Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@02:19:41 GMT

فروش استثنایی بزرگترین نقاشی جهان در یک حراجی

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۱۰۸۱

فروش استثنایی بزرگترین نقاشی جهان در یک حراجی

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روزنامه نشنال، ساشا جفری از پیشگامان سبک رئالیسم جادویی در مدت هفت ماه، با یک هزار و ۶۵ قلمو و ۶ هزار و ۳۰۰ لیتر رنگ بزرگترین شاهکار هنری جهان را با اهداف انسان‌دوستانه خلق کرد.

این نقاشی که سلوک بشریت (The Journey of Humanity) نام دارد، با یک هزار و ۸۰۰ متر مربع مساحت که از ابعاد دو زمین فوتبال روی هم بزرگتر است، در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بزرگترین نقاشی جهان ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثر نهایی که طی چند هفته گذشته در هتل آتلانتیس دوبی به نمایش گذاشته شده بود، به ۷۰ قطعه تقسیم شد تا امسال با هدف جمع‌آوری ۳۰ میلیون دلار برای مصارف خیریه، در چهار حراجی جداگانه به فروش گذاشته شود. اما در کمال ناباوری این بوم عظیم‌الجثه در اولین مرحله از حراج‌ها روز دوشنبه (۲ فروردین ۱۴۰۰) به صورت یکجا و با قیمت استثنایی ۶۲ میلیون دلار به آندره عبدون (Andre Abdoune)، مدیر اجرایی هلدینگ بین المللی آلتیوس گستیون، فروخته شد.

درآمد حاصل از فروش این نقاشی، طبق قرار قبلی، بین یونیسف، یونسکو، بنیاد خیریه عطیه جهانی (Global Gift)، وزارت تسامح و همزیستی و وزارت آموزش امارات تقسیم می‌شود.

جفری که ساکن دوبی است، در هفت ماه گذشته روزانه ۲۰ ساعت روی این نقاشی کار کرد. وی برای پر کردن بومش، از کودکان سراسر جهان دعوت کرده بود نقاشی‌های خود با موضوع انزوا و ارتباط را برایش ارسال کنند تا از آنها در اولین لایه نقاشی استفاده کند.

از نسخه کامل شده این نقاشی که بیش از ۳۰۰ لایه رنگ دارد اولین بار در تاریخ ۲۵ فوریه (۷ اسفند ۹۹) رونمایی شد.

برچسب‌ها کتاب رکوردهای گینس حراج حوزه هنری یونیسف یونسکو نقاشی نقاشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتاب رکوردهای گینس حراج حوزه هنری کتاب رکوردهای گینس حراج حوزه هنری یونیسف یونسکو نقاشی نقاشی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز

فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده، در اولین روز اکران با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه شد.

این فیلم روز گذشته با فروش ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون و بیش از ۵۰ هزار مخاطب رکورد فروش روز اول سینمای ایران را که در اختیار «سال گربه» بود، با اختلاف به نام خودش ثبت کرد.

پس از سال ها این اولین باری است که یک فیلم غیرکمدی موفق به شکستن این رکورد می شود.

شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام ‌الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)،  بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ ( پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا)  در «مست عشق» بازی کرده اند.

پخش «مست عشق» بر عهده فیلمیران است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • سون: آرسنال یک از بزرگترین تیم‌های جهان است
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • (ویدئو) واکنش انتقامی مکرون به لایی خوردن در یک مسابقه خیریه
  • بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد