت تکرار شعار سال مطرح شده توسط رهبر انقلاب با محوریت تولید اظهارداشت: علت مشکلات اقتصادی کشور به عدم تولید و بحث واردات کالاهای غیرضرور از خارج به صورت رسمی و قاچاق برمی‌گردد و اگر تولید تقویت شود، اقتصاد هم رشد کرده و معیشت مردم تامین می‌شود و همچنین نقدینگی در امر تولید بیشتر استفاده خواهد شد، بنابراین رهبر انقلاب دوباره در شعار سال، بحث تولید را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مجلس موظف است ابتدا کسری قوانینی که برای پشتیبانی و حمایت از تولید و همچنین مانع‌زدایی را تصویب کند، سپس قوانین مازاد و اضافه که باعث عدم پشتیبانی از تولید یا ایجاد مانع بر سر راه تولید می‌شود را حذف کند و در مرحله آخر در امر نظارتی کار مجلس باید بر همین دو نکته متمرکز شده و با کسانی‌که وظیفه دارند و پشتیبانی نمی‌کنند و یا دستگاه‌هایی که مانع ایجاد می‌کنند براساس ابزار نظارتی برخورد کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با وظیفه دولت و موارد لازم در پشتیبانی از تولید عنوان کرد: وظیفه دولت عمل هست یعنی بیشتر اختیارات و امکانات کشور دراختیار دولت بوده و باید با بسیج منابع و امکانات لازم در همین راستا حرکت خود را اصلاح و عمل کند، یکی از موارد مهم در پشتیبانی از تولید، بانک‌ها و نحوه پرداخت وام هستند که تولیدکنندگان عموما در این زمینه مشکل دارند و وقتی تولیدکننده وام بانکی دریافت می‌کند، احساس واگذاری کارخانه خود به بانک را دارد که این موضوع باید برطرف شده و تولیدکننده و کارآفرین نباید هیچ نگرانی ازبابت دریافت وام از بانک داشته باشند.

وی افزود: دولت درمواردی که موظف است ازطریق دستگاه‌های خود مثل وزارت جهاد، صمت، نیرو، نفت و سایر دستگاه‌ها پشتیبانی انجام دهد باید به‌موقع اقدام کند چرا که این موضوع هم برای حمایت از تولید یک ضرورت است، چه‌ بسا کاری انجام می‌شود اما در زمانی انجام که هیچ اثری برای تولید ندارد.

حاجی دلیگانی با اشاره به تاثیر منافع شخصی و دلالان بر تصمیمات اجرایی مدیران تصریح کرد: گاهی اوقات در دستگاه‌های اجرایی تضاد منافع به‌گونه‌ای است که برخی افراد برخلاف نظرات کارشناسی تصمیماتی اتخاذ می‌کنند و این تصمیم با منافع شخصی آنان در تضاد است بنابراین تصمیم‌گیری درست و به ‌موقع انجام نمی‌دهند، گاهی اوقات نیز افرادی با هدف دلالی یا منافع شخصی به‌ دور مدیران حلقه زده و با اغوا، سوءاستفاده و هر روشی که می‌توانند، تصمیمات مدیران ارشد یک سازمان یا وزارت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

تولیدات صنایع دستی مناطق روستایی و محروم کشور به صورت مستقیم عرضه می‌شودعالم برجسته اهل‌سنت در گفت‌وگو با تسنیم: تحقق شعار سال «رونق تولید و اشتغال‌زایی» به‌دنبال داردمجلس یازدهم برحمایت از تولید و پشتیبانی از آن مصمم و آن را پیگیری خواهد کرد

وی ادامه داد: ازطرفی جلوگیری از قاچاق به کشور هم یکی از مسائلی بوده ‌ که درست به آن عمل نشده و بی‌ثباتی مقررات نیز از دیگر عواملی است که باید توسط مجریان به آن عمل شود.

انتهای پیام/174/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پشتیبانی از تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۰۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ منصور قنبرزاده درباره ابهام نسبت به قانون سازمان لیگ درباره جایگاه تیم‌های هم‌امتیاز در جدول لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: ابهامی در مصوبه هیئت رئیسه وجود داشت. در این مصوبه صراحتاً آمده بود که در صورتی که امتیازات برابر باشد، تفاضل گل تعیین‌کننده است و بحث بازی مستقیم در میان نبود. این مصوبه متعلق به دوره قبل از هیئت رئیسه فعلی بود و اصلاح نشده بود. سازمان لیگ این ابهام را برطرف کرد.

وی در مورد جرایم سنگینی که سازمان لیگ برای باشگاه‌های بیانیه‌نویس در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها به جمع‌بندی رسیدند که رفتارها در فوتبال حرفه‌ای نباید به این شکل باشد. برخی باشگاه‌ها در دقیقه 20 بیانیه می‌دادند و برای بیانیه‌نویسی، مسابقه‌ای بین باشگاه‌ها ایجاد شده بود. هیئت رئیسه سازمان لیگ در جلسه‌ای که تعداد قابل توجهی از اعضا در آن شرکت کرده بودند، خواستند که این مسئله ساماندهی شود.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال که با برنامه «ورزش و مردم» گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه تصریح کرد: جرایمی برای باشگاه‌ها در نظر گرفته شد که در صورت تکرار، مبلغ آن بیشتر می‌شود و تنبیهات انضباطی در حد محرومیت توسط کمیته انضباطی اعمال خواهد شد. انتظار می‌رود همه باشگاه‌ها برای آرامش فضا، اعتراض‌های خود را به مبادی ذی‌ربط اعلام کنند.

قنبرزاده با بیان اینکه دست باشگاه‌ها از طریق قانون باز است، گفت: اعتراض باشگاه‌هایی که فکر می‌کنند حقی از آنها ضایع شده است، در کمیته‌های مربوطه بررسی خواهد شد. در این شرایط نیازی به بیانیه‌نویسی نیست. برخی باشگاه‌ها، قانون فوق را رعایت کردند و فقط یکی دو نفر که پیشکسوت محسوب می‌شوند، صحبت‌هایی کردند که از باشگاه‌ها خواستیم این موضوع را پیگیری کنند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899756

دیگر خبرها

  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود