Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۰ تور گردشگری مجازی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: با توجه به محدویت‌های ناشی از کرونا، لزوم راه‌اندازی تور‌های مجازی بیش از پیش ضروری است.

صفایی معرفی جاذبه‌های مختلف استان در فضای مجازی را مهم ارزیابی کرد و از هموطنان خواست هر کدام سفیری برای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های استان باشند و در این زمینه، اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان را همراهی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: تصاویر ۳ بعدی از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی کهگیلویه و بویراحمد طراحی شده و درصفحه اینستاگرام به نشانی kb@cthh قابل مشاهده است.

صفایی اضافه کرد: همچنین مستند ۶۰ دقیقه‌ای از ظرفیت‌ها و مناطق گردشگری کهگیلویه وبویراحمد در ۶۰ کلیپ تهیه و در فضای مجازی و سایت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بارگزاری شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: رودِ رونه باشت، چشمه بلقیس چرام، بافت تاریخی دهدشت، چشمه میشی سی سخت، آبشار تنگ تامرادی، تنگ گنجه ای، طسوج چرام، موگرمون لنده تنگ سولک بهمئی از جمله مناطقی است که مسافران می توانند از طریق تور مجازی از آنان دیدن کنند.

استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد با داشتن چشمه‌ها و تفرجگاه‌های بکر، آبشار‌های زیبا، رودخانه‌های خروشان همراه با مناظر بدیع گردشگری از مقاصد گردشگری مهم در جنوب کشور است.
دریاچه‌های طبیعی، پوشش جنگلی درختان سرسبز بلوط و رایحه خوش بوته‌های کوهساران، جلوه‌هایی از طبیعت سحرانگیز این استان است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، ۷۵۸ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای گردشگری نوروزی است.
استان ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران سالانه پذیرای افزون بر سه میلیون گردشگر است که صد‌ها جهانگرد هم در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.
گفتنی است به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ کدام از اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد پذیرای گردشگر نیست و سفر به این استان امسال ممنوع است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گردشگری کهگیلویه و بویراحمد میراث فرهنگی جاذبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۸۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوزی در این محوطه تاریخی صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است.

وی افزود: قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی مهم استان اردبیل بوده و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و تا کنون هفت فصل کاوش در این محوطه انجام یافته که نشان دهنده اهمیت آن است.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: همچنین با توجه به اهمیت قلعه اولتان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی را به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده است و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این مورد هستیم.

محمدی ادیب ادامه داد: محوطه‌ها و بناهای تاریخی عرصه و حریم مشخصی دارند و در مورد قلعه اولتان نیز عرصه و حریم آن در سال ۱۳۹۸ تعیین و در شورای حرایم کشور به تصویب رسیده است که بر اساس همان موارد مصوب، حفاظت از قلعه اولتان انجام می‌شود.

کد خبر 750872

دیگر خبرها

  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)