Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالیکه اشرف غنی طرح برگزاری انتخابات زودهنگام را برای مقابله با طرح دولت انتقالی واشنگتن مطرح کرده، نهادهای انتخاباتی این طرح را عملی نمی‌دانند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع ارشد دولتی به رسانه‌ها گفته‌اند که «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان برای مقابله با طرح آمریکا جهت جایگزینی دولت وی با یک دولت انتقالی و مشارکتی، طرح خویش را برای انتخابات زودهنگام ایجاد کرده و قرار است آن را در نشست استانبول ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این طرح، اشرف غنی درصورت پذیرش آتش‌بس توسط طالبان تا 6 ماه آینده انتخابات ریاست جمهوری را برای تعیین دولت بعدی برگزار خواهد کرد.

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان موسوم به «فیفا» با غیرممکن دانستن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در 6 ماه آینده می‌گوید که دولت کابل در حال حاضر نه‌ تنها از نگاه فنی و زمان، بلکه حتی از نگاه اعتباری نیز توانایی برگزاری چنین انتخاباتی را ندارد.

این نهاد می‌افزاید که علاوه بر مرتب‌سازی فهرست رای‌دهندگان، اصلاح سیستم بایومتریک و اعمال اصلاحات فنی ـ قانونی، دولت باید زمینه ثبت نام شمار زیادی از شهروندان را نیز فراهم کند.

رئیس جمهور افغانستان پیش از این ضمن ابراز مخالفت شدید خویش را با طرح آمریکا، برای برگزاری انتخابات زودهنگام نیز اعلام آمادگی کرده بود.

« نعیم اصغری» بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان به «هشت صبح» گفت که براساس قانون، باید آمادگی‌ها و اصلاحات 180 روز پیش از انتخابات تکمیل شود.

وی افزود که برگزاری انتخابات به اصلاحات ساختاری و قانونی نیازمند است و علاوه بر ثبت‌ نام دوباره، فهرست رأی‌دهندگان نیز باید ترتیب شده و فهرست بایومتریک نیز اصلاح گردد.

مشاور امنیت ملی افغانستان: به نظامیان آمریکایی نیازی نداریمتلاش دولت افغانستان برای جایگزینی طرح صلح آمریکا/انتخابات زودهنگام برگزار شودمخالفت طالبان با طرح اشرف غنی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در افغانستانآخرین جزئیات از بررسی طرح آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان

گفتنی است که پیش از این نیز طالبان مخالفت خویش را با طرح اشرف غنی اعلام کرده بود.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در این باره گفته بود: نتایج انتخابات که 20 سال گذشته راه‌اندازی شدند را دیده‌ایم؛ ما هیچگاه راه‌هایی را پیش نمی‌گیریم که از طریق رشوه و تبلیغات بخاطر فریب مردم به پیش رفته و نتیجه آن نیز ناکام باشد.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان محمداشرف غنی اخبار افغانستان طالبان محمداشرف غنی اخبار افغانستان انتخابات زودهنگام برگزاری انتخابات اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۸۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم

مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان می‌گوید که دولت این کشور او را به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان اسلام‌آباد و افغانستان تحت تسلط طالبان مجازات می‌کند.

فضل‌الرحمان افزود ما به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان پاکستان و افغانستان مجازات می‌شویم.

گفتنی است که حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در انتخابات ۸ فبروری ۲۰۲۴ این کشور نتوانست رأی قابل توجهی به دست آورد.

این مخالف سیاسی دولت پاکستان به رهبری نواز شریف، بار دیگر انتخابات گذشته این کشور را پُر از تقلب خوانده و خواستار برگزاری انتخابات مجدد شده است.

بربنیاد گزارش ای‌ان‌آی، وی همچنان سیاست اسلام‌آباد در قبال فلسطین و اسرائیل را مورد انتقاد قرار داده است.

مولانا فضل‌الرحمان پس از افزایش حملات تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) بر نیروهای امنیتی این کشور که ادعا می‌شود از حمایت طالبان برخوردار است، چند ماه پیش در دیدارش با ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان گفته بود که این گروه باید میان اسلام‌آباد و تی‌تی‌پی یکی را انتخاب کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • آیا « راه حل دو کشوری » میان فلسطین و اسرائیل ممکن است؟/ چالش های پیش روی کشور مستقل فلسطین چیست؟
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • زبانزد شدن تجمل‌گرایی اشرف خواهر شاه + عکس و سند
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • مدیررسانه‌ای پرسپولیس: سپاهان به جای شکایت بیجا، عذرخواهی کند
  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌ آلات ایران ممکن نیست