Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به تجارب گذشته در توسعه بندر چابهار، یکی از حوزه های کلیدی که می تواند کشور را به رونق اقتصادی در طول سواحل مکران برساند، ایجاد و افزایش ظرفیت بنادر تجاری در طول این سواحل است.

محمد راستاد اظهار داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته از سوی سازمان بنادر، کشور تا افق ۱۴۲۴ حداقل به دو برابر ظرفیت فعلی برای بنادر تجاری خود نیازمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بنابراین‌ باید از حدود ۳۰۰ میلیون تن به بیش از ۶۰۰ میلیون تن ظرفیت در بنادر تجاری خود دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه بنادر تجاری‌ به عنوان زیرساخت مهم توسعه و مراکز ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و درآمد فعالیت می کنند، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی باید بتواند با ایجاد و توسعه بنادر تجاری در سواحل مکران یک گام اساسی و راهبردی برای رسیدن به اهداف تببین شده بردارد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به تجارب گذشته در توسعه بندر چابهار، یکی از حوزه های کلیدی که می تواند کشور را به رونق اقتصادی در طول سواحل مکران برساند، ایجاد و افزایش ظرفیت بنادر تجاری در طول این سواحل است.
 
راستاد با اشاره به اینکه تمرکز سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه سواحل مکران، بر بنادر تجاری است، گفت: هم اکنون بنادر کوچک متعددی در طول سواحل مکران از استان هرمزگان تا سیستان و بلوچستان وجود دارد که کاربری تجاری دارند و باید این بنادر از نظر زیربنایی، روبنایی و تجهیزاتی به گونه ای مدنظر قرار گیرند که بتوانند ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را در طول این نوار ساحلی مهم، تضمین کنند.
 
بنابراین گزارش در راستای افزایش ظرفیت بنادر تجاری کشور، به ویژه در سواحل مکران، یکی از برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد یک بندر بزرگ تجاری در محدوده کوه مبارک شهرستان جاسک است که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته فرار است این بندر در سه فاز و با ظرفیتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تنی ایجاد و به بزرگترین بندر تجاری کشور تبدیل شود؛ بندری که قابلیت پهلودهی کشتی های اقیانوس پیما در طول سواحل مکران را دارد و بعد از سال ۱۴۱۱ بهره برداری از آن آغاز می شود.

برچسب ها: بنادر ، رونق اقتصادی ، راه و شهرسازی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NPK

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بنادر رونق اقتصادی راه و شهرسازی افزایش ظرفیت بنادر تجاری بنادر تجاری رونق اقتصادی سازمان بنادر طول سواحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در حالی وارد دومین روز کاری خود شد که حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در غرفه استان فارس قابل توجه بود، به طوری که در نخستین روز این رویداد حداقل سه تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذارانی از کشور‌های روسیه و مغولستان به امضاء رسید.

تفاهم‌نامه‌های کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی، بسته‌بندی میوه و تولید گوشت با این دو کشور به امضاء رسید.

امروز نیز سرمایه‌گذارانی از کشور‌های افغانستان، پاکستان، چین، ایتالیا و اندونزی با حضور در غرفه استان فارس از ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و تولیدات دانش‌بنیان آگاه شدند و چند تفاهم‌نامه همکاری در زمینه صادرات مواد غذایی، واردات و صادرات مواد اولیه تولید بیسکوئیت و همچنین نوشیدنی‌ها و گیاهان دارویی منعقد شد.

از دیگر کشور‌هایی که از غرفه استان فارس بازدید کردند می‌توان به سرمایه‌گذاران کشور‌های عراق، ترکیه، سنگاپور، پاکستان اشاره کرد.

در همین ارتباط حسن شیخ‌نیا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از حضور ۳۲ هیات تجاری کشور‌های مختلف در غرفه استان فارس خبر داد و گفت: در جریان این دیدار‌ها و مذاکرات انجام شده ۱۵ تفاهم نامه همکاری به امضاء رسید.

او با بیان اینکه اگر این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد تبدیل شود ظرفیت قابل توجهی برای استان فارس ایجاد می‌شود، اظهار داشت: وزارت کشور دو زنجیره ارزش را برای استان فارسی مصوب کرده که شامل فولاد و گیاهان دارویی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس یکی دیگر از ظرفیت‌های قابل توجه استان فارس را در زمینه گندم عنوان کرد و گفت: فارس به عنوان دومین تولیدکننده گندم کشور ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد زنجیره ارزش این محصول استراتژیک دارد.

شیخ نیا از افزایش برداشت گندم در سطح هکتار به دلیل استفاده از روش‌های علمی و فناورانه در تولید دانه و نهاده خبر داد و گفت: خوشبختانه در زمینه صرفه جویی در مصرف آب برای بخش زراعت اقدامات خوبی انجام شده به طوری که به ازاء هر هکتار کشت غرق آبی، ۹ هکتار کشت به صورت آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود.

او با بیان اینکه تلاش می‌شود فارس به عنوان پایلوت مرکز تحقیقات گندم کشور معرفی شود، اظهار داشت: علاوه براین در زمینه تولید آرد و نان کامل و همچنین تولیدات پروتئینی به عنوان پایلوت کشور شناخته می‌شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است