Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@23:53:27 GMT

اعلام زمان واریز دومین مرحله سود سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۳۷۱۷

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، زمان واریز دومین مرحله از سود سهام عدالت را اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 "محمدعلی دهقان دهنوی" گفت: دومین مرحله سود سهام عدالت قبل از ماه رمضان واریز می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، تلاش سازمان بورس را برای تجمیع سود شرکت‌ها دانست و افزود: در نتیجه مرحله دوم سود سهام عدالت تا قبل از ماه رمضان و در نهایت، همین ماه پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سهامی عام) روز پنجشنبه ۲۸ اسفند ۹۹ در اطلاعیه ای، از پرداخت ۵۰ درصد از سود سهام عدالت سهامداران در آستانه سال نو خبر داد و اعلام کرد: در این مرحله ۵۰ درصد سود به هر سهامدار در هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم پرداخت شده است.

بر اساس این اطلاعیه، پرداخت سود به هر سهامدار روش مستقیم، منوط به تملک وی نسبت به سهام شرکت سرمایه‌پذیر در روز برگزاری مجمع عمومی آن شرکت بوده و به تناسب آن میزان سهم، سود مقرر پرداخت می‌شود.

همچنین، پرداخت سود به هر سهامدار روش غیرمستقیم منوط به آن است که سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی را تا ۲۵ اسفند در تملک خود داشته و نسبت به فروش آن اقدام نکرده باشد.

نحوه دریافت سود سهام عدالت

در کنار سهامدارانی که در سه سال اخیر سود سهام خود را دریافت کردند، افرادی هستند که به دلیل عدم ارائه شماره شبای بانکی سودی به حساب آنها واریز نشده است، در این زمینه سازمان خصوصی‌سازی بارها نسبت به این افراد اظهارنظر و اعلام کرده است، مشمولانی که تاکنون سود خود را دریافت نکرده‌اند پول آنها محفوظ و با ارائه شماره شبا سود به طور کامل به حساب این افراد پرداخت خواهد شد.

این افراد می توانند از طریق ثبت نام در سامانه سجام www.sejam.ir شماره حساب خود را اعلام کرده یا از طریق مراجعه به سایت www.sahamedalat.ir مشخصات حساب خود را تکمیل کنند.

شماره شباهای بانکی اعلامی مشمولین سهام عدالت پس از استعلام از بانک مرکزی و اخذ تاییدیه در سامانه درج و در لیست واریزی سود سهام عدالت قرار می‌گیرد.

براساس آمار ارائه شده تعداد کل سهامداران عدالت بیش از ۴۹ میلیون نفر است و حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر فقط دارای برگه‌های ثبت‌نام اولیه هستند اما به دلیل عدم تکمیل ثبت‌نام در سامانه‌های معرفی شده جزو سهامداران محسوب نمی‌شوند.

برچسب ها: سهام عدالت ، سهامداران عدالت ، سرمایه گذاری

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سهام عدالت سهامداران عدالت سرمایه گذاری سود سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۳۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد خنده‌دار برای نجات اقتصادی بارسلونا!

به گزارش "ورزش سه"، جوردی که مدرک ایجنتی فوتبال فیفا را دارد و از سال 2017 به عنوان خبرنگار و کارشناس ال‌چیرینگیتو فعالیت می کند، مدتی است یک پادکست به نام "فقط برای بارسایی‌ها" با حضور خوان گاسپارت (رئیس سابق بارسا) و تونی فریکسا (سخنگوی سابق) تهیه می کند که در آن در مورد مسائل مختلف مرتبط به بارسا حرف می زنند.

در جدیدترین شماره این پادکست، جوردی پیشنهادی عجیب را مطرح کرد. او گفت من یک راه خوب برای نجات بارسا از وضعیت اقتصادی فعلی در نظر دارم: «ما کسی مثل فلورنتینو پرز در بارسلونا نداریم ولی مگر نمی گوییم بارسا فراتر از یک باشگاه است؟ ما بیش از 120 هزار عضور رسمی داریم و میلیون‌ها هوادار. اگر فقط از هواداران بارسا در اسپانیا درخواست شود که 5 یورو به حساب باشگاه واریز کنند، آنقدر پول جمع می شود که بارسا بتواند مجوز خرید هر بازیکنی را پیدا کند و فرپلی لالیگا نیز رعایت خواهد شد.»

در پاسخ، خوان گاسپارت گفت که این البته کار دشوار و شاید غیرممکنی باشد چرا که برای این کار باید یک موسسه‌ای جدید تاسیس شود و پول ها به حساب آن واریز شود. اینکه باشگاه بارسلونا نمی تواند چنین درخواستی از هواداران داشته باشد چون قانونی نیست.

پیشنهاد جوردی به سرعت در شبکه‌های اجتماعی وایرال و مطابق انتظار به سوژه خنده تبدیل شد. 

دیشب حتی دو کارشناس رئالی ال‌چیریتگینو نیز برای دقایق زیادی به پیشنهاد جوردی خندیدند. بسیاری از هواداران بارسا نیز معتقدند بارسلونا به شرایطی نرسیده که از هواداران درخواست پول کرده و به نوعی گدایی کند. حتی در نظرسنجی برنامه هم بیش از 71 درصد گفتند یک یورو هم پرداخت نمی‌کنند.

دیگر خبرها

  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • افشاگری میلیاردی مدیر سابق استقلال علیه سمیعی
  • اعلام زمان برگزاری دومین حراج سکه در ۱۴۰۳ | جزئیات و نحوه واریز وجه
  • بهترین بروکر برای ایرانی ها کدام است؟
  • زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد
  • پیشنهاد خنده‌دار برای نجات اقتصادی بارسلونا!
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند