Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@18:07:06 GMT

حملات توپخانه‌ای مزدوران سعودی به منازل مسکونی یمن

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۹۱۳۱

حملات توپخانه‌ای مزدوران سعودی به منازل مسکونی یمن

منابع یمنی از حملات توپخانه‌ای عوامل و مزدوران ائتلاف سعودی به منازل شهروندان یمنی در الحدیده در غرب یمن خبر دادند و اینکه دو نفر بر اثر این حملات تاکنون زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، متجاوزان و مزدوران آنها مناطق مسکونی در استان الحدیده در غرب یمن را زیر آتش توپخانه گرفته‌اند.

بر اثر این حملات توپخانه‌ای به محله های «هفت جولای» و خیابان «پنجاهم» در الحدیده، خساراتی به منازل وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: یمن بازار فروش تسلیحات آمریکا و اروپا است

همچنین بر اثر حملات به کوی «الشهداء» در الحدیده یک زن و یک مرد زخمی شده‌اند.

الحوثی: روسیه نقش موثرتری در زمینه پایان محاصره و جنگ یمن ایفا کند/ نقش مخرب انگلیس

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: یمن در زمینه تسلیحات نظامی به کارشناسان یمنی که تجاربی قبل از ۲۱ سپتامبر داشتند و  نیز فرزندان انقلاب تکیه کرده است.

وی در ادامه به دستاوردها در بخش کشاورزی و دیگر بخش ها اشاره کرد.

الحوثی گفت: آینده راهکار سیاسی در گرو آگاهی و بیداری ملت یمن است.

بیشتر بخوانید: محاصره یمن شکسته شد؟

وی به نقش انگلیس در جنگ علیه ملت یمن اشاره کرد و ادامه داد: نقش انگلیس بد است و انگلیس شریک در جنگ است و هواپیماها و کارشناسان آن با سعودی در بمباران ملت یمن نقش دارند.

الحوثی با اشاره به نقش روسیه اعلام کرد: نقش روسیه تاکنون ضعیف بوده است و امیدواریم که روسیه نقش بزرگترین در در مخالفت با جنگ و محاصره ملت یمن داشته باشد.

وی اظهار داشت: خطاب به ملت یمن می گوییم که خداوند شما را روسفید کرد و شما صخره‌ای هستید که همه توطئه‌ها علیه ملت یمن را درهم شکست. ما هنگامی که دشمن در اوج قدرت خود بود برایمان اهمیتی نداشت و از رویارویی ابایی نداریم زیرا موضع ما دفاعی است و دفاع از کشور وظیفه مقدسی است.

بیانیه احزاب و گروه‌های سیاسی یمنی

احزاب و گروههای سیاسی یمنی در بیانیه‌ای اعلام کردند که صلح با دشمن پس از توقف جنگ و پایان محاصره و خروج همه نیروهای خارجی در یمن میسر خواهد شد.

احزاب یمنی در بیانیه خود ضمن تمجید از پیروزی‌های ارتش وکمیته های مردمی یمن و دفاع آنها از حاکمیت و استقلال یمن بر مخالفت با طرح‌های تجزیه طلبانه و قیمومیت تحت هر پوششی مخالفت کردند.

احزاب و گروه‌های یمنی بر ضرورت حرکت به سمت خودکفایی در همه زمینه‌ها و تقویت جبهه داخلی و حمایت مالی و جانی از جبهه های جنگ تاکید کردند.

در بیانیه احزاب یمنی تاکید شده است که جنگ یمن با طرف یا طرف‌های یمنی نیست بلکه رویارویی با ائتلاف سعودی است.

احزاب و گروه‌های سیاسی یمنی بر مخالفت با جنبه نظامی دادن به موضوعات بشردوستانه تاکید و اعلام کردند که این موضوعات باید با مسائل سیاسی و نظامی در هم نیامیزد.

این احزاب بر ضرورت بازگشایی فرودگاهها و بنادر و اجازه دادن به ورود فرآورده‌های نفتی، دارویی و غذایی تاکید کردند.

احزاب یمنی بیان کردند: این موضوعات به هیچ وجه نباید با مسایل سیاسی مرتبط شود. از فریب خوردگان می‌خواهیم که به آغوش کشور بازگردند و به درخواست آشتی ملی پاسخ مثبت بدهند.

در بیانیه احزاب و گروه‌های سیاسی یمن تاکید شده است که دشمن و مزدوران آنها ملت یمن را محاصره کرده و مانع از پرداخت حقوق آنها و ورود فرآورده های نفتی می‌شوند و آنها باید مسئولیت و تبعات آنرا بپذیرند.

احزاب و گروه‌های سیاسی یمن تاکید کردند: متجاوزان باید به جنگ پایان داده و محاصره را تمام کنند. همه نیروهای خارجی در اراضی، جزایر، آبها و حریم یمن باید خارج شوند و به ملت یمن غرامت پرداخته شود و متجاوزان آنچه ویران کرده را بازسازی کنند و از دخالت اقتصادی و سیاسی در امور یمن دست بردارند.

در این بیانیه آمده است: رسیدن مواد سوختی، غذایی، دارویی و اقلام اساسی برای ملت یمن ضروری است و ما هیچ شرط سیاسی و نظامی را نمی‌پذیریم.

احزاب و گروه‌های سیاسی یمنی بر گفتگوی یمنی-یمنی که ضامن ثبات سیاسی باشد و توقف درگیری نظامی و تحقق حاکمیت یمن و تمامیت ارضی و استقلال آن و عدم سرسپردگی به خارج و حفظ حقوق تاریخی یمن، تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: از ساکنان و برادران در استان‌های جنوبی و شرقی می‌خواهیم که متوجه طرح‌های دشمنان باشند و به مخالفت با شرایطی که اشغالگران برای آنها رقم زده‌اند، برخیزند. از جهان عرب و اسلام می‌خواهیم که حامی ملت مظلوم یمن باشند.

احزاب و گروه‌های سیاسی یمنی بر موضع ملت یمن در قبال موضوعات جهان عرب و اسلام که در راس آنها آزادسازی فلسطین و رفع مظلومیت تاریخی آن است، تاکید کردند.

احزاب یمنی همچنین عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و آن را خیانت به امت اسلام و اصول آن دانستند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انگلیس متجاوزان رژیم صهیونیستی ائتلاف سعودی آزادسازی فلسطین جنگ یمن تاکید کردند احزاب یمنی ملت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: طبق آمار استان ایلام از استان‌های برتر کشور در زمینه پرداخت وام ازدواج و ترویج فرهنگ فرزندآوری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت‌_ در نشست هم‌اندیشی بخشداران استان پیرامون رویکردهای اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: بخشداران با همکاری دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

وی با تاکید بر نظارت میدانی از پروژه‌ها و طرح‌های توسط بخشداران و مدیران افزود: حضور در میان مردم و احصای مشکلات و تحقق مطالبات مردم باید در اولویت کار بخشداران قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام ادامه داد: بخشداران نقاط ضعف روستاها را شناسایی و با همکاری و هم‌افزایی مدیران دستگاه‌ها نسبت به رفع مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

حسنی با تاکید بر اینکه بخشداران باید نسبت به جذب اعتباراتی که از طریق سازمان امور اجتماعی وزارت کشور به دستگاه‌های اجرایی تخصیص یافته اقدام کنند تا بتوانند برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی را برای مردم به بهترین نحوه ممکن برگزار کنند، اضافه کرد: طبق آمار، ایلام از استان‌های برتر کشور در زمینه پرداخت وام ازدواج، و ترویج فرهنگ فرزندآوری است.

وی افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت بالای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشور برای ارتقای جایگاه استان ایلام استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه بخشداران محله‌های حاشیه‌نشین روستاها را شناسایی و نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در جهت کاهش آسیب‌ها و برنامه‌های نشاط اجتماعی اقدام کنند، گفت: در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ بخشداران استان گرایشی به هیچ کاندیدایی نداشتند و همین امر مهم موجب اعتماد مردم است.

کد خبر 750895

دیگر خبرها

  • نصب ۳۵ هزار پلاک‌ آبی هوشمند در منطقه ۵ اصفهان
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • جنگنده‌های اسرائیلی مناطق مسکونی شهر رفح را زیر آتش گرفتند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد