Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@06:09:33 GMT

برخی قوانین مُخل تولید باید لغو شوند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۲۳۳۶

برخی قوانین مُخل تولید باید لغو شوند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، «علیرضا رزم حسینی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت، افزود: سال گذشته برخی قوانین مخل تولید را به مجلس ارائه کردیم، کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز همکاری خوبی با وزارت صنعت داشتند.

وزیر صنعت با اشاره به تعیین شعار و نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» با قدردانی از این نامگذاری، افزود: ۱۱ سال است که رهبر معظم انقلاب موضوعات اقتصادی را به عنوان نام سال‌ها انتخاب می‌کنند؛ به ویژه ۳ سال اخیر که به تولید توجه‌ای ویژه ای شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت صنعت در کنار وزارتخانه‌های نفت و جهاد کشاورزی برای تولید گام بر می‌دارند و بر این اساس، سال گذشته، ۱۰ میلیارد دلار از حجم واردات کشور را کاهش دادیم که بخشی از آن به سمت تولید داخل رفت و این روند را امسال نیز ادامه خواهیم داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: بخش عمده‌ای از واردات ما کالاهای واسطه‌ای برای تولید است و ۵۰ درصد واردات سال گذشته نیز از محل صادرات و با استفاده از سامانه نیمای بانک مرکزی انجام شد.

وی با بیان اینکه امسال قرار است معادن را فعال‌تر کنیم، ادامه داد: در پایان ماه جاری ۴ تا ۵ هزار معدنی که کارهای اداری صدور مجوز آن انجام شده اما افراد آن را فعال نکرده اند، آزاد خواهیم کرد و به صورت مزایده به دست مردم می‌دهیم که هم به تولید و هم به صادرات و اشتغال کمک شایانی شود.

رزم حسینی،در ادامه سخنان خود، رشد صنعتی ایران در سال ۹۹ را ۷.۵ درصد عنوان کرد و افزود: امسال روابط وزارت صنعت با تشکل‌ها، اتاق بازرگانی و صنعتگران افزایش خواهد یافت و با جدیت در سال جاری به دنبال رونق تولید هستیم.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری علیرضا رزم حسینی جهش تولید دولت پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری علیرضا رزم حسینی انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری علیرضا رزم حسینی جهش تولید دولت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی عباس علی آبادی در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در تهران گفت: خیلی‌ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می‌کوبند منافعشان در واردات خلاصه می‌شود، اما من به شخصه در مقابل روزنه‌های رانت خواهم ایستاد.

وی در عین حال تاکید کرد: مخالف واردات تراکتور نیستیم چرا که ما آنقدر قدرت در تولیدات تراکتور داریم و بهترین تراکتور دنیا رو تولید می‌کنیم که از واردات نمی‌ترسیم و کسی توان رقابت در فضای تراکتورسازی ایران را ندارد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: با استعدادی که در تراکتورسازی و توانمندی که در کارگران و مدیرانش سراغ دارم هیچ کس نمی‌تواند با آنها رقابت کند و من به این موضوع واقف هستم و روی این اصل حساب می‌کنم.

وی اضافه کرد: وقتی تراکتور‌های ایرانی بهترین کیفیت، قیمت مناسب، تحویل دهی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را دارد اصلا چرا باید به فکر واردات باشیم؟

علی آبادی تصریح کرد: در این تفکر حتما روزنه‌ای برای رانت وجود دارد که به شخصه شناسایی و جلوی آن را خواهم گرفت.

وی در حوزه صنعت اظهار داشت: تراکتورسازی مورد حمایت وزارت صمت در حوزه‌ای تولید و صادرات و ارز بوده و خواهد بود همچنین تراکتورسازی وزنه ارزآوری برای کشور محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: تراکتورسازی نیاز داخلی به این محصول استراتژیک را نیز تامین می‌کند.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی هم در این مصاحبه گفت: از محل صادرات گروه تراکتورسازی سال گدشته ۶۰ میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.

مصطفی وحیدزاده تصریح کرد: وزارت صمت و زیر مجموعه‌های آن در مباحث ارزی بیشتری همراهی را با تراکتورسازی دارد، اما متاسفانه نامه‌های ما در بروکراسی‌هایی بنام بانک مرکزی مسقوط می‌ماند و نمی‌تواند از ارزی که خود برای شور وارد کرده بهره‌مند شود.

دیگر خبرها

  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد