Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهمترین و در واقع تنها رویداد والیبال ایران در سال ۱۳۹۹، انتخاب سرمربی برای تیم ملی و برگزاری لیگ برتر به صورت متمرکز بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، والیبال ایران در سال‌های اخیر با درخشش تیم ملی و ستاره‌های ملی‌پوش در میادین مختلف به اعتبار جهانی رسیده بود ولی شیوع گسترده ویروس کرونا در سال 1399، بازی‌های ملی را کاملا تعطیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای هوادارانی که والیبال را بهترین ورزش تیمی حال حاضر ایران می‌دانند که قادر به سرشاخ شدن با غول‌های اسم و رسم‌دار جهان است، ندیدن ستاره‌های محبوبشان در زمین مسابقه، ناامیدکننده بود.

در چنین شرایطی، لیگ برتر والیبال با حضور 14 تیم و به صورت متمرکز در تهران برگزار شد. فولاد سیرجان، شهرداری ارومیه، هراز آمل، فولاد مبارکه سپاهان، شهرداری گنبد، شهداب یزد، شهرداری ورامین، سایپا، هورسان رامسر، پیکان تهران، خاتم اردکان، شهرداری قزوین، راه‌یاب ملل کردستان و آذرباتری ارومیه، تیم‌های حاضر در سی‌وچهارمین دوره لیگ برتر بودند که به گفته بیشتر کارشناسان، برگزار کننده لیگی با کیفیت و سطح بالاتر از سال‌های قبل بودند.

فولاد سیرجان، شهرداری ارومیه، هراز آمل، فولاد مبارکه سپاهان، شهرداری گنبد، شهداب یزد، شهرداری ورامین، سایپا، پس از برگزاری فصل قانونی به پلی‌آف رسیدند. با توجه به توزیع متوازن بازیکنان در بین 8 تیم برتر لیگ، حدس زدن تیم برنده دیدارهای پلی‌آف، کار آسانی نبود که از شکست سپاهان به عنوان بخت نخست قهرمانی مقابل فولاد سیرجان به عنوان نمونه بارز آن می‌توان نام برد.

فولاد سیرجان با هدایت رضا تندروان و شهرداری ارومیه با هدایت پیمان اکبری با غلبه بر سپاهان و هراز آمل به فینال رسیدند و سری بازی فینال با برتری 2 بر یک فولاد سیرجان به پایان رسید، اگر چه شیرینی قهرمانی به دلیل عدم اهدای جام قهرمانی به مزاج سیرجانی‌های قهرمان، چندان شیرین نبود.

علی بهبودی، پاسور و کاپیتان تیم سیرجان در این مورد گفت: برای این وضعیت واقعا متاسفم چون تمام شیرینی قهرمانی به اهدای کاپ پس از پیروزی است. امیدوارم دلایل قانع کننده‌ای برای این کار وجود داشته باشد چون کرونا در همه جای دنیا وجود دارد و خیلی قشنگ نیست که لیگ برتر والیبال بدون مراسم اختتامیه به پایان برسد.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال نیز محدودیت‌های ناشی از کرونا را باعث عدم برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جام و مدال عنوان کرد.

اتفاق مهم دیگری که در سال 1399 افتاد، انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال پس از قطع همکاری با ایگور کولاکوویچ بود. عملکرد این سرمربی اهل مونته‌نگرو برای اهالی والیبال، قابل قبول نبود و لغو رقابت‌های ملی به دلیل کرونا نیز مزید بر علت شد تا فدراسیون والیبال ایران، قرارداد کولاکوویچ را بدون ارائه پیشنهاد جدید، فسخ کند.

فدراسیون والیبال در چالش انتخاب سرمربی ایرانی و خارجی، طبق معمول به سراغ بزرگترین نام‌های جهان رفت و سرانجام با ولادیمیر آلکنو، مربی سرشناس روسی تا پایان المپیک توکیو به توافق رسید. بلیت ارزشمند حضور در المپیک، برگ برنده تیم ملی ایران برای جذب این سرمربی برجسته بود. فلسفه داورزنی برای امضای قرارداد با چنین مربی بزرگی که سابقه قهرمانی در المپیک را نیز دارد، راهیابی به جمع 4 تیم برتر المپیک است. قهرمانی و کسب عنوان، کاری است که آلکنو نشان داده در آن تخصص دارد. باید دید آلکنو در کوتاه مدت قادر است افتخاراتی را که با تیم ملی روسیه و تیم زنیت کازان داشته در ایران هم تکرار کند یا خیر.

سال 1400، نقطه عطفی در والیبال ایران با حضور در المپیک خواهد بود. بسیاری از ستاره‌های نسل طلایی تیم ملی که قدرت والیبال ایران را به جهان نشان دادند، آخرین حضور خود در المپیک را تجربه خواهند کرد و انگیزه زیادی برای موفقیت در فصل پیش‌رو در ذهن دارند. این در شرایطی است که فرهاد قائمی عضو تیم ملی شب گذشته با انتشار متنی در صفحه شخصی‌اش از حضور در تیم ملی انصراف داد.

متن پست قائمی به شرح زیر است:

«مردم عزیز، علاقه‌مندان به والیبال، فدراسیون و کادر فنی تیم‌ملی والیبال

ضمن تبریک‌ سال نو و آرزوی سلامتی برای همه، اینجانب فرهاد قائمی بر خود وظیفه می‌دانم مواردی را خدمت مردم علاقه‌مند و جامعه والیبال عرض کنم.

امروز قریب 14 سال است که همانند یک سرباز در تیم ملی والیبال کشورم خدمت کرده‌ام. در تمام‌ رده‌ها بوده‌ام و با مربیان مختلف کار کرده‌ام. فراز و نشیب‌ها دیده‌ام و در کنار هم‌تیمی‌هایم، بردها را به شادی و باخت‌ها را به اندوه سپری کرده‌ام. در بالاترین سطح بازی‌های والیبال برای سربلندی کشورم جنگیده‌ام. در آسیا به بالاترین افتخارات و در سطح جهان به مقام‌هایی قابل احترام و بسیار ارزشمند دست یافته‌ام. همه اینها، زمانی ارزش مضاعف و بی‌همتا و غرورانگیز پیدا کرده که با رضایت و شادمانی مردم دوست‌داشتنی کشورم همراه شده است. من نیمی از عمرم را به دلخوشی‌های مردم و هیجانات مثبت آنها گره زده‌ام. از خدای خودم شاکرم و بی‌تردید قدر این موهبت را می‌دانم.

امروز ‌بار دیگر این موهبت شامل حالم شده است. به‌سان 14 سال گذشته طعم بسیار شیرین دعوت به تیم ملی را باز هم می‌چشم. شاید بهتر از هر کسی می‌دانم که فراسوی این دعوت، چه انتظارات و مسئولیت و وظیفه سنگینی نهفته است؛ اما امروز شرایطم ‌با سال‌های پیش متفاوت است. وظایف و مسئولیت‌های دیگری در بستر خانواده برایم ایجاد شده که گریزی از آنها نیست. به‌تازگی ازدواج کرده‌ام و شرایط زندگی‌ام ایجاب می‌کند که به التزامات و انتظارات زندگی تاهلی پاسخ دهم و دغدغه‌های ایجاد شده، طلب می‌کند که مدتی در اختیار خانواده باشم و این با زندگی اردویی منافات بسیار دارد.

در خدمت تیم ملی بودن گرچه از بزرگترین افتخارات است اما تمرکزی کامل و توجهی تمام و کمال می‌خواهد. بعید می‌دانم در شرایط موجود زندگی‌ام‌ بتوانم این تمرکز را فراهم کنم؛ لذا ضمن سپاس بی‌پایان از مربیان و کادر فنی و فدراسیون محترم والیبال و پوزش از مردم علاقه‌مند به این ورزش پرطرفدار، اعلام می‌دارم که در این دوره متاسفانه نمی‌توانم در خدمت تیم کشورم باشم. قویاً باور دارم که دوستانم به بهترین شکل ممکن تیم را پیش خواهند برد. افتخارات دیگری در راه است و من نیز همانند مردم کشورم به تماشای مسابقات خواهم نشست و برای موفقیت دوستانم هورا خواهم کشید. مسئولیت سنگین عضویت در تیم ملی و تجربه 14 ساله ایجاب می‌کند که این‌بار از دور، نظاره‌گر موفقیت‌های تیم ملی کشورم باشم.

به امید ریشه‌کن‌ شدن این بیماری منحوس و حضور در سالن‌های والیبال همچون همیشه.

یا حق - فرهاد قائمی»

با این شرایط باید دید تیم ملی ایران در المپیک 2020 توکیو چه عملکردی خواهد داشت.

لیگ برتر والیبال| فولاد سیرجان قهرمان شد/ جام باز هم به ارومیه نرفت

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: والیبال والیبال والیبال ایران فولاد سیرجان تیم ملی لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۷۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است نه رؤیا / مرادی: هدف مشترک داریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال ایران که حدود سه هفته است تمرینات خود را برای حضور پرقدرت در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ آغاز کرده است امروز با حضور موریس موتا پائز سرمربی برزیلی – فرانسوی اردوی آماده‌سازی خود را آغاز کرد تا ادامه تمرینات به صورت جدی‌تر پیگیری شود.

موتا پائز سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی والیبال کشورمان صبح امروز پس از ورود به تهران و استراحتی کوتاه، در جلسه‌ای با سید میلاد تقوی دیدار و گفتگو کرد و سپس به همراه وحید مرادی سرپرست گروه اعزامی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴، در تمرین تیم ملی حضور یافت.

در ابتدای این تمرین که علاوه بر کادر فنی و بازیکنان، امیرحسین منظمی عضو هیأت رئیسه فدراسیون هم حضور داشت، وحید مرادی گفت: با نظر آقای پائز نام ۳۰ بازیکن را به فدراسیون جهانی والیبال اعلام کردیم و در موعد مقرر تمامی مدارک به فدراسیون جهانی ارسال شد و تأیید آن را گرفتیم. آقای پائز امروز صبح کار خود را در تهران آغاز کردند و پیش از تمرین جلسه‌ای با دکتر تقوی داشتند. در این جلسه موارد مختلفی مطرح شد که مبحث اصلی آن جنگندگی تیم برای رسیدن به یک هدف مشترک بود.

مرادی با اشاره به صحبت‌های پائز پیش از امضای قرارداد به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان عنوان کرد: پیش از امضای قرارداد پائز از من پرسید که آیا بازیکنان آماده هستند که برای رسیدن به هدف از جان مایه بگذارند؟ جواب من این بود که همه بازیکنان برای رسیدن به المپیک حاضر به از خود گذشتگی هستند. از همه وجود مایه می‌گذارند و تلاش خواهند کرد تا به المپیک برسند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران هم پس از صحبت‌های مرادی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: اول از همه بسیار مفتخرم که لباس ملی ایران را پوشیدم و می‌دانم که بازیکنان خیلی خوبی داریم، باور دارم که می‌توانیم با هم کار بزرگی انجام دهیم.

وی ادامه داد: زمان تمرکز کردن است و ترجیح می‌دهم در اینجا همراه شما باشم و کار کنیم تا اینکه بخواهم زیادی صحبت کنم. از ماه گذشته کادر فنی که در ایران حضور داشتند کار خود را به خوبی انجام دادند. زمان زیادی نداریم اما باید به هدف اصلی‌مان در تابستان دست پیدا کنیم. المپیک ۲۰۲۴ برای ما یک رؤیا نیست بلکه واقعیت است. برای رسیدن به این هدف بایستی با هم باشیم و این تنها راهی است که می‌توانیم به آن دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: باز هم می‌گویم زمان زیادی نداریم و تنها باهم و با مبارزه کردن در کنار هم می‌توانیم به آن دست پیدا کنیم. در روزهای گذشته من آرشیوی از سه یا چهار بازی در این سالن را تماشا کردم و متوجه این موضوع هستم که والیبال برای مردم ایران چقدر حائز اهمیت است و چه میزان آن را دوست دارند. زمان مبارزه است و باید برای این طرفداران تلاش کنیم. از حضورتان تشکر می‌کنم و می‌توانیم کار را شروع کنیم.

در ادامه پیمان اکبری که به عنوان دستیار اول پائز در مدت عدم حضور او در ایران تمرین دهی به تیم را برعهده داشت، ضمن معرفی اعضای کامل کار فنی اظهار کرد: به ایشان خیرمقدم و تبریک می‌گوئیم. مسؤولیت این کار سخت را پذیرفتند. همه می‌دانیم کار سختی در پیش داریم اما دور از دسترس نیست. با توجه به تلاشی که انجام می‌دهیم می‌توانیم به هدف برسیم. این بازیکنان حدود سه هفته در حال تمرین هستند و انگیزه و توان لازم را دارند. همه آماده جنگیدن برای رسیدن به هدف هستند. امیدوارم با حضور ایشان به هدف مدنظر برسیم.

در پایان بازیکنان و کادر فنی با تشکیل حلقه اتحاد تیمی تمرینات خود را زیر نظر مستقیم موتا پائز سرمربی تیم ملی و دیگر اعضای کادر فنی آغاز کردند.

تمرینات تیم ملی در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی مطابق با برنامه از پیش تعیین شده در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

کد خبر 6087892 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • والیبال ایران و یک درد قدیمی؛ پشت کردن به تیم ملی برای قراردادهای میلیاردی!
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است نه رؤیا / مرادی: هدف مشترک داریم
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است، نه رویا
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است نه رویا
  • پائز: قلب بازیکنان را می‌خواهم
  • باید به سهمیه المپیک برسیم
  • پائز: هدف ما المپیک است، مردم ایران حامی تیم ملی والیبال هستند
  • راه‌یابی به المپیک هدف ماست/می‌دانم در ایران والیبال اهمیت دارد
  • جام ملت‌های آسیا: در انتظار شناخت 4 مسافر جام جهانی