Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا و فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز چهارشنبه چهارم فروردین در جلسه هیات دولت گفت: سال ۱۴۰۰ را به ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی مجددا تبریک می‌گویم. این اولین جلسه دولت در سال ۱۴۰۰ است و البته جلسات دیگر اقتصادی، اشتغال و دولت الکترونیک را انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: دولت در طول ۱۷ هفته‌ای که تا پایان دوره خود در پیش رو دارد یک روز را تعطیلی نخواهد داشت. کرونا و تحریم این دو هدف مهم ما است. 

رئیس جمهور اظهار کرد: در این چهارماه تلاش می‌کنیم تا تحریم ظالمانه از روی سر مردم بر داشته شود. معتقدیم اگر ۵+۱ به میدان بیایند و به تعهدات خود عمل کنند ما هم به همه تعهدات برجامی خود بر می‌گردیم. 

روحانی تصریح کرد: این یک کلام و نکته مهمی است ما به دنیا می‌گوییم علی رغم سه سال تحریم ظالمانه ما به برجام باز می‌گردیم و فعلا هم قصد نداریم مساله خسارت را مطرح کنیم. سخنان رهبر انقلاب بار را از دوش برداشت. 

رئیس جمهور تاکید کرد: امسال، سال کرونا است و ما توصیه به سفر نمی‌کنیم. ما هنوز در مخمصه و مشکلات کرونا هستیم. امیدوارم در ماه‌های آینده شرایط بهتری داشته باشیم. 

وی بیان کرد: هدف مهم دیگری هم مقام معظم رهبری برای سال جدید بیان کردند که باز هم تولید است. تولید برای ما مهم است. یک بخشی از ارزش پول ملی مربوط به مسائل داخلی مانند تورم و بخشی هم خارجی است. 

رئیس جمهور اظهار کرد: در سال ۹۹ علی رغم اینکه سال سختی بود و سال تحریم شدید، جنگ شدید و اقدامات ترامپ بود و بعد از آن هم ما تغییری را ندیدیم اما این همه افتتاحی که در سال گذشته صورت گرفت و من فقط پنجشنبه‌ها را می‌گویم اینها افتتاح‌های بسیار مهمی بود. 
وی ادامه داد: به پالایشگاه بیدبلند نگاه کنید ۳. ۵ میلیارد دلار برای آن هزینه شد و یک شهر است.

ما تا پایان این دولت بازهم افتتاح‌های مهم خواهیم داشت. ما در سالی که گذشت در تولید تلاش کردیم. بسیاری از افتتاح‌های مهم ما مربوط به سرمایه‌گذاری‌هایی بود که در سال‌هایی انجام شد که کمی گشایش انجام شده بود.  

 رییس جمهوری همچنین با تاکید براین که بیانات رهبر انقلاب بهانه را از کشورهای ۱+۵ گرفته است، گفت: بالاترین مقام کشور ما با لحن و بیان صریحی گفتند اگر شما به تعهدات به طور واقعی و جدی برگردید ما هم به همه تعهدات بازمی‌گردیم.

 حسن روحانی در اولین جلسه هیات دولت در سال ۱۴۰۰ افزود: برای این که تحریم ظالمانه از روی سر ما برداشته شود یک دقیقه را هم از دست نخواهیم داد. معتقدیم که اگر طرف مقابل یعنی کشورهای ۱+۵ تصمیم بگیرند و به میدان بیایند و حاضر شوند به همه تعهدات خود عمل کنند همانطور که چند بار رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که اگر آنها دست از تحریم بردارند و برای ما روشن شود این کار واقعی است، ما هم به همه تعهدات برجامی بازمی گردیم.

رییس جمهوری ادامه داد: به نظر من این کلام و نکته بسیار مهمی است. یعنی ما به دنیا می گوییم به خاطر سه سال ظلمی که به ما شد هنوز حاضریم که اگر تعهد کامل از طرف شما ببینیم به تمام تعهدات برگردیم. فعلا قصد مطرح کردن مساله خسارت ها را هم نداریم که در این سه سال چقدر به ما آسیب زده شده است که سرجای خود مسئولان کشور آن را دنبال خواهند کرد. بنابراین کلام واضح و روشن است.

وی با تاکید بر این که بیانات رهبر انقلاب بهانه را از کشورهای مذاکره‌کننده گرفته است که بگویند «ما ممکن است به تعهداتمان عمل کنیم اما شما عمل نکنید»، گفت: بالاترین مقام کشور ما با یک لحن و بیان بسیار صریحی گفتند اگر شما به تعهدات به طور واقعی و جدی برگردید ما هم به همه تعهدات بر می گردیم، حتی ایشان یک مورد را هم استثنا نکردند. بنابراین معیار بین ما و شما برجام است. شما به کل برجام عمل کنید ما هم به کل برجام عمل می‌کنیم. این هدف اول ما در این چهار ماه است که دنبال خواهیم کرد.

کد خبر 591766 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام دولت دوازدهم حسن روحانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام دولت دوازدهم حسن روحانی ما هم به همه تعهدات رهبر انقلاب رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

آفتاب‌‌نیوز :

اصغر جهانگیر، سخنگوی جدید قوه قضاییه در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی گفت: با توجه به همکاری وی و اینکه او بیش از ۱۰ سال در حبس بوده است و اموال این فرد در خارج از کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان و ارزیابی و صحت‌سنجی، همه اموال از خارج از کشور بازگردانده شد، درخواست عفو محکوم علیه توسط دادگستری استان تهران از ریاست قوه قضائیه مطرح شد و با تأیید و موافقت رهبر معظم انقلاب حکم اعدام وی نقض و حکم وی به ۲۰ سال حبس تبدیل شد.

بابک زنجانی یکی از بزرگترین اختلاس‌گران ایران است. نام او در جریان فعالیت‌های کلان مالی مرتبط با دور زدن تحریم‌های بین‌المللی ایران و مسدود شدن مبالغ ارزی وی در بانک‌های خارجی در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد مطرح شد.

زنجانی در سال ۱۳۹۲ توسط دادستانی کل کشور به اتهام بدهی بانک مالزی متعلق به وی که از وزارت نفت ایران سپرده داشت، بیش از دو و نیم میلیارد یورو به وزارت نفت و بانک مرکزی بدهکار شد و همچنین اخلال در نظام اقتصادی پنج ماه زودتر از سر رسید بدهی و با عوض شدن دولت ایران بازداشت شده بود.

دیگر خبرها

  • تصویری از بوسه حسن روحانی بر پیشانی رهبر انقلاب + عکس
  • منش طلبگی | الماس گرانبهای روحانیت
  • اینفوگرافیک/محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد