Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آرتی عربی، وزارت دفاع روسیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که نیرو‌های حافظ صلح روسیه محموله‌ای از کمک‌های بشردوستانه را به شهر خان کندی در منطقه مورد مناقشه قره باغ منتقل کردند که پاییز گذشته شاهد تشدید درگیری نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای افزود: نیرو‌های حافظ صلح روسیه که در منطقه قره باغ مستقر هستند، تجهیزات پزشکی و لوازم جمع آوری شده از سوی موسسه خیریه «کالکتد» روسیه را در شهر خان کندی توزیع کردند.

نیرو‌های حافظ صلح روسیه همچنین چندین جلد کتاب به یکی از مدرسه‌های محلی شهر خان کندی اهدا کردند.

پارلمان ارمنستان نیز دیروز چهارشنبه، با ۱۱۸ رای موافق، یک رای مخالف و یک رای ممتنع قانون وضعیت جنگی در این کشور را لغو کرد. این قانون در ۲۷ سپتامبر در بحبوحه تشدید بحران قره باغ وضع شد.

بر اساس توافق نامه پایان دادن به درگیری‌ها در منطقه قره باغ که به امضای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان و «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان در ۹ نوامبر ۲۰۲۰ امضا رسید، نیرو‌های حافظ صلح روسی در قره باغ مستقر شدند.

با استقرار نیرو‌های حافظ صلح روسی و آتش بس، درگیری‌ها در قره باغ که از اواخر سپتامبر آغاز شد بود، پایان یافت.

این در حالی است که امضای توافق پس از درگیری‌های ۴۴ روزه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ و کشته و زخمی شدن شماری از مردم ارمنستان که ساکن این منطقه هستند از سوی برخی از مردم ارمنستان اشتباهی از سوی «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر این کشور عنوان شد و از همان موقع خواستار برکناری او شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمک های بشردوستانه مناقشه قره باغ نظامیان روسیه نیرو های حافظ صلح قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۷۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده تایید کرد که نیرو‌های روسیه در همان پایگاهی در نیجر مستقر هستند که سربازان آمریکایی هستند. وی خاطرنشان کرد: روس‌ها در یک مجتمع جداگانه هستند و به نیرو‌های آمریکایی یا تجهیزات ما دسترسی ندارند.

اوایل روز جمعه، خبرگزاری روسی ریا نووستی به نقل از یک مقام پنتاگون اعلام کرد که روسیه و آمریکا تا زمانی که نیرو‌های آمریکایی از نیجر خارج شوند، پایگاه هوایی ۱۰۱ را به اشتراک می‌گذارند. این رسانه گزارش داد که نیرو‌های روسیه در این مدت برای "آموزش نیرو‌های محلی در مبارزه با تروریسم" وارد شدند.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند و نیرو‌های خود را از این کشور آفریقایی خارج کند. پس از لغو قرارداد همکاری نظامی با آمریکا، نیرو‌های آمریکایی دیگر حق انجام هیچ گونه آموزش یا تحرکی در خاک نیجر را ندارند و لغو این توافق به معنای ممنوعیت همه فعالیت‌های آنهاست. اخیرا، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

گاردین پیش از این گزارش داد که ایالات متحده بیش از هزار نفر از نیرو‌های خود را از نیجر خارج خواهد کرد. این اقدام، یک پیروزی استراتژیک برای روسیه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است