Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بندر چابهار با ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری بیش از ۱۰ میلیون تن به عنوان یکی از بنادر مهم در جنوب ایران و در بخش شمالی دریای عمان قرار گرفته و این بندر به علت موقعیت استراتژیک و دستیابی به آبهای آزاد بین المللی جایگاه ویژه ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بندرچابهار به علت نزدیکی به کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و آسیای میانه، در آینده ای نزدیک با اتصال به شبکه ریلی کشور اهمیت ویژه ای در ترانزیت کالا به این کشورها خواهد داشت و همچنین این بندر بعنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران، یکی از نقاط کلیدی در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان بوده و در کریدور شمال- جنوب نقش مهمی ایفاد خواهد کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به بخشی از فعالیت ها و عملکرد بندرچابهار در یک سال گذشته خاطرنشان کرد: ثبت رکورد روزانه بارگیری کالا به کشتی به میزان ۱۵ هزار و۵۰۰ تن در روز، تخلیه و حمل یکسره روزانه ۱۱ هزار تن کالای فله از کشتی و ارسال به مقاصد مصرف، ثبت رکورد تخلیه و حمل یکسره چهار هزار و۲۰۰ تن کالای کیسه ای از یک شناور در یک روز، ارائه خدمات بندری به صورت ۲۴ ساعته در زمان شیوع ویروس کرونا و رفع مشکلات ناشی از اختلال در سامانه های بندری از مهمترین اقدمات حوزه بندری استان در سال گذشته بود.

وی افزود: علاوه بر این افزایش ۸۳ درصدی واردات کالاهای اساسی نسبت به سال ۹۸، رشد ۳۸۱ درصدی صادرات نسبت سال ۹۸، رشد ۸۲ برابری ترانزیت کالا از بندر چابهار نسبت به سال ۹۸، انعقاد چهار فقره قرارداد سرمایه گذاری به مبلغ بیش از ۲ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان، صادرات محصولات شیلاتی تولیدی استان به کشورهای شرق دور برای اولین بار از طریق بندر چابهار، بازاریابی گسترده با محوریت کالاهای پرتکرار به تفکیک استان‌های محور شرق و همچنین هماهنگی صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی با برگزاری جلسات منظم از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه بندری بود.

آقایی ادامه داد: خدمات دریایی ایمن و بدون وقفه به خطوط کشتیرانی و نیز خدمات بندری به صورت ۲۴ ساعته در زمان شیوع ویروس کرونا در بنادر سیستان و بلوچستان ارائه می شود و این یک افتخار بزرگ است.

وی تصریح کرد: ارائه تمامی خدمات دریایی ایمن و بدون وقفه به خطوط کشتیرانی با وجود اختلال در سیستم های جامع دریایی و سامانه امور دریانوردان و شرایط پاندمی ویروس کرونا، کاهش زمان واکنش عملیات جستجو و نجات دریایی با پیاده سازی طرح همیار ناجی در سواحل شرق و غرب سیستان و بلوچستان، کاهش ریسک دریانوردی و افزایش رضایتمندی خطوط کشتیرانی با ترمیم پیچ کانال آبراه بندر شهید کلانتری از ۲۵ درجه به ۹ درجه از مهمترین اقدامات صورت گرفته حوزه دریایی در بنادر استان در یکسال اخیر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه همچنین افزایش ایمنی دریانوردی، جلوگیری از خسارت به بخش خصوصی و رفع معارض از آب‌های ساحلی تیس، از دیگر اقدامات مهم حوزه دریایی جلوگیری در سال ۹۹ بود افزود: ‌جلوگیری از وقوع فاجعه و گسترش آتش در بندر ماهیگیری کنارک با کنترل ریسک، اطفاء حریق شناورهای صیادی طعمه حریق شده و خروج به موقع آن‌ها از حوضچه بندر صیادی و نیز پوشش کامل رادیویی سواحل مکران بر اساس الزامات و مطابق با استانداردهای بین المللی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی بندر چابهار سیستان و بلوچستان خطوط کشتیرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

بتول دانش شهرکی شامگاه جمعه در شورای سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان افزود: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستانهای ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت: وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است