Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمسیون حقوق بشر افغانستان ضمن ابراز نگرانی از افزایش حملات هدفمند در افغانستان گفت که جامعه جهانی برای توقف این حملات تلاش کافی ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شهرزاد اکبر» رئیس کمیسیون حقوق بشر افغانستان با انتقاد از ادامه و افزایش حملات هدفمند در این کشور گفت که جامعه جهانی برای توقف این حملات به اندازه کافی تلاش و توجه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر در چهل و ششمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل اظهارداشت که فعالان برجسته افغانستان یا کشته می‌شوند و یا مجبور به ترک کشور می‌گردند.

وی افزود که مسئولیت بیشتر این قتل‌ها را کسی به عهده نمی‌گیرد و روند تحقیقات درباره این حملات نیز به کُندی پیش می‌رود.

به گزارش «اطلاعات روز»،  رئیس کمیسیون حقوق بشر افغانستان ادامه داد: در صورتی که روند وحشتناک قتل‌های هدفمند ادامه یابد، حمایت و حفاظت از دستاوردهای حقوق بشری افغانستان در جریان گفت‌وگوهای صلح و حتی پس از آن به مراتب سخت‌تر خواهد بود.

وی از سازمان ملل و جامعه جهانی نیز درخواست کرد تا در کنار مردم افغانستان باشد و به مشارکت در روند صلح این کشور ادامه دهند.

اکبر همچنین از سازمان ملل و جامعه جهانی نیز خواست تا دولت افغانستان و طالبان را به توقف خشونت‌ها وادار کند و تاکید نمود: برای اعتباربخشی روند صلح نزد تمام شهروندان افغانستان، نیاز به آتش‌بس سراسری، امکان مشارکت حقیقی عموم مردم و حفاظت از فضای مدنی است.

براساس آمار کمیسیون حقوق بشر افغانستان، قتل‌های هدفمند دومین عامل اصلی تلفات غیرنظامیان در سال 2020 بود که در مقایسه با سال 2019  افزایش 3 برابری را نشان می‌دهد.

معاون رئیس جمهور افغانستان: جامعه جهانی مانع مبارزه با فساد می‌شودسازمان ملل: حملات هدفمند فوراً متوقف شود/ طالبان و دولت افغانستان خشونت‌ها را کاهش دهندافغانستان| اعطای پست فرماندهی جدید به عامل کشتار غیرنظامیان در «بهسود»

گزارش این کمیسیون همچنین نشان می‌دهد که اغلب قربانیان قتل‌های هدفمند مدافعان حقوق بشر، خبرنگاران، کارمندان و فعالان رسانه‌ای،‌ دادستان‌ها و قاضی‌ها بوده‌اند.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل اخبار افغانستان سازمان ملل اخبار افغانستان کمیسیون حقوق بشر افغانستان حملات هدفمند جامعه جهانی قتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی

آفتاب‌‌نیوز :

دیدار نهایی پلی‌آف جام ملت‌های فوتسال آسیا برای مشخص شدن تکلیف پنجمین تیم صعودکننده به جام جهانی روز یکشنبه بین تیم‌های افغانستان و قرقیزستان برگزار شد و در نهایت افغانستان موفق شد با نتیجه پنج بر ۳ حریف خود را شکست داده و به جام جهانی صعود کند.

هدایت تیم ملی افغانستان را مجید مرتضایی سرمربی اسبق تیم فرش‌آرا مشهد بر عهده دارد.

تیم ملی فوتسال افغانستان برای اولین بار بود که در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حضور پیدا می‌کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی
  • برای صعود به جام جهانی تمام تلاش خود را می کنیم
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • (ویدئو) فوتسال افغانستان یک قدم تا جهانی شدن
  • ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد