Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لارستان با اشاره به وظایف مسئولان در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اظهار کرد: اگر همه مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی به راهبردها و راهکارهای رهبر معظم انقلاب عمل کنند قطعاً در این بخش مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به راهکارهای مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: قطع اتکاء بودجه کشور به نفت یکی از راهکارهایی است که رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به آن اشاره داشته‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دشمنان از ابزار تحریم نفتی به‌منظور تضعیف بنیان‌های اقتصادی کشور استفاده می‌کنند، ادامه داد: اگر مجلس انقلابی و دولت فعلی و آینده بتواند طرح جامعی برای قطع اتکا بودجه کشور به نفت داشته باشند قطعاً از این بحران نیز عبور خواهیم کرد.

امام‌جمعه لارستان تولیدات داخلی را یکی دیگر از راهکارهای بیان‌شده توسط مقام معظم رهبری برشمرد و عنوان کرد: تحریم لطف خفیه الهی بود که در سایه آن بسیاری از ظرفیت‌های بالقوه صنایع کشور به فعلیت رسید، ازاین‌رو باید  مردم را تشویق به خرید کالاهای داخلی کرد و همچنین صنعتگران را نیز تشویق به تولید کالای رقابتی با قیمت مناسب کنیم.

وی در خصوص پرداخت مالیت نیز خاطرنشان کرد: قشر ضعیفی از جامعه مانند کارمند یا کاسب جزء قبل از آنکه حقوق دریافت کنند مالیات پرداخت می‌کنند اما افرادی که دریافتی‌های کلانی دارند و تحت هیچ ضابطه‌ای نیز قرار ندارند به هیچ‌کس حسابی پس نمی‌دهند و مالیات پرداخت نمی‌کنند، این در حالی است که پرداخت مالیات یکی از راهکارهایی است که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب می‌تواند راهکاری برای حل مشکلات کشور باشد.      

حجت‌الاسلام موسوی  ارتقای بهره‌وری را یکی دیگر از راهکارهای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دانست و افزود: آن شخصی که در مباحث کلان تولیدی ورود دارد باید سعی کند تا هزینه‌های جانبی تولید را پایین بیاورد تا کالایی باکیفیت بهتر و قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهد.

امام‌جمعه لارستان بابیان اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی و جغرافیایی یکی دیگر از راهکارهای حل مشکلات معیشتی از دیدگاه مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: کشور ایران در یک منطقه حساس قرار دارد که می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند چراکه در شمال و جنوب کشور دریا وجود دارد، استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسایه، وجود خطوط ریلی و هوایی از دیگر ظرفیت‌های کشور است که باید از آنان استفاده کرد.

وی مصرف تولیدات داخلی توسط مردم را یکی دیگر از تأکیدات رهبر معظم انقلاب در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی دانست و یادآور شد: نقش رسانه‌ها در این بخش بسیار بااهمیت است لذا باید مصرف تولیدات داخلی توسط مردم را یک فرهنگ کنیم، همچنان علاوه بر مردم مسئولان نیز باید از کالاهای داخلی حمایت کنند.

موسوی با تأکید بر اجتناب از اسراف، تضییع مال و هدر رفت منابع عمومی، بیان کرد: باید برای برطرف شدن مشکلات معیشتی مردم مورد توجه قرار گیرد، مدیرت کشور یک مدیرت پرهزینه است، باید به سمتی برویم که  هزینه‌های مدیریتی را کم کنیم.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد توجه قرار داد تأکید کرد:  اگر به این شرکت‌ها توجه شود که جوانان بسیاری نیز در آن مشغول هستند، هم اشتغال‌زایی خواهیم داشت که بسیار ارزشمند است و هم از جهت دیگر امیدآفرینی برای نخبگان صورت می‌گیرد تا در کشور بمانند، از سوی دیگر بسیاری از محصولاتی که در تحریم هستیم را می‌توانیم تولید کنیم، آیا نهادها و مراکزی مانند وزارت دفاع که موتور موشک ماهواره‌بر را تولید کردند نمی‌توانند در دیگر عرصه‌ها همچون آن بدرخشند، بنابراین باید به این شرکت‌ها توجه شود.

وی قاچاق کالا را یک آسیب برای تولید داخل و شرکت‌های دانش‌بنیاد دانست و خاطرنشان کرد: باید با قاچاق مبارزه جدی صورت گیرد همچنین بدحسابی‌های بانکی نیز باید موردتوجه قرار گیرد، قاچاق یک معضل است که با کانتینر صورت می‌گیرد، خودرویی در تیراژ بالا انجام و از عهده انسان عادی خارج است،  باید جلو این ها را گرفت.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه برخی وام‌هایی را گرفته‌اند تا با آن شرکت تولیدی راه‌اندازی کنند اما در بخش ساخت‌وساز و... یا در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، گفت: باید در برابر افرادی که وام گرفته‌اند و شرکت تولیدی راه‌اندازی کرده‌اند ولی دچار مشکل شده‌اند با واقع‌نگری برخورد کرد اما افرادی که به‌ناحق وام گرفته‌اند باید با آنان برخورد کرد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به لزوم استفاده از موارد تسکینی اقتصادی در جامعه، عنوان کرد: علاوه بر حل مشکلات ریشه‌ای اقتصادی مردم یک سری راه‌حل‌های تسکینی اقتصادی نیز وجود دارد که بخشی از آن را در ایام کرونا در قالب توزیع بسته‌های معیشتی و بخشودگی‌ها مشاهده کردیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اینکه عدالت را بستر توسعه قرار دهیم، بیان کرد: اگر به عدالت، اخلاق و معنویت توجه نشود موجب رانت‌خواری و بی‌تقوایی در عرصه اقتصادی زیاد می‌شود، عدم توجه به عدالت، اخلاق و معنویت موجب رانت‌خواری، بی‌تقوایی و فساد در بخش اقتصادی خواهد بود.

امام‌جمعه لارستان در پایان گفت: در راستای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید توجه به موانعی داشت که در مسیر تولید وجود دارد این موانع ازجمله اداری، بانکی صدور مجوزات، و اعطا امتیازات و.. است که داده می‌شود، همچنین  باید موانع را برطرف کرد و باید از صنایع پشتیبانی کرد تا با امیدواری بیشتری مسیر ادامه یابد.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه لارستان تولید ملی معیشت دانش بنیان حجت الاسلام موسوی امام جمعه لارستان رهبر معظم انقلاب مقام معظم رهبری مشکلات اقتصادی مشکلات معیشتی تولیدات داخلی یکی دیگر حل مشکلات شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۸۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت

فناوران یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت مستقل دستگاه الکتروکاردیوگراف ۶ کاناله برای نخستین بار در کشور و دستگاه‌های سه کاناله، تک کاناله و دوازده کاناله شدند که علاوه‌بر تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی کشور دستگاه‌های نوار قلب به‌صورت محدود هم به برخی کشورهای همسایه صادر می‌شوند.

جلال ردادی، رئیس هیأت مدیره این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که این شرکت در ادامه راه به‌منظور تکمیل سبد محصولات خود در حوزه الکتروکاردیوگراف، به تولید دستگاه‌های سه کاناله، تک کاناله و دوازده کاناله اقدام کرده است، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها، مراحل تست بالینی و اخذ مجوز را از اداره‌کل تجهیزات پزشکی طی کرده‌اند و به بازار عرضه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت موفق به اخذ نشان CE برای همه محصولات سبد الکتروکاردیوگراف شده است. علاوه‌بر این موارد، شرکت موفق به اخذ رضایت‌مندی بالای ۹۰ درصد مشتریان شده است.

امکان پردازش برخط سیگنال‌های نوار قلب فناوری محصول تولید داخل

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان درباره فناوری طراحی و ساخت این دستگاه‌های الکتروکاردیوگراف، توضیح داد: شرکت توانسته در زمینه فنی با پیاده‌سازی الگوریتم‌های نرم‌افزاری پردازش سیگنال، فیلترهای مناسب سیگنال ECG را در دستگاه پیاده‌سازی کند که قادرند به‌صورت برخط (Online) سیگنال را پردازش کنند.

ردادی با بیان این‌که این دستگاه سیگنال خروجی را با حداقل تغییر، نویز زدایی می‌کند، ادامه داد: همچنین در مدل‌های ۶ کاناله و ۱۲ کاناله، یک الگوریتم پیشرفته جهت اندازه‌گیری پارامترهای تشخیصی سیگنال ECG و تفسیر آن گنجانده شده که در تشخیص به پزشک متخصص کمک بسزایی می‌کند و شرکت با گنجاندن نمایشگر رنگی و صفحه لمسی در دستگاه‌ها امکان کاربری آسان دستگاه را فراهم کرده است.

نوآوری‌های دستگاه نوار قلب

وی، درباره نوآوری به‌کار گرفته شده در این دستگاه گفت: نظر به توسعه روزافزون قابلیت‌های جانبی دستگاه‌های خارجی و لزوم رقابت با آنها، شرکت همواره در حال بروزرسانی دانش فنی خود است. شرکت در حال‌حاضر بعضی قابلیت‌های به‌روز دستگاه‌های خارجی(ارتباط با شبکه‌های بیمارستانی، ذخیره‌سازی داده‌ها و ارسال به کامپیوتر، اندازه‌گیری و تفسیر پارامترهای ECG) را به بعضی محصولات اضافه کرده است و در حال‌حاضر نیز در دستگاه دوازده کاناله خود در حال پیاده‌سازی بعضی ویژگی‌ها نظیر ارتباط مستقیم با پرینتر لیزری، اضافه کردن فونت فارسی و اضافه کردن خروجی PDF است.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، درباره کیفیت محصولات این شرکت، گفت: در زمینه کیفیت، شرکت با پایش مداوم مشتریان و محصول اقدام به بهبود محصول و ارتقای آن و رفع نواقص احتمالی می‌کند. نکته جالب در بحث کیفیت محصولات این است که بیش از ۹۰ درصد محصولات فروخته شده توسط شرکت حتی یک بار برای بحث خدمات فروش به شرکت ارجاع داده نشده‌اند که این امر نشان‌دهنده اهتمام شرکت به بحث کیفیت محصول است.

ردادی در خصوص عملکرد دستگاه و قابلیت‌ها و کاربردهای آن، توضیح داد: دستگاه الکتروکاردیوگراف(نوار قلب) به‌منظور ثبت فعالیت الکتریکی قلب استفاده می‌شود و قادر است با اتصال ۱۰ رشته الکترود به نقاط مشخصی از بدن (دست‌ها، پاها و قفسه‌سینه)، این فعالیت را در قالب ۱۲ سیگنال مختلف (۶ سیگنال دو قطبی و ۶ سیگنال تک قطبی) روی کاغذ حرارتی یا سایر خروجی‌ها تهیه کند.

وی ادامه داد: خروجی دستگاه الکتروکاردیوگراف برای پزشکان متخصص و اورژانس کاربرد دارد و نخستین قدم در مراجعه جهت تشخیص بیماری‌های قلبی، تهیه نوار قلب است. عموماً همه دستگاه‌های الکتروکاردیوگراف دارای رکوردر حرارتی (مشابه دستگاه فاکس یا پوز فروشگاهی) هستند. دستگاه‌های الکتروکاردیوگراف در صنعت بر مبنای تعداد کانال خروجی روی کاغذ حرارتی تقسیم‌بندی می‌شوند، برای مثال، دستگاه ۶ کاناله، دستگاهی است که حداکثر قادر به ثبت ۶ کانال همزمان روی کاغذ حرارتی است.

قیمت رقابتی محصولات این شرکت دانش‌بنیان با کیفیتی قابل قبول

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این‌که این شرکت در ابتدا تمرکز خود را بر ارائه محصول با کیفیت قابل رقابت با محصولات خارجی قرار داد، افزود: همچنین کوشید از نظر جنبه اقتصادی بر قیمت قابل رقابت با محصولات خارجی و خدمات پس از فروش با قیمت ارزان به‌عنوان مزیت رقابتی تأکید کند.

ردادی، گفت: در نتیجه در حال‌حاضر بیش از ۱۰ هزار دستگاه از محصولات شرکت در سراسر ایران نصب شده است. گواه این امر نیز برنده شدن شرکت در مناقصات متعدد برگزار شده توسط هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی است. شرکت در حال‌حاضر سالانه حدود ۴۰ درصد نیاز بازار ایران را تأمین می‌کند. همچنین توانسته به‌صورت محدود صادرات به کشورهای عراق و سوریه داشته باشد.

طراحی و ساخت یک نمونه دستگاه نوار قلب برای ویزیت خانگی

وی با بیان این‌که محصولات الکتروکاردیوگراف جهت استفاده در مراکز درمانی پیش‌بینی شده‌اند، چرا که خروجی آنها صرفاً توسط پزشک متخصص قابل تفسیر است، افزود: با این وجود، شرکت به منظور سهولت کار جهت ویزیت خانگی، یکی از محصولات خود یعنی دستگاه الکتروکاردیوگراف تک کاناله را طوری طراحی کرده که به‌راحتی توسط پزشک خانواده یا پرسنل اورژانس قابل حمل باشد.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این‌که دستگاه‌های الکتروکاردیوگراف با برند مشهور بیش از ۲۵۰۰ دلار قیمت دارند، افزود: به‌عنوان مثال، دستگاه MAC۲۰۰۰ از شرکت GE که یکی از شرکت‌های پیشگام در تولید دستگاه‌های پزشکی است، قیمتی معادل ۳۰۰۰ دلار دارد، در حالی‌که این شرکت دانش‌بنیان توانسته است محصول مشابه را در حدود ۷۰۰ دلار به مشتری عرضه کند. قیمت ارائه‌شده حتی از قیمت دستگاه‌های چینی که بعضاً به‌طور قاچاق وارد کشور می‌شوند، کمتر است.

ردادی تصریح کرد: این شرکت دانش‌بنیان در سال ۱۳۸۶ با هدف ارائه محصولات با کیفیت، قابل رقابت با نمونه خارجی و دارای قیمت مناسب تأسیس شد و فعالیت خود را با واردات لوازم جانبی مانیتور علائم حیاتی و تجهیزات بیهوشی و از سال ۱۳۸۸ تحقیق و توسعه روی دستگاه الکتروکاردیوگراف را آغاز کرد. شرکت در سال ۱۳۹۱ موفق به اخذ جواز ساخت از اداره‌کل تجهیزات پزشکی به‌عنوان نخستین تولیدکننده مستقل دستگاه الکتروکاردیوگراف ۶ کاناله  شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟