Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، بر اساس گزارش گروه اواز که مبتنی بر تحلیل ۱۰۰ صفحه بسیار محبوب در فیس‌بوک است، پست‌ها و مطالب به اشتراک گذاشته شده توسط این صفحات از ماه مارس تا اکتبر بیش از ۱۰ میلیارد بار مشاهده شده‌اند.

بررسی یادشده حاکیست در این صفحات اطلاعات غلط فراوانی در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ وجود داشته و ۱۰۰ مطلب برتر و مهم‌تر این صفحات طی بازه زمانی سه ماهه ۱۶۲ میلیون بار مشاهده شده‌اند و فیس‌بوک برای حذف این مطالب یا تصحیح آنها هیچ اقدامی نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه فیس‌بوک مدعی است با افزودن برچسب‌هایی تلاش کرده روند نشر اخبار دروغ را متوقف کند، اما واقعیت آن است که در عمل تلاش زیادی برای متوقف کردن روند بازتولید و به اشتراک گذاری این خبرها انجام نشده و محتواهای دروغین و گمراه کننده هر یک میلیون‌ها بار دیده شده‌اند و مجموع این محتواها میلیاردها بار مطالعه شده‌اند.

این گزارش در شرایطی منتشر شده که مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک قرار است به زودی در کنگره آمریکا حاضر شده و به سوالاتی در مورد نقش این شبکه اجتماعی در نشر گسترده اخبار و اطلاعات دروغین انتخاباتی پاسخ دهد. زاکربرگ همراه با جک دورسی مدیر عامل توئیتر و ساندار پیچای مدیرعامل گوگل در تاریخ ۲۵ مارس در کمیته بازرگانی و انرژی کنگره حضور می‌یابند.

سخنگوی فیس‌بوک در واکنش به انتشار گزارش یادشده روش انجام آن را غلط دانسته و محتوای آن را رد کرده است. از سوی دیگر فیس‌بوک فهرستی از تلاش‌های خود برای مسدود کردن صفحات حاوی مطالب دروغ انتخاباتی را منتشر کرده است.

کد خبر 5175055

منبع: مهر

کلیدواژه: فیس بوک اخبار جعلی شبکه اجتماعی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ویروس کرونا امنیت اطلاعات توییتر فیس بوک گوگل اینترنت نجوم خودروی برقی ویروس باج افزار حکمرانی فضای مجازی حاکمیت سایبری امنیت سایبری باتری لیتیومی ایالات متحده امریکا فیس بوک شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۱۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم

محمد جواد ظریف وزیر پیشین امور خارجه اظهار کرد: کشور‌های جنوب خلیج فارس در حال اصلاح ادراک‌های غلط خود هستند، اما همچنان باقی مانده‌هایی از ادراک غلط وجود دارد و آن، خرید امنیت است. امروز دیگر جهان از قطب‌ها خارج شده است البته به معنای این نیست که کشور‌های قدرتمند دیگر وجود ندارند. بلکه دوگانه وفاداری و حمایت دیگر به شکلی که می‌شناختیم وجود ندارد و این موضوع را دوستان عرب ما در حاشیه جنوبی خلیج فارس خیلی زود فهمیدند.

به گزارش اکوایران، ظریف در ادامه افزود: امروز دوستان ما در جهان عرب این تصور را دارند که می‌توانند امنیت را از اسرائیل بخرند در حالی که اسرائیل در تاریخ تقلبی خود به هیچ کسی رحم نکرده است. این اشتباه شناختی کنار گذاشته نشده است.

وی تصریح کرد: اما اشتباه مشترک بین ما (بیشتر) و عرب‌ها این است که آمریکا به دنبال گسترش حضور خود در منطقه است. در حالی که آمریکا اولویت خود را از خلیج فارس خارج کرده است. یکی از دلایل برجام این بود که آمریکا می‌خواست حضور خود را در منطقه کم کند.

ظریف تاکید کرد: عدم حضور در ترتیبات امنیتی منطقه به معنای عدم شکل‌گیری ترتیبات امنیتی در خلیج فارس نیست. ما با عدم حضور در مذاکرات افغانستان نتوانستیم جلوی طالبان را بگیریم تنها منافع ما حذف شد.

وزیر سابق خارجه اظهار کرد: تصور نکنیم که اگر وارد FATF نشدیم مقررات آن بر ما حاکم نخواهد شد، زیرا امروز همه بانک‌های ما مجبور به رعایت آن هستند، اما با هزینه‌ای ۱۰ برابری.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پمپاژ دروغ‌های رسانه‌ای علیه دانشجویان معترض دانشگاه‌های آمریکا + فیلم
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • سعیدی: هواداران سپاهان سنگ‌پراکنی نکردند / لشگری: باشگاه سپاهان بدعت‌گذار توهین جنسی و غیر انسانی به هواداران خانم بود / فیلم
  • مروری بر ۸ ماهِ انتخاباتی
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم