Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرمرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد در صورت ادامه روند مطلوب کارآزمایی بالینی واکسن «کوو ایران برکت»، مجوز استفاده اورژانس جهت واکسیناسیون عمومی با نظر وزارت بهداشت تا پایان خرداد ۱۴۰۰ صادر خواهد شد. خبرگزاری میزان _ ایرنا نوشت: حامد حسینی گفت: همگام با کارآزمایی بالینی، تولید نیمه صنعتی و سپس تولید صنعتی واکسن ایرانی کرونا در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مدیرمرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: با تلاش محققان مرحله اول تست انسانی این واکسن ایرانی با موفقیت پشت سرگذاشته شد و چند روزی است که مرحله دوم تست انسانی واکسن آغاز شده که امیدواریم هرچه زودتر نتایج نهایی آن نیز به تایید کارشناسی سازمان غذا و دارو برسد.   مرحله سوم تست انسانی کوو ایران برکت در ۶ شهر انجام خواهد شد  وی با بیان اینکه مرحله سوم تست انسانی واکسن کوو ایران برکت در ۶ شهر انجام می‌شود،  ادامه داد که این شهر‌ها شامل تهران، کرج، شیراز، اصفهان، مشهد و بوشهر هستند.   حسینی با اشاره به اینکه درحال بررسی و فعال کردن سایت‌های پذیرش داوطلب در شهرستان‌ها هستیم، افزود: در چند روز گذشته این اقدام در شیراز انجام شده تا ضمن هماهنگی با مسوولان، مناسب‌ترین مکان مشخص و فعالیت کارآزمایی فاز سه با حضور متخصصان صورت پذیرد،  به تدریج این بررسی‌ها در چهار شهر دیگر هم انجام می‌گیرد.     وی تعداد داوطلبان مرحله دوم را ۲۸۰ داوطلب اعلام کرد و گفت: تزریق اولین دوز واکسن کلیه داوطلبان فاز دو تا اواخر فروردین ماه در تهران به اتمام می‌رسد.   اجرای مرحله دوم تست انسانی واکسن ایرانی کرونا از ۲۵ اسفند ماه آغاز و فاز سوم این مطالعه هم در امتداد این مرحله اجرایی خواهد شد.   با کسب مجوز از سازمان غذا دارو و کمیته ملی اخلاق، مطالعه فاز دوم و سوم تست انسانی واکسن ایرانی کوو ایران برکت با هم انجام می‌شود.     تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.   تزریق واکسن ایران کوو برکت در ۲ دوز به داوطلبان ۱۸ تا ۵۰ سال انجام شد، به عبارتی ۵۶ داوطلب این مرحله دو دوز واکسن خود را دریافت کردند و تزریق آخر واکسن نیز در ۳۰ بهمن ماه به آخرین داوطلب این مرحله انجام شد. آخرین نمونه گیری از خون داوطلبان این مرحله تا ۱۴ اسفند ماه به اتمام رسید. بعد از آن گزارش نهایی فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت و این واکسن ایرانی پس از اخذ مجوز‌های لازم به داوطلبان مرحله دوم تزریق شد.   براساس برنامه ریزی‌های انجام شده فاز‌های دوم و سوم این مطالعه بالینی هم زمان انجام می‌شود. فاز دوم تا پایان اردیبهشت سال آینده به پایان می‌رسد. بیشتر بخوانید: چه خبر از واکسن‌های ایرانی؟ انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن کرونا کارآزمایی بالینی تست انسانی واکسن کوو ایران برکت واکسن ایرانی واکسن ایران مرحله دوم انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت

عباس جمالی٬ مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ بر اساس ویروس‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گردش ایران و منطقه خاورمیانه ۲.۳.۴.۴ Clade که مهمترین سویه آن در حال حاضر H۵N۸ بوده ساخته شده است و حداکثر شباهت آنتی ژنی با ویروس‌های بیماری زای حال حاضر کشور را دارا است.

او افزود: از این رو جهت پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به ویژه سویه H۵N۸ در گله‌های مرغ اجداد مادر تخم گذار و بوقلمون مورد مصرف قرار می‌گیرد. واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ حاوی ویروس غیر فعال (کشته) شده آنفولانزای (H۵N۳) به میزان حداقل HAU ۱۰۲۴ است که در ترکیب با ادجوانت روغنی به عنوان یک القا کننده قوی آنتی بادی ساخته شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این واکسن به دلیل دارا بودن مقدار بهینه آنتی ژن قادر به القا آنتی بادی ضد ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان (H۵N۳) حداقل معادل ۶۴ سه هفته پس از واکسیناسیون بوده که بر اساس مستندات سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) منطبق با حفاظت کامل از گله طیور در برابر این ویروس بیماری زا است.

جمالی با اشاره به طریقه مصرف این واکسن بیان کرد: تزریق ۵۰ میلی لیتر یک دوز زیر پوست گردن یا تزریق عضلانی در سینه پرنده سالم در سه هفتگی و بالاتر، تزریق یادآور ۳ الی ۴ هفته پس از تزریق اول توصیه می‌شود. در صورت نیاز تزریق دوز یادآور ۶ ماه پس از تزریق دوز دوم انجام شود. برنامه واکسیناسیون باید چهار هفته قبل از شروع تخم گذاری کامل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • شیفتگانِ آن عارفِ عاشق/ ایرانیان زیادی مرید و دلبسته امام صادق بودند، از عطار و بایزید بسطامی تا جابر ابن حیان
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی
  • دریادار سیاری: دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • ۴۰۰ سال پیش شغل اصلی مردم دربند خرید و فروش برده بود!