Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@07:01:39 GMT

بنکسی، دوباره رکورد زد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۱۰۹۸

بنکسی، دوباره رکورد زد

به گزارش گاردین، اثری هنری از بنکسی، هنرمند گرافیتی‌کار مشهور که در آن یک پرستار را به عنوان ابرقهرمان موردعلاقه یک پسربچه به تصویر کشیده است، در حراجی کریستیز به نفع خدمات بهداشت و درمان عمومی بریتانیا، به قیمت ۱۶.۷ میلیون پوند فروخته شد.

این تابلو نقاشی یک پسربچه را حین بازی با عروسک ابرقهرمانی به تصویر می‌کشد که لباس پرستار بر تن دارد و در کنار او عروسک‌ ابرقهرمان‌هایی همچون بت‌من کنار گذاشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنکسی، این اثر هنری را برای قدردانی از کادر درمان خلق کرده بود و در ماه «می»، آن را به همراه یک یادداشت به بیمارستانی در ساوتهمپتون اهدا کرده بود.

این نقاشی که «تغییردهنده‌ بازی» نام دارد، در یکی از سالن‌های بیمارستان نصب شده بود و اکنون یک نسخه‌ دیگر از این نقاشی در سالن آویخته شده است.

ارزش تخمینی این اثر بین ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون پوند برآورد شده بود اما پس از یک رقابت طولانی بین خریداران، این اثر هنری در نهایت به قیمت کلی ۱۶.۷ میلیون پوند فروخته شد؛ تا رکورد جهانی جدیدی در فروش آثار بنکسی ثبت شود.

پیش از این، عنوان گران‌ترین اثر این هنرمند به نقاشی «تکامل معکوس» که در آن شامپانزه‌هایی در مجلس عوام بریتانیا به تصویر کشیده شده‌اند، تعلق داشت. این نقاشی در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۹.۹ میلیون پوند فروخته شده بود.

بنکسی، هنرمند مشهوری است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد. با این حال، هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمایش زمین، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تاکنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت‌های چشمگیر فروخته شده است.

۵۷۵۷

کد خبر 1498278

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بنکسی نقاشی هنرهای تجسمی میلیون پوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شفیعی، هنرمند برجسته موسیقی و رهبر و بنیان‌گذار ارکستر ملی موسیقی اصفهان پس از تحمل ماه‌ها رنج بیماری درگذشت.

مرتضی شفیعی به دلیل ابتلاء به بیماری کبد و پس از انجام پیوند کبد دچار عفونت ریوی شده و در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند موسیقی ایرانی، متولد سال ۶۳ در اصفهان است، سابقه نوازندگی در ارکستر ملی ایران، ارکستر سمفونیک صدا و سیما، همکاری با ارکستر سمفونیک کنسرواتوآر چایکفسکی مسکو و … را داشته و در سال ۹۱ مقام اول جایزه جشنواره موسیقی فجر را به دست آورده بود.

او نوازندگی را نزد اساتیدی همچون هوییک باغومیان، ابراهیم لطفی، علی رحیمیان، ربکا هافمن، روبن گوسمیان و آهنگسازی را نزد لوریس چکنواریان، کامبیز روش‌روان، منوچهر صحرایی، امیر اسلامی و ولادیمر خوستیف آموزش دیده است.

مراسم تشییع پیکر این هنرمند موسیقی فردا در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090621

دیگر خبرها

  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • ساعت طلای مسافر تایتانیک ۹۱ میلیارد تومان در حراجی فروخته شد
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها