Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@14:15:55 GMT

اصفهان میزبان مسابقات کشوری چوگان می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۷۷۶۴

اصفهان میزبان مسابقات کشوری چوگان می‌شود

حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان پیرامون تأثیرات کرونا‌ بر رشته چوگان اظهار داشت: با وجود کرونا شرایط به گونه‌ای نبود که مسابقات به راحتی برگزار شود و مورد استقبال مردم قرار بگیرد؛ با وجود تمرینات زیادی که‌ چوگان‌بازان داشتند و زحماتی‌ که کشیدند امکان این که خودشان را در میادین ورزشی محک بزنند نبود گرچه به صورت انفرادی و محدود تمرینات زیادی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیأت چوگان استان اصفهان در خصوص برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بیان داشت: در سال گذشته طبق تقویم فدراسیون جشنواره نوروزی چوگان در میدان نقش باید برگزار‌ می‌شد که‌ به دلیل شرایط لغو شد، به جز دو مسابقه که‌ یکی بهمن ماه در تهران برگزار شد و دیگری دهه‌ فجر در اصفهان بقیه مسابقات لغو شد‌.

وی تصریح کرد: امسال تیم ما با نام باشگاه راد به مقام نایب‌قهرمانی رسید؛ آموزش‌ها به صورت مجازی پیگیری شد، کارهای آموزش و توسعه‌ چوگان در شهرستان‌ها پیگیری شد و در‌ شهرستان‌هایی از جمله سمیرم، نجف‌آباد و فریدن تشکیل شد.

جعفری در ادامه افزود: اتفاق بزرگی‌ که‌ در اصفهان افتاد نصب نماد چوگان بود که زادگاهش در اصفهان است؛ توسط سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در محدوده دولت خانه صفویه محدوده چهارباغ عباسی نصب شد که‌ مورد توجه قرار گرفت.

رئیس هیأت چوگان استان اصفهان در خصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۰ تشریح کرد: طبق اعلام تقویم فدراسیون امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که‌ بتوانیم مسابقات کشوری چوگان را در شهریور یا مهر ماه امسال در اصفهان داشته باشیم، برگزاری و حضور در مسابقات قهرمانی کشور، بحث آموزش در شهرستان‌هایی که‌ مستعد هستند و زیرساخت‌ها وجود دارد نیز در دستور کار قرار دارد.

ضربه کرونا به برگزاری مسابقات چوگان

شیروانی چوگان‌باز اصفهانی هم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان در خصوص تأثیرات کرونا بر فعالیت‌های ورزشی اظهار داشت: در این بازه زمانی به دلیل تعطیلی باشگاه‌ها تمرینات لغو شد، بعد از آن هم تمرینات با رعایت پروتکل‌ها ولی به طور نامنظم برگزار می‌شود؛ به هرحال نتوانستیم آن‌طور که باید و منسجم تمرین کنیم.

چوگان‌باز اصفهانی در ادامه افزود: سال‌های قبل از حضور مربیان تهران در کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی بهره‌مند بودیم که در سال گذشته امکان آن فراهم نبود؛ بعد از بهبود نسبی شرایط تمرینات از سرگرفته شد.

وی در پایان تشریح کرد: سال گذشته از میان مسابقات نوروزگاه در میدان‌ امام، دفاع مقدس در شهریور ماه، مسابقات دهه‌ فجر و روز اصفهان فقط توانستیم مسابقات دهه‌ فجر را برگزار کنیم که آن‌هم در باشگاه با رعایت پروتکل‌ها و بدون حضور تماشاچیان بود.

یاوری، نایب‌رئیس بانوان هیأت و بازیکن چوگان اصفهانی نیز در همین خصوص اظهار داشت: کرونا تمرینات تیم را تا چند ماه گذشته لغو کرد و تاثیر زیادی روی روند فعالیت‌های ورزش چوگان گذاشت؛ هربار تمرینات را شروع کردیم بنا به دلیلی بازهم لغو می‌شد.

چوگان‌باز اصفهانی در ادامه افزود: در سال گذشته بازیکنانی که صاحب اسب بودند به صورت شخصی تمرین می‌کردند ولی تمرینات تیم برگزار نشد؛ شروع تمرینات از اردیبهشت ماه سال جاری است.

وی در خصوص مسابقات انجام شده در سال گذشته بیان داشت: در سال گذشته چندبار برگزاری مسابقات کشوری را پیش‌بینی کردیم که برگزار مشد، همچنین مسابقات داخلی که شامل بخش‌نامه ستاد ملی شد و لغو شد.

یاوری در خصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۰ برای بانوان اظهار داشت: مسابقات کشوری چمن و مانج و دوره‌ استعدادیابی برای بانوان استان اصفهان را در برنامه داریم؛ امیدوارم تمرینات تیم هم برگزار شود.
 
نایب‌رئیس بانوان هیأت و بازیکن چوگان اصفهان در پایان تشریح کرد: باشگاهی که تمرینات بانوان در آن انجام می‌شد در حال بازسازی بود که باعث تعطیلی تمرینات بانوان شد که تا پایان سال هم ادامه داشت.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ص۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین جعفری ورزش اصفهان چوگان مسابقات کشوری سال گذشته لغو شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان «افق تحول دانشگاه ۲ » با حضور محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر همایون معاون علوم‌انسانی و هنر و مدیران و اعضای گروه کشوری معماری و شهرسازی سراسر کشور از ساعت ۱۳ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در واحد شاهرود دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.

کد خبر 6096922

دیگر خبرها

  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی
  • معرفی حریفان تنیسور‌ها در جدول اصلی رقابت‌های ۱۰۰۰ امتیازی
  • مهاباد میزبان رویداد ورزشی کشور
  • اصفهان؛ میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • وطن من|کامو و چوگان
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود
  • گیتی‌پسند میزبان ماراتن نایب‌قهرمانی
  • گیتی‌پسند میزبان ماراتن نائب‌قهرمانی
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه