Web Analytics Made Easy - Statcounter

 احمد شیرانی روز پنجشنبه اظهار داشت: جریمه حوادث حادثه ساز فقط مالی نیست بلکه نمره منفی نیز برای آن ها لحاظ می شود، از آن جایی که ۸۲ درصد تصادفات در جاده ها ناشی از سبقت و سرعت غیر مجاز، عدم توجه به جلو به دلیل صحبت کردن با گوشی همراه و عدم کنترل وسیله به دلیل خواب آلودگی است، ضمن اعمال جریمه در این تخلفات حادثه ساز، نمره منفی نیز برای رانندگان خاطی لحاظ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سبقت و سرعت غیر مجاز اخیرا افزایش یافته است، تااکید کرد: براین اساس هموطنان توجه داشته باشند که در صورت انجام تخلفات حادثه ساز، صرفا جریمه نمی شوند و نمره منفی نیز برای آن ها منظور می شود.

شیرانی با ارائه توصیه های مهم به شهروندان در زمان رانندگی خطاب به شهروندان گفت: از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند. بعد از هر ۲ ساعت رانندگی در جاده های کشور به مدت ۱۵ دقیقه استراحت نمایید.  هیچ گاه در هنگام رانندگی با تلفن همراه صبحت نکنید.  

وی در ادامه توصیه خطاب به شهروندان گفت: بستن کمربند ایمنی حتی برای سرنشینان عقب خودروها در جاده ها را فراموش نکنید.  از انجام تخلفات حادثه ساز مانند سرعت و سبقت غیر مجاز به ویژه در راه های که جداشونده ندارند، پرهیز کنند. رانندگی در این شرایط نیازمند آمادگی لازم و رعایت احتیاط کامل در رانندگی است.  با بیان اینکه در حال حاضر بارش باران در جاده‌های استانهای قم، تهران، مازندران، قزوین و البرز وجود دارد، گفت: برابر پیش بینی سازمان هواشناسی برای امروز در جاده های اکثر استانها بارندگی و وزش باد رخ خواهد داد.

رئیس مرکز اصلاعات و کنترل راهور ناجا ادامه داد: وزش باد شدید باعث بروز پدیده گردوخاک و کاهش میدان دید راننده و بارندگی ها با ایجاد لغزندگی جاده ها باعث کاهش ضریب اصطکاک لاستیک خودرو با سطح راه شده و احتمال از دست رفتن توانایی در کنترل وسیله در سرعتهای بالا و افزایش مسافت ترمز گیری و تصادفات جلو به عقب می شود.

شیرانی گفت: رعایت سرعت مطمئنه و افزایش فاصله طولی در این شرایط از الزامات رانندگی است. تردد و سفر به شهرهای گروه قرمز و نارنجی ممنوع و محدودیت تردد شبانه در تمامی شهرها کشور در گروه قرمز و زرد و زرد و آبی کماکان ادامه دارد.

به گفته وی، وضعیت ترافیکی در همه جاده ها روان و بدون مشکل است و بجز جاده شهداد به نهبندان و خرم آباد پلدختر، تمام جاده های اصلی و مواصلاتی کشور باز است.

شیرانی از هموطنان خواست قبل از تردد از طریق شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵ (۱۰ خط) در جریان آخرین وضعیت جوی و ترافیکی قرار گیرند.

براساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنانچه متخلف دارای ۳۰ نمره منفی باشد گواهینامه او به مدت سه ماه ضبط و در پایان مدت مزبور با پرداخت ۴۰۰ هزار ریال جریمه نقدی به نفع خزانه عمومی مسترد می‌شود.  پس از اعمال مقررات چنانچه در اثر ارتکاب تخلفات جدید ۲۵ نمره منفی به متخلف تعلق گیرد، گواهینامه او به مدت ۶ ماه ضبط و پس از انقضاء مدت مزبور و پرداخت ۶۰۰ هزار ریال به نفع خزانه عمومی مسترد می‌شود.  هرگاه پس از اعمال مقررات در اثر ارتکاب تخلفات جدید ۲۰ نمره منفی به متخلف تعلق گیرد گواهینامه او ابطال و بعد از یک ‌سال می‌تواند برابر مقررات و پس از طی دوره آموزشی و پرداخت یک‌ میلیون ریال به نفع خزانه عمومی گواهینامه جدید اخذ کند.  

۲۳۵۲۳۱

کد خبر 1498570

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پلیس راهور تصادفات رانندگی جرایم رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403

  به گزارش پارس نیوز ، جریمه رانندگی در سال 1403 با افزایش 5 برابری نسبت به سال گذشته مواجه شده است. به گفته پلیس راهور دلیل افزایش شدید جریمه رانندگی ، جلوگیری از کاهش میزان حوادث جاده ای است. در این بین پرداخت جریمه رانندگی تا مهلت تعیین شده می تواند از دو برگی شدن آن جلوگیری کند. در این رابطه امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق "پلیس من" فراهم شد.

 رییس پلیس راهور فراجا گفت: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است.

سردار سید تیمور حسینی، در خصوص افزایش جرایم رانندگی، اظهار داشت: حدود یک ماه از تصویب قانون افزایش جرایم راهنمایی‌رانندگی گذشته، اما هنوز این قانون برای اجرا به پلیس راهور ابلاغ نشده است.

وی افزود: قرار است اصلاحاتی در برخی از بندهای این مصوبه جدید انجام شود و امیدواریم به زودی این قانون ابلاغ شود.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از تخلف و جرم، مجازات است، و در تمامی مکاتب حقوقی دنیا این موضوع پذیرفته شده که باید هزینه جرم بالا باشد تا موجب بازدارندگی شود و امیدواریم تا ۱۰ الی ۱۵ روز مشخص شود.

منبع : ترفند باز

 

 

 

دیگر خبرها

  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • بهسازی جاده قدیم «نمره‌ یک» به امیدیه از سوی نفت و گاز آغاجاری
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان