Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@08:03:22 GMT

ازدحام بازدیدکنندگان از موزه های تهران

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۴۳۸۸

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخ وزارت میراث فرهنگی با اشاره به افزایش میزان علاقمندان در روز های نخستین سال جدید گفت: درحال حاضر برای تعطیلی موزه‌ها و مجموعه‌های کاخ موزه‌ها برنامه‌ای نداریم و امید داریم مردم پروتکل ها را رعایت کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   "محمدرضا کارگر" گفت: با وجود برنامه ریزی‌های انجام شده برای مدیریت تعداد بازدیدکنندگان موزه‌ها و کاخ موزه‌ها در شهر تهران، به علت درخواست خارج از ظرفیت مردم با ازدحام مراجعه کنندگان مواجه شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخ وزارت میراث فرهنگی با اشاره به این که تمام اماکن گردشگری، بازارچه‌های صنایع دستی و موزه‌ها براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهر‌های آبی و زرد پذیرای گردشگران هستند افزود: در روز‌های اول و دوم میزان مراجعه کنندگان براساس آمار فروش بلیت اینترنتی بود، اما از دو روز گذشته به علت علاقه مردم به بازدید از موزه‌ها به ویژه کاخ موزه‌های نیاوران مجموعه سعدآباد و میراث جهانی گلستان شاهد ازدحام و درخواست گردشگران برای ورود به این مجموعه‌ها هستیم.   وی گفت: تلاش کردیم از مردم بخواهیم که متناسب با ظرفیت از سایت‌های اینترنتی بلیت خریداری کنند، اما با اصرار زیاد آن‌ها برای ورود به مجموعه‌ها مواجه می‌شویم و پیش می‌آید که بیشتر از ظرفیت پیش بینی شده در پروتکل‌ها پذیرای بازدیدکنندگان باشیم. مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی افزود: از بازدیدکنندگان تقاضا داریم با رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک و پرهیز از لمس سطوح، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و از توقف طولانی در فضا‌های بسته خودداری کنند.   کارگر تاکید کرد: چنانچه شرایط به همین منوال ادامه یابد ناچاریم از بازدیدکنندگان بخواهیم بازدید از موزه‌ها و کاخ موزه‌ها را به زمان دیگری موکول کنند.   وی گفت:، چون تهران در شرایط زرد قرار دارد بنابراین فعلا برای تعطیلی موزه‌ها و مجموعه‌های کاخ موزه‌ها برنامه‌ای نداریم و امید داریم مردم رعایت کنند.   مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی تاکید کرد: بازدیدکنندگان بیشتر در محوطه‌های کاخ موزه‌های گلستان، نیاوران و سعدآباد رفت و آمد می‌کنند و تمایل دارند از فضای طبیعی این مجموعه‌ها استفاده کنند و این ازدحام را در موزه‌ها و ساختمان کاخ‌ها شاهد نیستیم.   کارگر افزود: برای بازدید از کاخ موزه سعدآباد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر روزانه پیش بینی شده، اما عملا ورودی‌ها به این مجموعه بیشتر از این تعداد است. وی گفت: برنامه‌های فرهنگی و موسیقی‌های محلی در فضا‌های باز مجموعه‌های تاریخی و کاخ موزه‌ها پیش بینی شده است که مردم می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از این برنامه‌ها در فضای باز استفاده کنند.   مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی افزود: تمام موزه‌ها و مجموعه‌ها در شهر‌های با شرایط نارنجی و قرمز تعطیل است. برچسب ها: موزه ، مراکز فرهنگی ، محمدرضا کارگر

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: موزه مراکز فرهنگی محمدرضا کارگر مدیرکل موزه ها و اموال منقول وزارت میراث فرهنگی کاخ موزه ها مجموعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی صفری در بازدید از کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه اظهار کرد: این کاروان‌سرا از جمله بنا‌های تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفتگو‌های انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد 

او گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیزاعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

صفری گفت: کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

دیگر خبرها

  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه