Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زن جوان ۱۵ ساله در تایباد که مدتی از زندگی مشترکش نگذشته بود؛ بر اثر خودکشی با قرص برنج، جان باخت.


این درحالی است که مرد میانسالی نیز قبل‌تر به وسیله قرص برنج خودکشی کرد.


جواد آفریدون مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: دومین خود کشی با قرص برنج در شهرستان در فاصله کوتاه یک ماهه زنگ خطر را به صدا درآورد که خانواده‌ها و جامعه باید این هشدار را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: قرص برنج یکی از سموم دفع آفات است که برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و استفاده نادرست از قرص برنج باعث ایجاد انواع مسمومیت‌های حاد و مزمن در انسان‌ها می‌شود.


مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تایباد با بیان اینکه مصرف خوراکی قرص برنج در کمتر از شش ساعت موجب مرگ مصرف کننده می‌شود؛ ادامه داد: در مواردی مصرف این قرص به صورت تعمدی و با هدف خودکشی شکل‌ می‌گیرد که علائم ناشی از مسمومیت با قرص برنج، بی اشتهایی، بی قراری، تحریک پذیری، دوبینی، تهوع، استفراغ، اختلال ضربان قلب و افت فشارخون است.


آفریدون بیان کرد: قرص برنج بیشتر در استان‌هایی که تولیدکننده برنج هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در هر صورت خرید و فروش آن در سطح جامعه ممنوع است.


او تصریح کرد: نوع اول قرص برنج سم کشنده‌ای دارد که پس از قرار گرفتن در جریان هوا با اکسیژن ترکیب می‌شود و نوع گیاهی آن به صورت خوراکی در عطاری‌ها برای لاغری و کاهش وزن به فروش می‌رسد.


مسؤل روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تایباد تاکید کرد: خانواده‌ها ضمن آگاهی بخشی به فرزندان باید هوشیار باشند تا در معرض استفاده از این قرص‌ها و دیگر مواد خطرناک که زندگی و آرامش خانواده را به مخاطره می‌کشاند؛ قرار نگیرند.


انتهای پیام// ا. چ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرص برنج خودکشی دفع آفات مسمومیت با قرص برنج فشار خون قرص برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه وحشتناک خودکشی یک زن با اسلحه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 تصاویری از خودکشی یک زن با اسلحه در سالن تمرین تیراندازی منتشر شده که نشان می‌دهد او حین تمرین تیراندازی و با استفاده از غفلت مربی تیراندازی، کلت را در دهانش می‌گذارد و با شلیک به زندگی‌اش خاتمه می‌دهد. این لحظات را با این توضیح می‌بینید که برای اشخاص زیر 18 سال و بیماران قلبی و روحی مناسب نیست.

دیگر خبرها

  • عکس/ نشاء برنج در گیلان
  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد
  • فیلم دردناک از خودکشی ناگهانی یک زن حین تیراندازی
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده خودکشی یک زن در سالن تیراندازی
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • لحظه وحشتناک خودکشی یک زن با اسلحه
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • تصاویر | نشاء برنج در گیلان
  • دومین دور مناظرات شنبه ۱۵ اردیبهشت روی آنتن شبکه خاوران
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان