Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@07:26:56 GMT

آغاز تنش در روابط کانادا و روسیه

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۵۳۵۶

آغاز تنش در روابط کانادا و روسیه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دولت کانادا به پیروی از ایالات متحده و اتحادیه اروپا ۹ شهروند روسیه را به نقض موازین حقوق بشر متهم کرده و تحریم‌هایی علیه آنها اعمال کرد.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین این تحریم‌ها را غیرقانونی خواند و گفت که مسکو آنها را تلافی خواهد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشته تحریم‌ها تحریم‌های کانادا ۹ مقام ارشد روسیه از جمله «سرگئی کرینکو»، معاون رییس دفتر رییس‌جمهوری روسیه، «آندری یارین»، رییس سرویس امنیت فدرال و «الکساندر بورتنیکف»، دادستان کل روسیه را هدف گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانادا گفته این تحریم‌ها به دلیل اقدام روسیه در بازداشت «الکسی ناوالنی»، مخالف غربگرای کرملین اعمال شده است.

دادگاهی در روسیه الکسی ناوالنی را به دلیل نقض مکرر قوانین مربوط به آزادی مشروط خود به تحمل ۳۰ ماه حبس محکوم کرده است.

ناوالنی و برادرش سال ۲۰۱۴ به جرم اختلاس به  چند سال حبس تعلیقی محکوم شده بودند. اداره زندان‌های روسیه چند ماه پیش بار دیگر از او به دلیل نقض مقررات مربوط به این حبس تعلیقی شکایت کرده بود.

این شخصیت مخالف روسیه روز ۲۰ اوت 2020 هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد و سپس به آلمان انتقال یافت.

الکسی ناوالنی ۷ سپتامبر، چند روز بعد از آن که دولت آلمان ادعای مسمومیت وی را مطرح کرد از کما خارج شد. ادعایی که روسیه آن را رد و اعلام کرد آزمایش ناوالنی هیچ شواهدی از وجود این سم را نشان نداده است.

به دنبال بازداشت ناوالنی، «چارلز میشلم رییس شورای اروپا خواستار آزادی وی شد و رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز از ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه آزادی او را خواستار شد.

امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه نیز از دولت مسکو خواست فورا ناوالنی را آزاد کند. 

پرونده الکسی ناوالنی به یکی از مسائل تنش زا در روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا تبدیل شده است و بروکسل تا کنون تحریمهایی نیز علیه مسکو در این زمینه اعمال کرده است.

پربیننده ترین روابط اسراییل و آمریکا به کدام سو می‌رود؟ کیف مهمی که پوتین همیشه به همراه دارد +عکس دولت بایدن ایران را یک تهدید جدی می‌بیند چین: بهای حماقت و گستاخی‌تان را خواهید پرداخت نتانیاهو و همسرش دست به دعا شدند! +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روسیه کانادا برجام الکسی ناوالنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو

دریافت 6 MB

به گزارش همشهری آنلاین، روسیه، تانک‌ها و تسلیحات غرب را که از نیروهای اوکراینی به غنیمت گرفته است، در «پارک پیروزی» واقع در مسکو به نمایش گذاشته و قرار است این نمایشگاه از تاریخ اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت) برای عموم افتتاح شود.

نمایش زره‌پوش‌های غربی غنیمتی در پارک پیروزی مسکو نمایش زره‌پوش‌های غربی غنیمتی در پارک پیروزی مسکو نمایش زره‌پوش‌های غربی غنیمتی در پارک پیروزی مسکو کد خبر 848037 منبع: ایسنا برچسب‌ها تسلیحات نظامی خبر ویژه روسیه - اوکراین روسیه اوکراین

دیگر خبرها

  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد