Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دره‌وزمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است که شعار سال را بر محور تولید و اقتصاد قرار می‌دهند.

وی افزود: برای عملی‌شدن این شعار سازمان صنعت، معدن و تجارت به تنهایی نمی‌تواند کاری کند، بلکه تمام دستگاه‌های حاکمیتی و سه قوا در راستای وظایف کاری خود باید شعار سال را سرلوحه کاری خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اشاره به اینکه تنها راه نجات کشور، حمایت از تولید و برداشتن موانع پیش روی تولید است اظهار کرد: راهکارهای پشتیبانی و حمایت از تولید باید شناسایی و موانع آن برطرف شود.

وی حرکت در مسیر  تولید را نیازمند اعتقاد و ایمان قلبی دانست و افزود: مشکل واحدهای تولیدی در حقیقت مشکل یک جمعیت و گروه فعال در عرصه کار و تولید است و اگر اعتقاد و ایمان به بخش تولید نباشد، اقدامی صورت نمی‌گیرد.

دره‌وزمی اذعان داشت: تولیدکننده باید واقعا تولیدکننده باشدو این چنین مواردی باید حمایت و پشتیبانی شوند چرا که برخی واحدها به دلیل بی‌مدیریتی، بی‌کیفیتی و نداشتن بازاریابی تعطیل می‌شوند.

وی با عنوان اینکه تولید تنها راه نجات کشور است یادآور شد: حمایت از تولیدکنندگان نه با شعار بلکه باید با عمل باشد و تولیدکننده اطمینان داشته باشد که در روزهای سختی از واحد تولیدی وی حمایت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان همچنین گفت: سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باید تولید باکیفیت و قیمت تمام‌شده تولید کنند و به رقابت فکر کنند.

دره‌وزمی با اشاره به مشکلات سال گذشته در بخش تولید و نیز اعمال فشارها و تحریم‌های اقتصادی در کشور گفت: در این شرایط مجبور بودیم خود را با این شرایط منطبق دهیم و در حوزه صنعت در زمینه ساخت داخل کارهای زیادی انجام گرفت.

وی احصا و حل مشکلات حوزه تولید و فراهم کردن شرایط تولید را جزو وظایف صنعت و معدن  دانست و افزود: در این راستا مشکلات و موانع واحدهای تولیدی و طرح‌های نیمه‌تمام و مشکل‌دار احصا شده و در کارگروه موانع تولید مورد بررسی قرار ‌میگیرد.

وی تسهیلات بانکی و مشکلات با دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز و ادارات محیط زیست و منابع طبیعی را از عمده مشکلات پیش‌روی واحدهای تولیدی در استان کردستان برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اشاره به تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از سال ۹۴ گفت: از آن زمان تاکنون تعداد ۱۵۵ جلسه به ریاست استاندار یا معاون استاندار با یک هزار و 938 مصوبه تشکیل شده و به یک هزار و ۹۶ پرونده رسیدگی شده است.

به گفته وی، یک هزار و ۳۸۶ مصوبه معادل 70 درصد کل مصوبات کارگروه اجرایی شده است که تعداد ۹۹۸ مصوبه بانکی بوده است.

دره‌وزمی پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و تسهیلات سرمایه ثابت، امهال و فرصت پرداخت تسهیلات و بحث وثایق را از درخواست‌های واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برشمرد و گفت: کارگروه نیز این موارد را مورد بررسی قرار داده و بیشتر مشکلات آنها را حل کرده است.

اجرای ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: در سال ۹۹ که به عنوان سال «جهش تولید» نامگذاری شده بود، برای تحقق این شعار و رفع موانع تولید ۳۴ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شد که 206 پرونده بررسی شد و در نهایت ۴۸۸ مصوبه داشت که ۷۰ درصد آن اجرایی شده است.

دره‌وزمی مصوبات بانکی در دست اجرا را ۱۱۷ مصوبه، تعداد مصوبات مالیاتی را ۹ مصوبه و تعداد مصوبات سایر ادارات را ۶۶ مصوبه ذکر کرد و گفت: این مصوبات هم اکنون در دست اقدام است. 

وی بخش عمده تسهیلات بانکی و سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه واحدها را از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی در سال گذشته عنوان کرد.

وی افزود: در راستای حل مشکلات بخش تولید و رونق آن، سال گذشته از بند الف تبصره (۱۸) حدود ۱۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی و ۱۶۶ میلیارد تومان به بخش صنعت پرداخت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان پرداخت ۲۸۷ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان را خروجی کارگروه رفع موانع تولید در سال گذشته عنوان کرد.

وی ضمن اشاره به راه‌اندازی مجدد چندین واحد تولیدی، پرداخت تسهیلات 7 درصدی و تقسیط اقساط معوق را حمایت کارگروه تسهیل در جهت جلوگیری از راکدشدن واحدهای تولیدی استان ذکر کرد.

پرداخت 230 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در کردستان

دره‌وزمی حفظ واحدهای تولیدی فعال و جلوگیری از تعطیلی این واحدها را در سال گذشته رضایت‌بخش توصیف کرد.

وی یادآوری کرد: سهم کردستان از تسهیلات تبصره (۱۸) رونق تولید ۱۱۲ میلیارد تومان بود در حالی که بیش از سهم خود معادل ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات از رونق تولید پرداخت شد و هم اکنون ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز در حال پرداخت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی را بخش دیگری از وظایف این سازمان بیان کرد و گفت: تامین مواد اولیه در داخل از طریق بورس و بخشی تامین مواد اولیه از خارج و از طریق ارز و ثبت سفارش تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: در ۲ سال گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در زمینه ثبت سفارش ۴۱۵ میلیون یورو ثبت سفارش انجام داده و موفق عمل کرده است.

آمار تولید واحدهای تولیدی روزانه ثبت شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: آمار تولید واحدهای تولیدی روزانه ثبت می‌شود و در صورتیکه آمار تولید غلط باشد نمی‌توان برنامه‌ریزی درستی انجام داد.

دره‌وزمی تاکید کرد: واحدهای تولیدی باید تولید روزانه و ماهانه تولید را در سامانه ثبت کنند تا متناسب با تولید مواد اولیه به ‌واحدها تخصیص یابد.

وی از تعطیلی واحد تولیدی شین‌بافت سنندج در سال گذشته ابراز تاسف کرد و گفت: هر چند این واحد از سودآوری و توجیه اقتصادی برخوردار است اما به دلیل اختلاف شرکا تعطیل شده و ۶۰ نفر از شاغلان آن بیکار شدند و بنده به شخصه پیگیر هستم که این کارخانه مجدد راه‌اندازی شود چرا که جدای از توجیه اقتصادی دارای دستگاه‌ها و تکنولوژی به‌روزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اظهار کرد: ما درصددیم طرح‌های جدید راه‌اندازی کنیم و جوازهایی که صادر می‌کنیم به نتیجه برسانیم.

به گفته وی، اگرچه روزانه چندین جواز تولید در استان صادر می‌شود اما  تنها زیر ۱۰ درصد جوازهای صادره به نتیجه می‌رسد و مابقی رها می‌شود چون ۹۰ درصد آنها دنبال زمین هستند.

دره‌وزمی پیگیری جوازهای صادر و واحدهای عادی و طرح پیشران در زنجیره فولاد را دغدغه صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد و گفت: برای ۱۲ پروژه جواز صادره ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود و منجر به چهار هزار نفر اشتغال مستقیم در سنندج، سقز، بیجار و قروه خواهد شد.

وی اظهار کرد: تاکنون سه واحد کنستانتره به بهره‌برداری رسیده، سه واحد گندله در قروه و بیجار و ۲ واحد آهن اسفنجی در سقز و بیجار و نیز فولاد ورق در قروه عملیاتی شده است که این پروژه‌ها مشکل خام‌فروشی سنگ‌آهن در استان را برطرف می‌کند.

تعریف 20 پروژه با 35 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: ۷۹۰ میلیون یورو  برای پروژه بزرگ پتروشیمی(بیجار و دیواندره) و لاستیک رازی ۱۸۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی اضافه کرد: کل سرمایه‌گذاری ارزی از ابتدای تاریخ تا پایان سال ۹۲ حدود ۱۰۴ میلیون یورو در کردستان سرمایه‌گذاری شده است که از سال ۹۲ تاکنون ۲۱۴ میلیون یورو یعنی بیشتر از دو برابر سرمایه‌گذاری شده است.

دره‌وزمی اذعان کرد: این پروژه‌ها نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارد و منجر به اشتغالزایی و ایجاد صنایع پایین دستی در استان می‌شود.

وی زنجیره فولاد، پتروشیمی، لاستیک رازی، طلای زرکوه را از طرح‌های بزرگ و مهم اقتصادی استان دانست و گفت: بجز پروژه فولاد و پتروشیمی، ۲۰ پروژه دیگر با سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد تومان و ۶ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال تعریف شده که اجرای این پروژه‌های اقتصادی تا سال ۱۴۰۲ می‌تواند منجر به تحول در استان شود.

انتهای پیام/2330/85

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان صنعت حمایت از تولید کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید معدن و تجارت استان کردستان میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید واحدهای تولیدی رئیس سازمان صنعت تامین مواد اولیه سرمایه گذاری سال گذشته میلیون یورو بخش تولید دره وزمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۸۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است

تیرآهن های بال پهن تولیدی ذوب آهن اصفهان نقطه عطف ساختمان سازی ایمن به ویژه در بلند مرتبه ها برای کشور محسوب می شوند که این دستاورد بزرگ، به واقع قابل تقدیر است. - اخبار بازار -

محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور ضمن حضور در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان شامل انواع مقاطع فولادی و ریل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : بر اساس اطلاع رسانی های انجام مطلع شدم، تیرآهن های بال پهن تولیدی ذوب آهن اصفهان نقطه عطف ساختمان سازی ایمن به ویژه در بلند مرتبه ها برای کشور محسوب می شوند که این دستاورد بزرگ، به واقع قابل تقدیر است.
وی در ادامه ورود ذوب آهن اصفهان به عرصه تصفیه پساب را اقدامی شاخص عنوان کرد و اظهار داشت : با توجه به شرایط جوی کشور، بهره گیری از پساب در خطوط تولیدی می تواند بسیار به تداوم تولید و کاهش مصرف آب خام کمک کند.
معاون حقوقی رییس جمهور در ادامه به تولید ریل در ذوب آهن اصفهان پرداخت و تصریح کرد : بنده به عنوان یک ایرانی به این تولید ملی که بسیار در کشور با استقبال مواجه شده، افتخار می کنم. محصولی که همه بخش های مختلف کشور را به یکدیگر متصل نموده و توسعه را در عمل به منصه ظهور رسانده است.
دهقان با بیان اینکه دستاوردهای ذوب آهن در خدمت توسعه کشور است، اظهار داشت : تولید آرک معدن جهت استفاده در سقف تونل های معدنی نیز اقدامی قابل تقدیر است و توسعه ایمن معادن را در پی دارد.
وی تصریح کرد : این شرکت در کنار تامین نیاز بازار داخل در عرصه صادرات و تامین ارز نیز موفق عمل کرده است.

دیگر خبرها

  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است
  • تلفیق هنر دست و صنعت
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • 80 درصد تمامی مرسدس G کلاس‌های تولیدی همچنان در جاده‌ها تردد می‌کنند! (+عکس)
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور