Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی از تدوین اطلس توانمندی‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه با هدف بازاریابی مناسب برای این توانمندی‌ها در صنعت و جامعه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، آقای دکتربابک شکری، عملکرد معاونت پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی و مدیریت‌های تابعه آن را در سال 1399 تشریح کرد و با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های این معاونت گفت: ایجاد شورای راهبری ارتباط با صنعت و جامعه در دانشگاه، و ایجاد پنج کارگروه ذیل آن، تدوین و تصویب دستورالعمل پایش طرح‌های ارتباط با صنعت دانشگاه شهید بهشتی، پیشنهاد تغییر شیوه امتیازدهی برخی از موارد بخش پژوهشی آئین‌نامه‌های ترفیع و ارتقا و اعتبار ویژه پژوهشی، تدوین و تصویب دستورالعمل تأسیس و راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی، تدوین و تصویب آئین‌نامه بازاریابی طرح‌های ارتباط با صنعت و جامعه و ایجاد بستر نرم‌افزاری جهت تسهیل فرایند کارآموزی دانشجویان، ارتباط ایشان با صنعت و انجام پروژه‌های عملی دروس از جمله اقدامات مدیریت همکاری‌های پژوهشی و ارتباط با صنعت و جامعه معاونت پژوهشی و فناوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه، از «تأسیس مرکز تحقیقاتی مشترک در زمینه ذخیره‌سازی انرژی»، «تدوین اطلس توانمندی‌های اعضای هیأت علمی دانشگاه با هدف بازاریابی مناسب برای این توانمندی‌ها درصنعت و جامعه و نیز نگاشت نیاز‌های ملی به این توانمندی‌ها»، «ایجاد یک راهکار نرم‌افزاری برای ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه با هدف پایش وضعیت اشتغال» و «اخذ مصوبه خرید تجهیزات برای دانشگاه شهید بهشتی تا سقف 10 میلیون دلار از محل فاینانس از شورای اقتصاد» در آینده نزدیک خبر داد.
آقای شکری، با اشاره به میزان و توزیع فراوانی مقالات منتشر شده در دانشگاه شهید بهشتی از سال 1387 تا 1399 اظهار داشت: بر اساس داده‌های پژوهشی، تعداد مقاله‌های نمایه شده در اسکوپوس از 524 مقاله در سال 1387 به 1688 مقاله در سال 1399 افزایش یافته است. مقاله‌های نمایه شده در WOS نیز با سیر صعودی از 418 مقاله در سال 1387 به هزار و 558 مقاله در سال 1399 رسیده است همچنین مقاله‌های مشترک با دانشگاه / مؤسسه‌های خارج کشور در سال 1387 تعداد 87 مورد بود که رقم در سال 1399 به 580 مورد افزایش یافته است.
عضو هیأت علمی پژوهشکده لیزر و پلاسما، با بررسی و تشریح برون‌داد‌های پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی در بازه زمانی 1387 تا 1399 افزود: مبلغ طرح‌های برون سازمانی از 9 میلیارد تومان در سال 87 به 37 میلیارد تومان در سال 99 رسیده است. طرح‌های برون سازمانی دانشگاه در سال 87، تعداد 57 طرح بود که این رقم در سال 99 به 116 طرح افزایش یافته است. در سال 87، تعداد 157 مقاله چارک Q 1 منتشر شده است که در یک روند صعودی در سال 1399، تعداد 780 مقاله منتشر شده است.
آقای شکری از طراحی و پیاده‌سازی سامانه خیام و سامانه علم‌سنجی در سال 1399 خبر داد و افزود: در سامانه علم سنجی، وضعیت پژوهش اعضای هیأت علمی را رصد می‌شود. در سامانه خیام، اطلاعات رسته‌بندی نشریه‌های خارجی برای مراجعه‌کنندگان به وب سایت به نمایش می‌گذاشته می‌شود، این عنوان سیستم تحت وبی فعالیت می‌کند و محدود به کاربران و اعضا نمی‌شود بلکه تمام بازدیدکنندگان سامانه خیام در هر نقطه از جهان، بدون نیاز به اطلاعات کاربری خاص یا عضویت در آن، می‌توانند آخرین نتایج تغییرات ایجاد شده در رسته‌بندی نشریه‌ها و مجلات علمی و تخصصی الکترونیکی را مشاهده کنند.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه، در پایان با اشاره به مهم‌ترین دستاورد‌های مرکز نشر آثار علمی دانشگاه در سال 1399 خاطرنشان شد: در سال جاری تعداد 23 عنوان کتاب چاپ اول توسط انتشارات دانشگاه شهید بهشتی منتشر شده است و 35 عنوان کتاب نیز در دست چاپ است. مرکز نشر آثار علمی دانشگاه در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران حضور یافت و طی 10 روز 2471 نسخه از کتاب‌های مرکز (چاپ 1392 تا 1399) به فروش رسید. همچنین بیش از 80 شماره از نشریات علمی دانشگاه در سال 1399 منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اطلس توانمندی دانشگاه شهید بهشتی ارتباط با صنعت منتشر شده علمی دانشگاه صنعت و جامعه مقاله در سال توانمندی ها سال 1399 سال 1387

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دومین همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند که از دیروز آغاز شده بود با ارائه مقالات برگزیده و برگزاری پنل‌های تخصصی به کار خود پایان داد.
سجاد خوشه چین دبیر اجرایی همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند گفت: در حاشیه این همایش ، دو تفاهم نامه امضا شد که اولی با هدف شناسایی و برنامه ریزی برای رفع مشکلات سازمان انرژی اتمی و اقدامات فناورانه، آزمایشگاهی، دانشی، پژوهشی و علمی بین دکتر علی نوروزی، معاون سازمان انرژی اتمی و دکتر عبدالکریم افروزه، رئیس مرکز آموزش عالی لارستان منعقد شد.
از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه ایجاد ظرفیت فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت و فرصت مطالعات دانشگاهی برای خبرگان صنعتی، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی و راه اندازی دوره‌های آموزشی با هدف توانمندسازی نیروی انسانی است.
خوشه چین افزود: همچنین تفاهم نامه دیگری بین دکتر محمد حسن زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و دکتر عبدالکریم افروزه، رئیس مرکز آموزش عالی لارستان منعقد شد.

گسترش همکاری‌ها و استفاده بهینه از منابع و امکانات،  تبادل تجربیات علمی و پژوهشی  و برگزاری دوره‌های آموزشی از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه است.

به گفته دبیر اجرایی همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند ۱۰۱ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۵۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: از این میان، ۳۳ مقاله به صورت پوستری و ۲۰ مقاله به صورت ارائه حضوری و مجازی و ۴ مقاله در دو پنل تخصصی ارائه شد.
دومین همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند با حمایت سازمان انرژی اتمی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، شرکت پتروشیمی نوری، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه تفرش و برج علم و فناوری لارستان به مدت ۲ روز به میزبانی مرکز آموزش عالی لارستان برگزار شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله ۳۴۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال