Web Analytics Made Easy - Statcounter

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز چهارشنبه گفت که کشورش قصد دارد تا تعداد دوستانش را افزایش دهد و منطقه را تبدیل به یک "جزیره کوچک صلح" کند.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان در سخنانی در هفتمین کنگره حزب عدالت و توسعه در آنکارا٬ اظهار داشت: "ترکیه در دوره آینده مصمم است که با افزایش تعداد دوستان خود و حل و فصل خصومت‌ها، منطقه را به یک جزیره کوچک صلح تبدیل کند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهوری ترکیه پس از ماه‌ها و حتی سال‌ها تنش، قصد دارد تا با متحدان غربی و رقبای منطقه‌ای خود، مانند مصر، که روابط سردی داشته است، ارتباط بهتری برقرار کند.

وی در این سخنرانی گفت: "ترکیه نمی تواند از غرب و از شرق روی برگرداند. ما معتقدیم که هیچ مسئله‌ای وجود ندارد که نتوانیم با کشورهایی که به منافع ملی ما احترام می‌گذارند حل و فصل کنیم".

روابط بین ترکیه و متحدان غربی او و همچنین کشورهای منطقه به دلیل اختلافات متعدد، به ویژه در مورد تقسیم منابع انرژی در مدیترانه، مداخلات آنکارا در سوریه و لیبی و حمایت آنکارا از جنبش های ناشی از اسلام سیاسی، تیره شده است. لکن از ابتدای سال تا کنون، ترکیه برای کاهش تنش‌ها اقداماتی انجام داده است.

اردوغان همچنین اظهار کرد: "ما به ایجاد روابط با تمامی کشورها، از آمریکا گرفته تا روسیه، از اتحادیه اروپا تا جهان عرب، براساس منافع ترکیه و انتظارات مردم کشور ادامه می‌دهیم".

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر تحقق چشم‌اندازهای ۲۰۲۳ و ۲۰۵۳ تصریح کرد با مبنا قرار دادن این اهداف در حال ساخت ترکیه‌ای بزرگ و توانمند هستیم.

وی تصریح کرد: با مبنا قرار دادن اهداف ۲۰۲۳ در حال ساخت "ترکیه‌ای بزرگ و توانمند" که در قرن ۲۱ و پس از آن پایدار خواهد بود، هستیم.

اردوغان در ادامه افزود: معتقدیم که سیاست تنها به گذشته و امروز محدود نیست بلکه باید فردا، آینده و امید را در آغوش بگیرد.

وی متذکر شد: کسانی که کشور و ملت ما را در طول دو قرن اخیر با ایجاد اغتشاش و مشکلات داخلی از تغییرات بنیادی دور نگه داشتند هنوز به این بازی ادامه می‌دهند اما این بار موفق نخواهند شد چون دیگر با ترکیه‌ای قدرتمندتر و متفاوت‌تر روبرو هستند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین از برنامه‌ریزی برای ایجاد تمدنی که بشریت را با تضمین حق، انصاف و عدالت با رویکرد مدیریت جهانی گرد هم خواهد آورد، خبر داد.

وی گفت: "امروز لیبی به لطف حمایت ترکیه می‌تواند به آینده امیدوارانه نگریسته و روندهای دموکراتیک را اجرا کند."

اردوغان همچنین در اظهاراتی مداخله جویانه گفت:" تا زمانی که اداره سوریه به معنای واقعی به دست مردم این کشور درآید به تلاش‌های خود و حمایت از مردم این کشور ادامه خواهیم داد."

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: بحث درباره یک قانون اساسی جدید و تدوین شده توسط غیرنظامیان یکی از الزامات تاریخ کشورمان و همچنین جهان در حال تغییر است.

اردوغان با تاکید بر اینکه قصد داریم در اولین دوره سال آینده قانون اساسی جدید را به این مرحله برسانیم، گفت: متن قانون اساسی جدید در چارچوب جامع‌ترین توافق ممکن تدوین و قطعا به همه پرسی نیز گذاشته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اردوغان شرق و غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل ۵۰ ساله مردم جزیره قشم در سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان

در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه اسناد مالکیت صد‌ها نفر از مردم قشم پس از حدود ۵۰ سال به آن‌ها داده شد.

از حدود پنجاه سال پیش صدور اسنادی موسوم به رفسنجان سبب شده بود دعاوی حقوقی متعددی در جزیره قشم ایجاد شود و افراد حقیقی متعددی مدعی مالکیت بر زمین‌های مردم و اهالی این جزیره و حتی ساختمان‌های دولتی شوند.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان  در این مراسم گفت: چالش اسناد رفسنجان یکی از مشکلات مهم در جزیره قشم بود که بر اساس آن از حدود ۵۰ سال قبل ۷ هزار و ۱۴۲ فقره سند موسوم به اسناد رفسنجان بدون تعیین محدود دقیق تحویل افراد شده بود که این موضوع هم مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده و هم موانعی را در پیشبرد عمران و آبادانی این جزیره ایجاد کرده بود.

وی گفت: متأسفانه محدوده اسناد موسوم به رفسنجان تعریف نشده بود و به همین دلیل طی سالیان متمادی تعارضات متعددی به وجود آمده و پرونده‌های زیادی تشکیل شده بود که این موضوع موجب کاهش ثبات مالکیت در جزیره قشم شده بود.

وی افزود: بر این اساس، دستگاه قضایی استان هرمزگان با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک، دستگاه‌های اجرایی متولی و منطقه آزاد قشم به موضوع تعیین تکلیف اسناد رفسنجان جزیره قشم ورود کرد و خوشبختانه به یُمن سفر پر خیر و برکت ریاست قوه قضاییه  این مشکل ۵۰ ساله مردم قشم گره گشایی شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با تأکید بر اینکه با تعیین تکلیف اسناد رفسنجان از لحاظ مساحت و مختصات هیچ تغییری در این اسناد ایجاد نشده است، گفت: با این اقدام ضمن تعیین محدوده اراضی بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به همان میزانی که در اسناد موسوم به رفسنجان قید شده است، اسناد تک برگ برای مردم صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • حل مشکل ۵۰ ساله مردم جزیره قشم در سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها
  • سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است