Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@14:12:56 GMT

بلینکن از ترکیه خواست تا اس ۴۰۰ روسی را کنار گذارد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۴۸۳۱

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای از ترکیه خواست تا استفاده از سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه  را کنار بگذارد و با سیستم دفاع هوایی این کشور همکاری نکند.

بلینکن این اظهارات را پس از نشستی با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترک خود، مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو مقام ارشد در نشست خود درباره مسائلی از جمله «سوریه و افغانستان» و همچنین روابط ترکیه و یونان نیز بحث کردند.

چاووش اوغلو نیز در این نشست به بلینکن گفت «معامله خرید اس-۴۰۰ با روسیه قطعی شده است.»

هفته گذشته «مراد بایباتور» یک نماینده پارلمان ترکیه، اعلام کرد موضع آنکارا در مورد استفاده از سیستم‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه بدون تغییر است و برای این کار نیازی به اجازه آمریکا ندارد.

از سال ۲۰۱۹ خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ از روسیه باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و آمریکا شده است. واشنگتن خواستار امتناع ترکیه از معامله با روسیه و در عوض خرید سامانه‌های آمریکایی پاتریوت بود. واشنگتن تهدید کرد اگر ترکیه از خرید اس-۴۰۰ صرف نظر نکند، امکان تعویق یا لغو فروش جدیدترین جنگنده‌های اف- ۳۵ به این کشور و یا اعمال تحریم براساس قانون «مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم» موسوم به «کاتسا» وجود خواهد داشت، اما با این حال ترکیه حاضر به عقب‌نشینی نشد و به مذاکرات خود برای دریافت محموله دوم اس-۴۰۰ ادامه داد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد

به گزارش جام جم آنلاین، دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت: آمریکا با استفاده از حق وتوی خود مانع متهم شدن رژیم صهیونیستی بر سر جنایت‌های غزه می‌شود.

«اَگنِس کالامارد» دبیرکل سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه اعلام کرد: آمریکا مانع متهم شدن اسرائیل به نقض حقوق بشر در غزه می‌شود.

اَگنِس کالامارد با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در جهان گفت: به ویژه در شش ماه گذشته آمریکا از مقامات اسرائیلی در برابر نظارت بر ارتکاب نقض متعدد حقوق بشر در غزه، حفاظت کرده است.

دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت آمریکا با استفاده از وتوی آتش بس ضروری در غزه، جایگاه شورای امنیت سازمان ملل را بی معنا کرده است.

آمریکا تاکنون ۳ بار قطعنامه‌های شورای امنیت درباره جنگ غزه را وتو کرده است.

دیگر خبرها

  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن