Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:16:17 GMT

 سه نام تجاری زعفران در لرستان ثبت شد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۱۵۳۸

 سه نام تجاری زعفران در لرستان ثبت شد

اسفندیار حسنی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: " طلای سرخ، لاهور و نازنین" نام های تجاری ثبت شده زعفران در لرستان هستند.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت زعفران لرستان ۴۲۰ هکتار با تولید یکهزار و ۴۰۰ کیلوگرم محصول است که با توجه به کیفیت محصول استان نسبت به سایر نقاط کشور، خواهان توسعه کشت زعفران در این منطقه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشت زعفران به دلیل آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز در همه شهرهای لرستان انجام می‌شود اظهار داشت: پیاز زعفران در سال اول و دوم کشت، پس از آن در سال دوم ۳۰۰ تا ۵۰۰ گرم پرچمگیری می شود  و تا سال سوم میزان برداشت تا ۲کیلوگرم است.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه متوسط برداشت زعفران در هر هکتار پنج تا هشت کیلوگرم است گفت: زعفران سالانه در خردادماه و شهریورماه کاشت می شود و محصول لرستان از نظر کیفیت بسیار مرغوب است .

وی افزود: سودآوری زعفران ۱۰برابر کشت گندم است و باتوجه به نیاز کم این محصول به آب و همچنین قابلیت کاشت در زمین های غیرقابل کشت، کشاورزان می توانند با کسب آگاهی از نحوه کاشت، داشت و برداشت به کشت این محصول پررونق مشغول شوند.

وی تصریح کرد: پارسال نخستین زنجیره ارزش تولید زعفران در شهرستان سلسله لرستان ایجاد شد تا علاوه بر کسب سهم این محصول در سبد صادراتی کشور و رونق اقتصادی زعفرانکاران،  برندسازی و بازاریابی حرفه‌ای آن در دستور کار گیرد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید زعفران لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید زعفران وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید زعفران لرستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت جو قصیل در قم

حسین کوه خضری، رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی قم  با اشاره به اینکه با توجه به منابع محدود آبی در استان نیازمند تغییر روش کشت محصولات کشاورزی هستیم، گفت: کاهش میزان آبدهی و برداشت زودتر محصول، حذف علف‌های هرز و افزایش کیفیت علوفه دامی از مزایای برداشت جو به صورت قصیل است.

وی افزود: در کشت جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به ۲ صورت تازه و یا خرد و سیلو شده به مصرف دام می‌رسد.

کوه خضری با بیان اینکه امسال دو هزار تن محصول جو در استان به این صورت در استان برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌کنیم سال آینده ۱۰ درصد از زمین‌های زیر کشت محصول جو به صورت قصیل برداشت شود.

وی با بیان اینکه کشت جو قصیل که امسال به صورت آزمایشی در استان قم اجرا شد این روز‌ها به مرحله برداشت رسیده است،گفت:در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول جو قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان