Web Analytics Made Easy - Statcounter

امانی گفت: طرح جامع استقرار پایانه مرزی در باغ سیروس روستای باغچه سرا بخش مرکزی شهرستان آستارا در دست تدوین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «داریوش امانی» امروز(چهارشنبه، ۴ فروردین) در نشست هماهنگی کمیته مرز که در محل سالن جلسات پایانه مرزی برگزار شد به استقرار پایانه مرزی در باغ سیروس این شهرستان اشاره کرد و گفت: طرح جامع استقرار پایانه مرزی در باغ سیروس در دست تدوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده ‌ای کشور تصریح کرد: پس از به پایان رسیدن تعطیلات نوروزی برای بررسی این موضوع به شهرستان آستارا سفری خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به بیست و پنجمین شورای ساماندهی مرز، گفت: در این شورا مصوب شد تمام کارهای اداری کامیون ‌های ترانزیتی باید به پس‌ کرانه منتقل شوند و مرز تنها محل تردد کامیون‌ ها باشد.

 

امانی خاطرنشان کرد: متاسفانه مصوبه این شورا تاکنون در مرزهای جمهوری اسلامی ایران به مرحله اجرا درنیامده است.

 

رییس سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده ‌ای کشور اظهار کرد: کامیون‌های ترانزیتی پس از ورود به پایانه و گمرک شهرستان مرزی بندر آستارا و انجام کارهای اداری در کمترین زمان ممکن به پس‌ کرانه هدایت می شوند.

 

وی به ساماندهی سالن مسافری پایانه مرزی شهرستان آستارا اشاره کرد و ادامه داد: مرزهای کشور پیشانی نظام هستند و خدمات ارائه‌ شده به مسافران ایرانی و خارجی متردد از مرز باید در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

امانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای ۲۴ پایانه مرزی است، گفت: پس از تعطیلات نوروزی سومین مرز رسمی کشورمان با پاکستان تحت عنوان«پیشین» به به بهره برداری می رسد.

 

*پایانه مرزی آستارا از فعال ترین پایانه های مرزی کشور است

«غلامرضا مرحبا» نیز در این نشست، اظهارکرد: ترددهایی که به واسطه گمرک و پایانه مرزی در سطح شهرستان آستارا انجام می شود برای پویایی اقتصاد کشور و شهرستان آستارا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

نماینده مردم بندر آستارا پایانه مرزی این شهرستان را یکی از فعال ترین پایانه های مرزی کشور دانست و افزود: پایانه مرزی آستارا از نبود زیرساخت‌ های عمرانی رنج می ‌برد.

 

مرحبا با بیان اینکه جهت احداث تیر پارک با مشکل زمین مواجه هستیم، گفت: برای احداث تیر پارک به ۳۰ تا ۵۰ هکتار زمین نیاز داریم.  

 

*تاسیسات گمرک و پایانه مرزی پاسخگوی صادرات به خارج از کشور نیست

«عباس صابر» نیز در این نشست، اظهارکرد: ترافیک کامیون های ترانزیتی مشکلات اساسی برای مردم آستارا ایجاد کرده است.

 

فرماندار بندر آستارا افزود: مرز آستارا مانند دیگر مرزها نیست که خارج از شهر واقع شده باشد و همین داخل شهر بودن مرز، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

 

وی با بیان اینکه آستارا تنها مرز زمینی استان گیلان است، تصریح کرد: ۸۰ درصد صادرات استان گیلان به‌واسطه مرزی های آستارا انجام می شود.

 

صابر خاطرنشان ساخت: تاسیسات مستقر در گمرک و پایانه مرزی پاسخگوی این مقدار صادرات به خارج از کشور نیست و باید تدبیری اندیشیده شود.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: پایانه مرزی استان گیلان بندر آستارا شهرستان آستارا بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۳۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اکبری بعد از ظهر شنبه در جریان بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا اظهار کرد: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال احداث بوده و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: پروژه بزرگراه آستارا _آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیر همسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آبرو و زیرگذر می‌باشد.

اکبری با بیان اینکه پروژه بزرگراه آستارا- آستارا ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: امیدواریم تا پایان شهریورماه این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری می‌باشد.

گفتنی است؛ در بازدید معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا - آستارا و در جلسه‌ای با حضور مشاور و پیمانکار پروژه، موانع و مشکلات اجرای پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6090391

دیگر خبرها

  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت