Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت بیش از یک ماه از زلزله سی‌سخت؛ هنوز بسیاری از مردم این منطقه در چادر بسر می‌برند؛ این مردم از مسئولان انتظار دارند تا باسرعت بیشتری خدمات رسانی دنبال شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ در شامگاه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ زلزله‌ای با قدرت ۵/۶ ریشتر در عمق ۵ کیلومتری زمین؛ شهر سی سخت از توابع یاسوجِ استان کهکیلویه و بویر احمد را لرزاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زلزله منجر به تخریب صد‌ها منزل شد که البته صد‌ها منزل دیگر نیز احتیاج به بازسازی دارند.

براساس این گزارش، معاون اول رئیس جمهور با حضور در منطقه زلزله زده سی سخت، ۱۸۵ میلیون وام و تسهیلات بلاعوض برای منازل شهری و ۱۶۵ میلیون برای منازل روستایی اختصاص داد و مقرر شد این تسهیلات تا پایان دوره دولت یازدهم بصورت کامل به مردم پرداخت شود و اگر بازهم مشکلی بود از طریق استانداری مساعدت شود.

در همین راستا بنیاد مسکن به عنوان متولی، پیگیری این امور خواهد شد.

گفتنی است؛ شهر سی سخت شهری کوهستانی در دامنه رشته کوه دناست و هوای این منطقه در شب بسیار سرد است که این مسئله مشکلات مردم منطقه را دوچندان کرده است.

براساس آنچه گزارش شده هنوز پس لرزه‌های زلزله سی سخت ادامه دارد و بسیاری از مردم در چادر‌ها بسر می‌برند و مردم از مسئولان انتظار دارند تا باسرعت بیشتری خدمات رسانی دنبال شود.

یکی از اهالی منطقه با اشاره به مشکلات مردم می‌گوید: خانه ما کاملا تخریب شده و وسایل ما زیر آوار مانده است.

وی ضمن قدردانی از سپاه و نیرو‌های امدادی تاکید می‌کند: سپاه و هلال احمر وسایل ما را از زیر آوار بیرون کشیدند؛ اوایل چادر هم گیر ما نمی‌آمد و مشکلات بسیاری داشتیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زلزله سی سخت سی سخت زلزله امدادرسانی نیروهای امدادی سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مراسم بیل گردانی از سنت‌های ۲ هزار ساله در منطقه نیم ور محلات برای قدردانی از آب برگزار می‌شود که در این آئین ۷ بیل در دو دسته ۳ تایی و ۴ تایی به یکدیگر بسته شده و توسط پهلوانان به دو دست گرفته شده و دور سر چرخانده می‌شود. این ۷ بیل، نمادی از ۷ آسمان، ۷ جوی آب که در ۷ شبانه روز، دشت نیم‌ور را سیراب می‌کنند و ۷ دانگ زمین کشاورزی منطقه است.

دیگر خبرها

  • ببینید | سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم