Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبات قمری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از عصر دیروز تاکنون در هزارکانیان ۱۳ میلی‌متر، بانه ۱۲ میلی‌متر، زرینه ۶ میلی‌متر، دیواندره ۵ میلی‌متر، سروآباد ۴ میلی‌متر، سقز سه میلی‌متر، کامیاران، مریوان و سنندج هرکدام ۲ میلی‌متر و دهگلان یک میلی‌متر بارش ثبت شده است.

وی با بیان اینکه امروز بیشترین فعالیت این سامانه در نقاط مرکزی استان از جمله منطقه سارال دیواندره خواهد بود، افزود: صبح پنجشنبه این سامانه از آسمان استان خارج می‌شود و امروز و فردا تغییرات دمایی قابل ملاحظه‌ای رخ نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌بین اداره کل هواشناسی کردستان یادآور شد: از روز جمعه تا دوشنبه دمای هوای شبانه و صبحگاهی استان بین ۶ تا هشت درجه کاهش می‌یابد و امکان سرمازدگی درختان مثمر وجود دارد، بنابراین باغداران باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

قمری اضافه کرد: بابارشانی با حداقل دمای ۲.۴ درجه سانتیگراد و سلین با حداکثر دمای ۱۹ درجه به ترتیب سردترین وگرمترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند و در این مدت دمای هوای سنندج نیز بین هشت تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۷۱ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته(۳۵۴ میلیمتر) بیش از ۳۰ درصد و در مقایسه با بلندمدت(۳۰ سال قبل) ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

برچسب‌ها کردستان بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان بارش باران سازمان هواشناسی کردستان بارش باران سازمان هواشناسی اخبار کنکور میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب آذربایجان‌غربی حاکم خواهد شد که در برخی مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه است.

وی اضافه کرد: این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از فردا به تدریج از غلظت گرد‌و‌غبار در آسمان منطقه کاسته و کیفیت هوا نیز بهتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و تکاب با حداقل دمای ۴ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۸ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه‌روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه‌گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای ۷ ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر