Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@19:44:41 GMT

دیپلماسی فعال عون برای خروج لبنان از بحران

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۲۸۰۳

دیپلماسی فعال عون برای خروج لبنان از بحران

منابع نزدیک به رئیس جمهوری لبنان از دیپلماسی پویای عون برای خروج لبنان از بحران کنونی پرده برداشتند و به رایزنی‌های وی با سفرای خارجی و نیز دیدارهایی که امروز بعد از ظهر با نمایندگان سازمان ملل، اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا خواهد داشت، اشاره کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از النشره، منابع نزدیک به «میشل عون» رئیس جمهور لبنان از رایزنی‌های دیپلماتیک وی خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع از رایزنی‌های وی با نمایندگان کشورهای عضو دائم شورای امنیت و نماینده اتحادیه اروپا و سازمان ملل و اتحادیه عرب که از سوی عون انجام خواهد شد، خبر دادند.

منابع نزدیک به عون از دیدار وی با سفیران فرانسه و عربستان خبر دادند و اینکه این دو سفیر بیشتر مستمع بودند و رئیس جمهور لبنان به شرح مفصلی از مرحله تشکیل کابینه از زمان مکلف شدن حریری و مراحل بعدی آن پرداخت.

این منابع تاکید کردند: تلاش‌ها برای تشکیل کابینه ادامه دارد.

محافل نزدیک به کاخ بعبدا اعلام کردند: بر خلاف آنچه برخی تصور می‌کردند که تشکیل کابینه با بحران روبرو خواهد شد اما میشل عون دست به تحرکات دیپلماتیک گسترده زده است.

این محافل بیان کردند: عون سیاست دیپلماسی فعال را در پیش گرفته است و دیدار با سفیران فرانسه و عربستان گواه این مدعاست. این دیدارها ادعاها مبنی بر اینکه عون در انزواست را نقش برآب می‌کند و در راستای منافع عالی کشور فعال است.

منابع نزدیک به عون همچنین بیان کردند: عون در دیدار با «آن گریو» سفیر فرانسه در لبنان به وی شرح داده است که چگونه سعد حریری طرح فرانسه را نقض کرده است وبر پایبندی خود به این طرح تاکید کرده است. در جریان دیدار با «ولید البخاری» سفیر سعودی در بیروت هم این دیدار مثبت و مفید بوده است.

این منابع به دیدارهای داخلی عون که غافلگیرکننده خواهد بود در آینده نزدیک خبر دادند.

از سوی دیگر الاخبار گزارش داد: میشل عون در دیدار با «ولید البخاری» سفیر سعودی در بیروت ضمن تاکید بر پایبندی به توافق طائف گفت: من حریری را مثل پسر خودم می‌دانستم اما مشخص شد که بی وفاست.

الاخبار آورده است: البخاری این ویژگی را تایید کرده و خطاب به عون گفت: درباره وفاداری او به ما چه می‌گویید؟ ما از هر فرد دیگر بهتر این را می‌دانیم.

همزمان النشره گزارش داد: 152 روز از مکلف شدن سعد حریری برای تشکیل دولت در لبنان می‌گذرد اما همچنان ناکامی ادامه دارد و  امیدی به خروج لبنان بحران نمی‌رود. همه منتظر دیدار حریری و عون بودند که دقایقی نگذشت که حریری از شکست در دست یابی به توافق خبر داد و اینکه اوضاع به سوی شرایط پیچیده تر پیش می‌رود.

این رسانه لبنانی آورده است: بحران سیاسی مانعی در برابر اقتصاد لبنان است و باید منتظر ماند که گروه‌های سیاسی لبنانی چه زمانی درباره تشکیل کابینه به توافق می‌رسند و به رنج‌های مردم لبنان پایان خواهند داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میشل عون لبنان میشل عون لبنان منابع نزدیک تشکیل کابینه خبر دادند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ

«انصارالله» در واکنش به خروج ناو هواپیمابر آمریکایی پس از چهار ماه استقرار در دریای سرخ، کاهش دفعات حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران «انصارالله» در پلتفرم «ایکس» در واکنش به اعلام نیروی دریایی آمریکا مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و یک ناوشکن از دریای سرخ گفت: اگر آمریکا مدعی کاهش عملیات نیروهای مسلح یمن برای حفظ وجهه خود، عقب‌نشینی از نظامی‌سازی دریا و رساندن پیامی به شرکت‌های بیمه است برخلاف آنچه در ابتدا مطرح کرده بود، این یک خودفریبی مثبت است.

وی افزود: اگر آمریکا در عملیات‌ها کاهش واقعی مشاهده می‌کند، باید کشتی‌های خود و کشتی‌های اسرائیل تحت الحمایه‌اش را دوباره به حرکت درآورد تا یک صید خوشمزه برای نیروهای ما باشد.

اوایل روز جمعه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

موضع انصارالله یک روز پس از آن اعلام شد که ارتش یکن یک کشتی صهیونیستی به نام MSC داروین را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی و پهپادها هدف قرار داد و با موشک‌های بالستیک و بالدار به اهدافی در منطقه ایلات در جنوب اراضی اشغالی حمله کرد.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش ۱۰۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را در دریاهای  سرخ و عرب، خلیج عدن و اقیانوس هند در طول ۲۰۲ روز تجاوز به غزه هدف قرار دادند که گویی هر ۲ روز یک کشتی را در حمایت از جناح‌های فلسطینی در نوار غزه هدف قرار گرفته‌اند.

در اواسط ماه مارس، انصارالله اعلام کرد که دامنه حملات خود را در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن، علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر آن و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی گسترش داده که شامل اقیانوس هند نیز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • خروج والیبال ایران از مسیر رشد
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ