Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه برای تحقق «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» و پیروزی در جنگ اقتصادی باید تصمیمات انقلابی و قاطع گرفت،گفت: مسئولان درباره جنگ اقتصادی و تحریم ذکر مصیبت می‌کنند اما الزمات را مهیا نکرده اند. - اخبار اقتصادی -

آرمان خالقی، عضو هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: نامگذاری سال 1400 با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها نشان از بررسی و شناخت معارضه یابانه از مسائلی بود که طی سال های گذشته پیش روی تولید ملی وجود داشته است و رفع نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز اشاره داشتند که درباره جهش تولید کارهایی انجام شده اما راضی کننده نبوده است؛ و برای رسیدن به این برنامه ها باید عارضه یابی شود تا مشخص شود که موانع پیش روی تولید است و نیازمند چه حمایت های است.

عضو هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: تولید مسائل زیادی پیش روی خود در کشور دارد گروه ها کارگروه ها و کمیته های زیادی برای رع این مشکلات ایجاد شده اما مشکلات رفع نشده است؛ حال باید مشخص شود که این کارگروه ها اثر بخشی لازم را نداشته است یا مشکلات ریشه و عمیق بوده است.

عضوه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد:مسائل تولید هرساله مطرح می شود ولی تبدیل به گره روی گره می شود و باید توجه داشت که این تصمیماتت این کارگروه ها درست نبوده یا اینکه تصمیمات آنها ضمانت اجرایی و برش لازم را ندارد.

خالقی گفت: مشکلات تولیدی که ریشه در داخل کشور، مسائل کلان اقتصادی یا به اصطاح درون کارگاهی، همچنین مسائل بیرونی باید به طور دقیق شناساسی و دسته بندی شده و بعد برای رفع آن اقدام شود.

وی اظهار داشت: بروکراسی زیاد اداری پیش روی تولید وجود داشته که نیازمند به هرس است تا درخواست و مشکلات مردم برای تولید به راحتی حل شود و دست و پاگیر نباشد.

عضو هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: همه مسئولان اقتصادی و سیاسی در کشورمان که درباره تولید صحبت می کنند و در صحبت های خود حتما در باره مسائل تحریم ذکر مصیبت دارند و مسائل جنگ اقتصادی را پیش می‌کشند اما برای فعالیت در این شرایط و جنگ اقتصادی باید الزامات را نیز مهیا کنند.

وی اظهار داشت: شرایط جنگی، قواعد، قوانین و پشتیبانی جنگی می‌خواهد و با گرفتار بودن در بوروکراسی اداری نمی توان در این جنگ موفق بود و تصمیمات قاطع و انقلابی نیازمند است؛ خطا در این شرایط قابل پذیرش نیست زیرا خسارت زیادی به بار می آورد و با صدور بخش نامه‌های خل الساعه و آزمون و خطایی نمی توان شرایط را پیش برد.

وی با بیان اینکه ارادره حل مشکلات تولید باید در تمام بدنه قوای سه گانه نفوذ کند گفت: به طور مثال بانکی که بروکراسی ناکارآمدی دارد متناسب با شرایط جنگی نیست زیرا زمان تولید را به درازا می کشد و فسادآور است.

خالقی گفت: علاوه بر دولت که نقدهای زیادی بر آن وارد است قوه قضائیه و مجلس نیز باید تصمیمات قاطع و انقلابی داشته باشند و عزم رفع مشکلات تولید در کشور ایجاد شود که قوه قضائیه در سال های اخیر تصمیمات مناسبی در راستای حمایت از تولید داشته است.

عالم اهل تسنن خراسان شمالی: مسئولان ‌با "مانع‌زدایی"‌ نگذارند چرخ صعنت تولیدات داخلی ‌متوقف شود"فرهنگ واردات‌چی" مانع اصلی تولید در کشور/ کاهش واردات تجهیزات پزشکی با ورود دانش‌بنیان‌های ایرانی«واسطه‌گری‌ها» مانع مهم تحقق تولید / چرا تسهیلات بانکی روانه بخش تولید نمی‌شود؟‌

و ی اظهار داشت: مشکلات تولید در کشور، تبدیل به مسائل روز مره ای شده است که دیگر دیده نمی شود و به اصطلاح رگ غیرت مسئولان را نمی‌جنباند.

وی درباره وضعیت اقتصاد کشور در سال 1400 اظهار داشت: در سال جدید نتایج سال های گذشته را درو می کنیم و اگر برای کاهش تورم اقدامی انجام شده نتایج آن را لمس خواهد شد.

خالقی همچنین درباره اقدامات اقتصادی دولت آینده و نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا به امروز برنامه ای از کاندید های احتمالی مشاهده نشده است تا بتوان برنامه های آنها را مورد بحث و بررسی قرار داد؛ اما کشور در شرایط کنونی نیازمند توجه و رای دادن به برنامه ای است که بتواند کشور را از گردنه مسائل اقتصادی عبور دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحد های تولیدی واحد های تولیدی عضو هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت ایران مشکلات تولید جنگ اقتصادی پیش روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از کارگران میبدی

محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در  مراسم تقدیر از کارگران میبدی گفت: میزان دستمزد که شورای عالی کار تعیین می‌کند و همچنین قانون بازنشستگی از مسائلی است که باید در سطح کلان پیگیری شود.

وی افزود: دولت سیزدهم به صورت جدی پیگیر مسائل و مشکلات کارگران بوده و از هیچ تلاشی برای حل این مشکلات دریغ نمی‌کند.

فرماندار میبد هم با گرامیداشت روز کار و کارگر بر رفع مشکلات و نگرانی‌های این قشر تأکید کرد.

سید جمال سجادی پور ادامه داد: ناوگان فرسوده و آلاینده حمل و نقل کارگری باید نوسازی شود و در این راستا واحد‌های صنعتی می‌توانند به ایفای نقش بپردازند.

در پایان این مراسم با اهدای شاخه گل و هدیه از کارگران تجلیل شد.

جمعی از کارگران در این مراسم  به بیان مسائل و مشکلات حوزه کارگری نظیر افزایش سن بازنشستگی، بازنگری قانون کار حوزه بانوان، عدم کفاف حقوق کارگری و فرسودگی ناوگان حمل و نقل کارگری مطرح کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • قضات تصمیمات و احکام خود را با پیوست رسانه‌ای همراه کنند
  • مجلس دوازدهم در پیگیری مسائل اقتصادی یک‌صدا خواهد بود
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • تقدیر از کارگران میبدی
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • ایران هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته است
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس