Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@14:23:33 GMT

کانال سوئز مسدود شد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۴۸۴۷

کانال سوئز مسدود شد

به گزارش فارس، رسانه‌های مصری و بین‌المللی صبح امروز چهارشنبه از بسته شدن مسیر تردد کشتی‌ها در تنگه سوئز خبر دادند و گزارش کردند که علت، به گل نشستن یک کشتی ترابری بسیار بزرگ است.

کشتی «اِور گرین» (EverGreen) با وزنی حدود ۲۲۰ هزار تُن و طول ۴۰۰ متر روز سه‌شنبه هنگام عبور از تنگه سوئز به مشکل خورد و سبب شد این تنگه مسدود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبدأ کشتی چین و مقصد آن روتردام اعلام شده و مالک آن نیز شرکت ترابری اِورگرین تایوان است که در پاناما ثبت شده است.

مقامات مسئول مصری تاکنون چند بار تلاش کرده‌اند کشتی را آزاد کنند اما یدک‌کش‌هایی که برای این کار استفاده کرده‌اند بسیار نامناسب و کوچک بوده است. گفته شده که برخی کشتی‌ها از مسیر قدیمی در حال تردد هستند و برخی کشتی‌ها نیز مسیر خود را به سوی «دماغه امید نیک» تغییر داده و کشتی‌های بسیاری نیز در مسیر مسدود شده مانده‌ و منتظر باز شدن آن هستند.


موقعیت کشتی در ابتدای کانال

 

وزش باد یا قطعی برق کشتی؟

به گزارش شبکه الجزیره، هنوز علت رسمی مشکل کشتی تایوانی اعلام نشده اما شرکت اورگرین در بیانیه‌ای گفته احتمالا وزش شدید باد موجب تغییر مسیر کشتی و برخورد زیر آن به کف کانال شده باشد. 

اما شرکت خدمات دریانوردی «جی.ای.سی» (GAC) گزارش کرده که کشتی مذکور از دریای سرخ به سوی مدیترانه در حرکت بوده که ساعت ۰۷:۴۰ دقیقه صبح سه‌شنبه (۰۵:۴۰ به وقت گرینویچ) بعد از قطع برق، منحرف شده است.

کانال سوئز با طولی حدود دویست کیلومتر، کانالی مصنوعی و دست‌ساز است که مسیر تردد دریایی بین آسیا و اروپا را کوتاه و سریع می‌کند. طبق گزارش‌ها حدود هفت درصد تجارت دریایی دنیا از طریق این کانال انجام می‌شود و یکی از درآمدهای اصلی مصر است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ «سید یحیی نوبخت» با اشاره به بازگشت واحدهای بخار و گازی نیروگاه طرشت به مدار تولید گفت: با اجرای فرآیند تعمیرات بازدید مسیر‌های داغ (HGPI)  به دستور مرکز کنترل واحد گازی پس از طی مراحل راه‌اندازی وارد مدار و به شبکه سراسری متصل شد.

مدیرعامل نیروگاه طرشت بیان کرد: از جمله اقدامات انجام شده برای راه‎‏‌اندازی واحد‌ها می‌توان به آبگیری برج‌خنک‌کننده پس از حصول اطمینان از بسته بودن مسیر‌های تخلیه، استارت چاه‌های آب‌خام و هماهنگی برای باز شدن مسیر جهت تصفیه‌خانه، استارت سیستم اسمزمعکوس و آبگیری مخازن آب پرمیت، تست تمام سیستم‌های کنترلی اتاق‌های فرمان نیروگاه‌بخار و تست‌های پیش‌راه‌اندازی BFP, FDF, IDF و سایر تجهیزات‌ کمکی و استارت بویلر‌ها اشاره کرد.

گزارش از جاسم ثمری خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • لحظه هدف قرار گرفتن کشتی (CYCLADES) که مقصدش اسرائیل بود توسط پهپاد انتحاری صماد 1 حوثی‌ها از دید اپتیک پهپاد (فیلم)
  • محور کندوان از بالای طویر مسدود می شود/ ترافیک سنگین مسیر جنوب
  • اطلاعیه انفجار و مسدودی مسیر در جیرفت
  • کسب علم با معرفت همراه باشد
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان