Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در اسپانیا، با اشاره به بدعهدی طرف های غربی بویژه آمریکایی ها در اجرای تعهداتشان در برجام گفت: آنها اکنون به جای پاسخگویی نسبت به نقض تعهدات برجامی خود و اجرای کامل تعهدات و لغو کامل تحریم های ایران، حالت طلبکاری به خود گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسن قشقاوی در سخنانی در مرکز عالی مطالعات دفاع ملی این کشور که با حضور افسرانی از اسپانیا و دیگر کشورها برگزار شد، مواضع سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مسائل حقوق بشری، تحولات برجام و مسائل منطقه ای را تببین کرده و به پرسش های مختلف آنان در این زمینه ها پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قشقاوی گفت: طرح موضوعات حقوق بشری علیه کشورها عقلا و منطقا باید پس از بررسی نقض حقوق بشردوستانه در جنگ ها، قرار بگیرد، زیرا جنگ نظامی و یا اقتصادی، اصلی ترین حق بشر، یعنی "حق حیات و موجودیت بشر" را نقض می نماید. به عنوان مثال اگر حق حیات یا حق دسترسی به درمان ( مخصوصا در شرایط پاندمی کرونا ) مردم به ویژه زنان و کودکان در اثر جنگ نظامی و یا تحریم ها نقض گردد، سخن از سایر حقوق بشری یا آزادی و دموکراسی کاملا بی معنی و یک شوخی تلخ با همان مردم می باشد.

وی در ادامه این بحث افزود: غربی ها در حالی که قطعنامه حقوق بشری علیه ایران را مطرح نموده ویا ماموریت گزارشگر حقوق بشری را تمدید می کنند که همزمان عملا از تداوم تحریم دادستان بین المللی کیفری توسط دولت بایدن پشتیبانی می نمایند. معنی این اقدام این است که نقض حق حیات بشری براثر وقوع جنایات جنگی توسط آمریکا و متحدانش درمنطقه ما، دراولویت قرار ندارد. این درحالی است که براساس آمارهای بین المللی، کشته شده های ناشی از جنایات جنگی پس از یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ تاکنون، سالانه بیش از هشتاد هزار نفر می باشد ولی کشته شده های ناشی از اعدام یا شکنجه و بد رفتاری در زندانها، حتی کمتر از سه هزار نفر در سال در سطح جهان است.


سفیر ایران در پاسخ به سوالی راجع به استدلال ایران در پیگیری فعالیت های هسته ای خود گفت: برابر مستندات تاریخی، این دولت آمریکا بود که دولت وقت ایران را از سال۱۹۵۰ تشویق به فراگیری دانش هسته ای نمود و درقالب پروژه "اتم برای صلح " در دانشکده فنی دانشگاه تهران، رشته تحصیلی فیزیک هسته ای تاسیس نمود و به دانشجویان ایرانی بورسیه تحصیلی برای فراگیری دوره عالی دانش هسته ای در دانشگاه MIT  آمریکا اعطاء نمود. این دولت آمریکا بود که رژیم گذشته ایران را تشویق کرد تا در یک برنامه ۲۰ ساله به چرخه کامل سوخت هسته ای دست یابد و برای تولید ۲۳ هزار مگاوات برق هسته ای، به ساخت ۲۲ نیروگاه هسته ای در ایران اقدام نماید. چنانچه در سال ۱۹۶۷ آمریکائی ها راکتور تحقیقاتی ۵ مگاواتی را در دانشگاه تهران به دولت وقت ایران تحویل دادند اما ناگهان با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران همه چیز زیر و رو شد و طرف آمریکایی و متحدین اش، همه تعهدات و قراردادهای هسته ای را زیر پا گذاشتند و با هدف امنیتی سازی فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای ایران تبلیعات گسترده منفی را آغاز کردند.

این دیپلمات ارشد ایرانی افزود: آن ها همچنین مفاد برجام را که عملا حاصل ۱۲ سال دیپلماسی و مذاکره‌ بود، ناگهان برهم زدند و حالا هم به جای پاسخگویی نسبت به نقض تعهدات برجامی خود و اجرای کامل تعهدات و لغو کامل تحریم های ایران، حالت طلبکاری به خود گرفته و بازی معروف "مرغ اول به وجود آمد یا تخم مرغ" را شروع کرده اند.

بر اساس این گزارش، قشقاوی در این برنامه دو ساعته به سوالات مختلف حاضرین در این جلسه پیرامون اوضاع منطقه غرب آسیا، یمن، سوریه، عراق، افغانستان، افراط گرایی و تروریسم و... پاسخ داد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن قشقاوی قشقاوی اسپانیا حقوق بشری هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۶۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در بیانیه‌ای مطرح کرد: دانشجویان آمریکایی با حرکت اعتراضی خود که ناشی از نگرش و تحلیل صحیح آن‌ها نسبت به مسائل است نشان دادند که بمباران رسانه‌ای با اخبار غلط و بایکوت اخبار صحیح آن‌ها را گمراه نخواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در حمایت از دانشجویان آمریکایی بیانیه صادر کرد.

در ادامه می‌توانید متن این بیاینیه را بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام شجاعانه دانشجویان آمریکایی و تجمع اعتراضی علیه سیاست‌های کشورشان در حمایت از رژیم صهیونیستی جهانیان را به تحسین واداشته است.

آنچه که امروز جهان از قاب رسانه به تماشا نشسته است ناشی از وجدان بیدار انسان‌ها است. دانشجویان آمریکایی با حرکت اعتراضی خود که ناشی از نگرش و تحلیل صحیح آن‌ها نسبت به مسائل است نشان دادند که بمباران رسانه‌ای با اخبار غلط و بایکوت اخبار صحیح آن‌ها را گمراه نخواهد کرد.

چند روزی می‌شود که صحن اکثر دانشگاه‌های آمریکا به صحنه‌ی حمایت از مردم مظلوم غزه تبدیل شده است. البته این حرکات شجاعانه به مذاق دولتمردان آمریکایی و شاید به عبارت درست‌تر سران شبکه صهیونیسم جهانی خوش نیامده و موجب سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان و اساتید آزاده شده است که البته این اقدامات سرکوبگرانه از سوی داعیه داران دموکراسی که ادعای آزادی بیانشان گوش جهان را کر کرده است نه تنها موجب عقب نشینی دانشجویان نشده بلکه باعث گسترش جنبش «همبستگی با غزه» در اکثر ایالات‌های آمریکا از کالیفرنیا تا تگزاس شده است.

آنچه در این مقطع مهم و حیاتی است حمایت همه جانبه جهانیان از تجمع مسالمت آمیز دانشجویان آمریکایی ومحکوم نمودن اقدامات سرکوبگرانه دولت آمریکا و گسترش این دست اقدامات در سایر کشور‌های جهان به ویژه کشور‌های غربی و صد البته برخی کشور‌های مسلمان که دولت‌های‌شان در نهایت ذلت وخواری به حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی برآمده‌اند است.

چرا که تداوم این دست اقدامات و خیزش جهانی آزادگان جهان با انزوای روز افزون رژیم صهیونیستی در افکار عمومی و حصول پیروزی نهایی برای فلسطین همراه خواهد بود.

هسته بین الملل ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی ضمن اعلام قدردانی از دانشجویان شجاع و غیور آمریکایی اقدامات سرکوبگرانه دولت آمریکا را محکوم نموده و از تمام آزادی خواهان جهان جهت پیوستن به جنبش «همبستگی با غزه» دعوت می‌نماید.

والسلام علیکم و رحمت الله

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم