Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@11:44:26 GMT

Clubhouse هم به جمع تحریمی‌ های چین پیوست

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۰۷۹۸

Clubhouse هم به جمع تحریمی‌ های چین پیوست

به گزارش باشگاه خبرنگاران، برنامه‌های کاربردی و شبکه‌های اجتماعی در چین تحت نظارت مستقیم حزب کمونیست چین قرار دارند که پیشرفت و توسعه اینترنت و شبکه‌ها در این کشور را کنترل و سانسور شدید بر وب سایت‌ها، سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های گفتگو اعمال می‌کند و شهروندان این کشور تنها مجاز به استفاده از برنامه‌های داخلی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب کمونیست چین به مجموعه‌ای از رسانه‌های اجتماعی مانند WeChat و DingTalk و برنامه محبوب WEIBO که مربوط به توئیتر است و همچنین QZONE مجوز فعالیت در این کشور را داده است؛ برنامه‌هایی که تعداد کاربران آن از سال ۲۰۱۵ به ۲۲۲ میلیون کاربر فعال ماهانه رشد داشته است.

برنامه‌های آمریکایی ممنوع!

در چین، استفاده از برنامه‌هایی مانند فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، واتساپ، اسنپ چت و سایر برنامه‌های آمریکایی و خارجی ممنوع است و آن‌ها را به عنوان برنامه‌های خطرناک برای امنیت ملی می‌شناسند، اما با این حال، تنها یک برنامه آمریکایی در چین استفاده می‌شود که برنامه LinkedIn است.

طبق گفته صفحه رسمی برنامه LinkedIn، این برنامه تنها یک مورد از بین تعداد اندک از برنامه‌های اروپایی است که در چین منع نشده اند و این تنها برنامه آمریکایی است که در چین به آن هشدار داده نشده است. برنامه LinkedIn بیش از ۵۱ میلیون کاربر دارد و روزانه در حال رشد است و ۵۸ درصد از کاربران بیش از پنج سال سابقه کار در این برنامه را دارند.

دولت چین استفاده از پیامرسان سیگنال را در ۱۵ مارس سال جاری ممنوع کرد، زیرا دولت نگران این است که یک برنامه خارجی به پایگاه اطلاعات گسترده کاربران در چین دسترسی پیدا کند.

چند روز پس از اجرای برنامه Clubhouse در چین طی هفته گذشته، کاربران چینی این برنامه آزادانه با یکدیگر و همچنین با جوامع چینی در خارج از کشور صحبت کردند. آنها در مورد موضوعات پیش پا افتاده‌ای مانند هوا و حساسیت سرکوب مسلمانان توسط چین در منطقه سین کیانگ صحبت کردند.  مقامات چینی کلاب هاوس را به دلیل بحث درباره موضوعات حساس با افراد خارج از کشور، از جمله تایوان و رفتار با اقلیت مسلمان این کشور ممنوع اعلام کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول پیوست یک با عنوان «اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه دستگاه‌های اجرایی» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در توضیح اظهار کرد: جدول پیوست یک مربوط به پروژه‌هایی است که در ماده ۲۳ آمده بود، پروژه‌هایی در ۲ سال گذشته حذف شده بود که ما در این پیوست آوردیم.

وی ادامه داد: این پیوست مربوط به اختصاص اعتباراتی برای زیرساخت‌های کشور است یعنی هر پروژه‌ای که باید اجرا شود در این پیوست آمده است، ما بودجه عمرانی را افزایش داده و هیچ بودجه عمرانی کم نشده است به طوری که بودجه عمرانی از ۳۷۵ همت به ۴۰۰ همت افزایش پیدا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تیک‌تاک در آستانه حذف از اپ استور آیفون
  • یک دانشگاه آمریکایی دیگر به جمع معترضان پیوست (فیلم)
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • پدر طلبه شهید همایون معدنی به فرزند شهیدش پیوست
  • مربی برزیلی به تیم ملی والیبال پیوست
  • رونالدو را راحت خریدیم چون عاشق رئال بود
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • پاسور برزیلی به شهداب یزد پیوست