Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@20:03:15 GMT

فوران آتشفشان در ایسلند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۶۵۰۹

فوران آتشفشان در ایسلند

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز، آتشفشانی درایسلند که از جمعه قبل شروع به فعالیت کرده و مواد مذاب به آسمان پرتاب می‌کند، ممکن است برای سال‌ها به نمایش دیدنی خود ادامه داده و به یک جاذبه گردشگری جدید برای این کشور تبدیل شود.

هزاران ایسلندی با تجمع در محل فوران در شبه جزیره ریکیانز واقع در ۳۰ کیلومتری جنوب غرب پایتخت ایسلند، امیدوار به تماشای فواره نادری از مواد مذاب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر پهپادی از فراز دهانه آتشفشان نشان می‌دهد که مواد مذاب فوران می‌کنند و به کناره‌های این آتشفشان راهی می‌شوند.

«ثوروالدور ثوردارسون» استاد آتشفشان شناسی دانشگاه ایسلند درباره این موضوع گفت: «این یک فوران گردشگری عالی است. البته نباید به آن خیلی نزدیک شویم.»
وی در ادامه گفت: «فعالیت این آتشفشان ممکن است فردا به پایان برسد و یا دهه‌ها ادامه یابد.»

مقامات ایسلندی برای کنترل جمعیت بازدیدکنندگان مسیری ۳.۵ کیلومتری برای پیاده روی به سمت محل فوران آتشفشان ایجاد کرده اند و برای جلوگیری از ورود مردم به مناطق خطرناک حاوی گاز‌های آتشفشانی، نیرو‌های گشت زنی مستقر کرده اند.

یکی از مقامات ایسلند برآورد کرده است بیش از ۱۰ هزار نفر از جمعه گذشته از این آتشفشان بازدید کرده اند.

در همین حال سی ان ان نیز در گزارشی اعلام کرد این کوه آتشفشانی در منطقه «ریک جاویک» مدت‌های طولانی خاموش بوده است. با فوران این کوه آتشفشانی، گدازه‌های داغ از دهانه آن به پایین سرازیر شده است. خطر فوران‌های آتشفشانی و خاکستر‌های سمی آتشفشانی، از مشکلاتی جدی است که درباره آن به مردم هشدار داده شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه نوروز 1400 تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها ایسلند آتشفشان فوران آتشفشان مواد مذاب اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه نوروز 1400 تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع مکارم شیرازی از بازگشت گشت ارشاد

آفتاب‌‌نیوز :

 پیام تقدیر آیت الله مکارم شیرازی از اقدامات سردار رادان و فراجا در مسئله حجاب و طرح نور بدین شرح زیر است:

عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می‌کشید، خصوصاً این طرح نور را که همت کردید. ان شاءالله با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود، احترامات رعایت شود، این‌ها اصول است، سست نشوید و ان شاءالله محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • داستان‌های ادامه‌دار ستاره عراقی؛ علی عدنان از ایران رفت!
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • عملیات جستجو پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم باز شد
  • داوید دخیا علی رغم نداشتن تیم همچنان به تمرینات انفرادی خود ادامه می دهد / فیلم
  • عکس/ کودک کشی در غزه همچنان ادامه دارد (۱۶+)
  • آخرین خبر از وضعیت مصدومیت یاسین سلمانی
  • ادامه بارش های رگباری در فارس تا عصر فردا
  • دفاع مکارم شیرازی از بازگشت گشت ارشاد
  • در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید