Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر نام «کلود مونه» را بشنوید، چه چیزی در ذهنتان تداعی می‌شود؟ «نیلوفرهای آبی»؟ امپریسیونیسم؟ شاید هم شباهت نام «مونه» و «مانه»؟! اما اغلب مردم اطلاع ندارند این نقاش مشهور فرانسوی در کنار خلق مجموعه تابلوهای چشم‌نواز، در طراحی کاریکاتور هم چیره‌دست بود.

به گزارش ایسنا، در این مطلب کوتاه بخشی از فعالیت هنری «کلود مونه» فرانسوی معرفی می‌شود که اغلب کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد: «مونه» به عنوان یک  کاریکاتوریست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی می‌گوییم این بخش از فعالیت هنری «مونه» کمتر مورد توجه قرار گرفته است، منظور این است که مردم کمتر درباره این آثار «مونه» مطلع هستند؛ البته این موضوع چندان تعجب‌آور نیست؛ چراکه کاریکاتورهای این نقاش باید با مجموعه‌های نیلوفر آبی رقابت می‌کردند.

شاید بهتر باشد برای بررسی اجمالی کاریکاتورهای «مونه» مروری کوتاه بر زندگی این هنرمند داشته باشیم.

«اسکار کلود مونه» در سال ۱۸۴۰ در پاریس متولد شد. زمانی که یک کودک حدودا ۵ ساله بود خانواده او به «نورماندی» و دهکده  «لو آور» نقل مکان کردند. وقتی که «مونه» ۱۱ ساله شد با حمایت مادرش به مدرسه هنر همان منطقه رفت. او حدود چهار سال در کلاس‌های مدرسه «لو آور» شرکت کرد.

او زمان حضور در کلاس‌ها بود که روند خلق کاریکاتورها را آغاز کرد. در زمانی که خارج از کلاس حضور داشت هم تاجران و ساکنان «لو آور» سوژه کاریکاتورهای او بودند.

تا جایی که مشخص است، نخستین کاریکاتورهایی که توسط «مونه» خلق شدند به فاصله بین ۱۸۵۵ و ۱۸۵۷ بازمی‌گردند.

«مونه» در نامه‌ای نوشت: «در پانزده سالگی من به عنوان یک کاریکاتوریست مشهور در «لو آور» شناخته می‌شدم. شهرت من به حدی رسیده بود که از نقاط مختلف سفارش پرتره‌های طنز می‌گرفتم. سفارش‌ها متعدد و پول تو جیبی‌های ناکافی که مادرم سخاوتمندانه به من می‌داد سبب شد یک تصمیم جسورانه‌ای بگیرم که خانواده‌ام را شوکه کرد. من برای پرتره ‌ها پول دریافت می‌کردم... طی یک ماه مشتری‌های من دو برابر شدند... اگر به این روند ادامه می‌دادم امروز یک میلیونر بودم.»

شاید اگر اصرار «اوژن بودن» نقاش فرانسوی به «مونه» برای خلق نقاشی در فضای باز نبود، این هنرمند همچنان به خلق کاریکاتور ادامه می‌داد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کلود مونه كاريكاتور هنرمند لو آور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه‌ای تلویزیونی بی‌واسطه با دانشجویان به گفت‌وگو نشست.

در این برنامه دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در حوزه کشاورزی، بذر هیبریدی به نمایش گذاشته شد. 

در برنامه «بی‌واسطه» دستاورد محققان دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه مبارزه با گرد و غبار با عنوان مالچ پاشی به تصویر کشیده شد. 

همچنین نمایشگاه ارتباط دانشگاه با صنعت به عنوان طرح پویش اشتغال در این برنامه نشان داده شد، بر این اساس دانشجویان می توانند شغل مورد نظر خود را در ارتباط با صنایع مختلف بیایند و از دوران دانشجویی وارد شغل مورد نظر شوند. 

در بخشی از این برنامه واحد پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به نمایش گذاشته شد، پردیس این واحد دانشگاهی با هدف تبدیل علم به ثروت فعالیت می‌کند.

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این برنامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جاری، ۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است که هزار میلیارد تومان آن از فناوری کسب شده است، یعنی ۶۰ درصد درآمد دانشگاه آزاد اسلامی از شهریه و ۴۰ درآمد غیرشهریه‌ای است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • راموس گوش ستاره سابق رئال را کشید!
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • اتفاق تلخ در بسکتبال/ سومین نوجوان حادثه تصادف هم پر کشید
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • عکس کمتر دیده شده از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه برنامه ۹۰
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • مطهری یک نفس راحت در تراکتور کشید (عکس)
  • قیمت رحم اجاره‌ای سر به فلک کشید/ بازار اجاره رحم در چارتر دهه هفتادی‌ها