Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین هر روز ۵۰ کشتی باری از کانال سویز عبور می‌کنند. این کشتی‌ها محموله‌های تجاری متنوعی از سوخت تا کالاهای مصرفی دارند و از نظر حجمی یک دهم باری که در جهان با کشتی جابه‌جای می‌شود توسط این کشتی‌ها و از راه این کانال رفت و آمد می‌کند. کشتی Ever Given که اکنون راه این کانال را بند آورده حامل صدها کانتینر از چین به مقصد رتردام هلند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه جایگزین کانال سوئز برای کشتی‌های باری که می‌خواهند محموله‌های خود را از آسیا با اروپا ببرند یک هفته بیشتر زمان می‌برد.

مقامات مصری که مسئولیت نگهداری کانال سوئز را دارند می‌گویند این معضل یعنی گیر کردن کشتی باری تایوانی در کانال به دلیل سرعت باد و طوفان شن صورت گرفته ‌است. اکنون ۱۱۰ کشتی در دو طرف کانال پشت سر کشتی گیر کرده گرفتار شده‌اند. در میان این کشتی‌های معطل مانده ۵ تانکر حاوی گاز طبیعی مایع و ۷ تانکر حاوی شش میلیون و سیصد هزار بشکه نفت خام است.

قایق های نجات که از طرف دولت مصر ارسال شده تلاش می کنند، ابرکشتی تایوانی را از مسیر کانال سوئز تکان دهند؛
مسیری که روزانه 50 کشتی دیگر از آن عبور می کنند

بند آمدن کانال سویز می‌تواند انتقال نفت و گاز از خاورمیانه به اروپا را مختل کند. این اختلال همین حالا هم قیمت نفت برنت را ۹/۲ درصد افزایش داده و به ۵۲/۶۲ دلار رسانده‌است.

کشتی EverGiven یکی از انواع جدید کشتی‌های غول‌پیکری است که اصطلاحا کشتی‌های کانتینری غول پیکر خوانده می‌شوند و برای عبور از کانال پاناما که اقیانوس اطلس و ارام را به هم متصل می‌کند هم بزرگ به حساب می‌ایند. طول این کشتی غول‌پیکر ۴۰۰ متر و ارتفاع آن به اندازه یک آپارتمان ۲۰ طبقه است. از آنجا که این کشتی به صورت مورب در کانال گیر کرده‌است عملیات رهاسازی آن و رفع انسداد کانال باکمک ۱۰  قایق‌ مخصوص کشش کشتی که از اطراف تلاش می‌کنند این کشتی را به سمت آب‌های عمیق حرکت دهند در جریان است.

اهمیت کانال سویز به عنوان بستر مهم تجارت جهانی مخصوصا تجارت جهانی نفت باعث شد رییس جمهور مصر در سال ۲۰۱۴ طرح توسعه این کانال با هزینه ۸ میلیارد دلار را اعلام کند.

کد خبر 591865 برچسب‌ها نفت مصر قیمت نفت و گاز تایوان گاز اتحادیه اروپا کانال سوئز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نفت مصر قیمت نفت و گاز تایوان گاز اتحادیه اروپا کانال سوئز کانال سوئز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک/محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز به مناسبت روز معلم، با هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، ایشان در این دیدار سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب را تبیین کردند.

در پی این دیدار موسسه تبیان با انتشار اینفوگرافیکی محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار را دسته‌بندی کردند که در ادامه مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چالش سخت آرسنال برای حفظ یکی از بهترین استعدادهای آکادمی‌اش
  • بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران!
  • بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران | این پسر لژیونر شد + تصاویر
  • اختصاصی: بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران!
  • اینفوگرافیک/ کدام کشور‌های جهان کلاهک اتمی دارند؟
  • اینفوگرافیک/محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان
  • ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند
  • اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟
  • لحظه هدف قرار گرفتن کشتی (CYCLADES) که مقصدش اسرائیل بود توسط پهپاد انتحاری صماد 1 حوثی‌ها از دید اپتیک پهپاد (فیلم)
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند