Web Analytics Made Easy - Statcounter

یارمحمدیان با تشریح اقدامات صورت گرفته شهرستان گلپایگان خواستار هوشیاری بیشتر مردم شهرستان گلپایگان و لغو دور همی ها و مراسم ها با هدف بهبود وضعیت کرونایی شهرستان و بازگشایی کسب و کارها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حسین یارمحمدیان در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود گلپایگان به پیک چهارم کرونایی  از اصناف به دلیل اجبار به بسته شدن مغازه ها عذر خواهی کرد و گفت: هوشیاری بیشتر مردم در روزهای سخت کرونایی برای سلامت مردم طلب می شود و مسافران نوروزی هر چه سریعتر گلپایگان را ترک‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 فرماندار گلپایگان با بیان اینکه بر بسته بودن تالارها و جاده های گردشگری ماکوله و کوچری نظارت می شود،  افزود: فرمانداری گلپایگان صدور برگه تردد را به تایید شبکه بهداشت و کاری خیلی ضروری وابسته کرده است و شرایط سخت گیرانه اعمال می شود تا وضعیت گلپایگان از قرمز کرونایی تعدیل و بهتر شود.
وی از درخواست به تهران مبنی بر سخت گیری برای صدور برگه تردد به گلپایگان خبر داد و بیان کرد: اتوبوس ها با ظرفیت ۵۰ درصد اجازه تردد دارند و پایانه ها توسط ستاد مدیریت کرونا نظارت می شود و مردم نیز می دانند سفر با اتوبوس خطر بیشتری نسبت به سفر با وسیله شخصی دارد و اگر مردم همراهی کنند می توان، وضعیت را بهبود بخشید.
یارمحمدیان با بیان اینکه ادارات خدمت رسان با نصف ظرفیت و باقی با یک سوم ظرفیت بازگشایی می شوند، تاکید کرد: تعطیلی بخشی از کارمندان نباید زمینه سفر آنها و گسترش بیماری را فراهم آورد و اداره ها با رصد خود مانع از چنین اشتباهی شوند.
فرمانداری گلپایگان با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد اصناف، دستور العمل های ستاد مدیریت کرونا را اجرایی کردند و به موقع مغازه ها را بستند، گفت: سالن های ورزشی و اماکن فرهنگی و آموزشگاه ها بسته است و نماز های جمعه و نمازهای جماعت لغو شده است و بازرسی ها به صورت روزانه ادامه خواهد داشت.
وی بر ساعت منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴صبح روز بعد تاکید کرد.

کرونای گلپایگان، انگلیسی است
در ادامه ناصر رستمی تعداد بیمار بستری در بیمارستان را ۲۹ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۱۸ نمونه گیری فقط امروز انجام شد و به آزمایشگاه ارسال شد و دو نفر نیز از ابتدای نوروز تا کنون فوت کردند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان نیز با یادآوری اینکه  ویروس انگلیسی در شهرستان گلپایگان در حال گردش است، تاکید کرد: وضعیت شهرستان با حذف عوامل ایجاد کننده آن بهبود می یابد لذا مردم دور همی ها را کاهش دهند و آیین های مذهبی و غیر مذهبی که سبب شیوع بیماری می شود را لغو کنند زیرا هم سلامتی و هم کسب و کارهای مردم در خطر است
وی با بیان اینکه همه بیماران کرونایی در شهر ستان بستری می شوند، تشریح کرد: یک بیمار با اوج گیری کرونا، برای بستری به شهرهای دیگر ارجاع نشده است و از ظرفیت های بیمارستان استفاده می شود.
در ادامه سید عباس میرکریمی با اشاره به حضور و همراهی بسیجیان با نیروی انتظامی و هلال احمر برای کنترل ترددها گفت: بسیجیان در طرح شهید سلیمانی به اقناع سازی جامعه در فضای حقیقی و مجازی اقدام می کنند و پیام های هشدار را از بلندگوهای مساجد و یا به صورت سیار یا به صورت تصاویر انتشار می دهند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گلپایگان از انتقال برگزاری مراسم ها از تالارها به طرف منازل انتقاد کرد و افزود: مسافران نوروزی در روزهای اخیر نه تنها شهر را ترک نکردند بلکه بر تعداد آنها نیز افزوده گشته که جای نگرانی دارد.
به گزارش شبستان، شهرستان گلپایگان در کمتر از یک ماه از وضعیت آبی رنگ کرونایی به وضعیت قرمز کرونایی پیش رفت و با مشاهده و تایید اولیه ۸ مورد کرونای انگلیسی و فوت ۱۵ نفر  وارد پیک چهارم کرونا و یکی از ۱۱ شهر با وضعیت قرمز کرونایی شد.
 گردش کرونای انگلیسی در این شهرستان به معنای انگلیسی بودن کرونا در گلپایگان است و بنا به گفته سخنگوی ملی ستاد کرونا، شیوع بیماری در شهرستان گلپایگان سیر صعودی دارد.
ستاد مدیریت کرونای شهرستان گلپایگان در یک هفته اخیر جلسات  روزانه برگزار می کند و در بازدیدهای روزانه خود، بر اعمال دستورالعمل های ستاد نظارت دارد.
بازار، اماکن مذهبی و گردشگری و حتی خیابان امام خمینی (ره) از اول فروردین تا اطلاع ثانوی بسته شده است و تمام مسیرهای منتهی به شهرستان بسته و سفر به این شهرستان ممنوع شده است و ماشین های غیر بومی با تردد در شهرستان، یک میلیون تومان جریمه می شوند./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونای انگلیسی فرماندار گلپایگان گلپایگان شهرستان گلپایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....