Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:14:16 GMT

اسلام مکتب واقعی گفت و گو با تمامی ادیان الهی است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۹۶۱۷

اسلام مکتب واقعی گفت و گو با تمامی ادیان الهی است

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد روز پنجشنبه در نشست  ویدیویی گفت‌وگوی ادیان که با حضورجمعی از روحانیان،استادان حوزه و دانشگاه در خانه فرهنگ شهید صدوقی یزد برگزار شد به اهمیت موضوع از دیدگاه دین، قرآن و احادیث اشاره کرد و افزود: اسلام با هرگونه خشونت و بی توجهی به تفکر سایر ادیان و مکاتب آسمانی مخالف و همه را از آن نهی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام یک مکتب فراگیر رحمانی ، آزاداندیشی، مفاهمه، هم‌اندیشی و ارایه دلایل موثق و مستند بر اساس عقل برای رفع نیازهای جامعه بشری و رسیدگی به امور همه انسان‌ها در همه عصرها و نسل‌هاست و سیره حقیقی که قرآن مجید در آیات مکرر و از سفارش  پیامبر  اکرم (ص) استفاده می‌شود این ویژگی ناب است .

عضو هیات امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهارکرد: توافق و گفت‌وگوی مستمر و برنامه‌محور و تعامل جدی و سازنده بین ادیان بر اساس مشترکات که برای بشر عزت‌بخش و سعادت‌آفرین است جزو خصوصیات مهم اسلام است و در تاریخ همواره بر آن پافشاری شد.

محقق داماد یادآور شد: اسلام همان مکتب تفاهم، نرمش ،گوش سپردن به مطالبات دیگران و بررسی مسایل و مشکلات جامعه انسانی با بهره‌گیری از ارزش‌های الهی و معنوی است و تاکنون در این مسیر مهم و مقدس توفیق‌های بزرگی نصیب بشریت شد .

این محقق و پژوهشگر علوم دینی در ادامه گفت: هرفردی و گروهی در جهان کنونی که به دیگران به اسم اسلام و ادیان خشونت روا می‌دارد، هیچ جایگاهی در بین آزادیخواهان و ملت‌های بیدار با هر مرام و مکتبی ندارد چون باید در گفت‌وگو و طرح مسایل همواره برمسیر برهان و عقل تصمیم گرفت .

محقق داماد افزود: شاکله بشر امروز با هر دین و مکتبی « عقلانیت » و توجه به « استدلال » در مواجه با مسایل و مشکلات بشر است و هر فردی و کسی خارج از این راه روشن و عمومی حرکت کند، بدون شک در کار خود نه تنها موفق نیست بلکه در رسیدن به اهداف دچار مشکل می‌شود.

در این نشست، حجت‌الاسلام حسن معزالدینی امام جمعه موقت یزد، غلامعلی سفید رییس شورای اسلامی شهر مرکز استان ، علی‌اکبر اولیاء نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی و استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت گفت‌وگوی بین ادیان و توجه به ظرفیت‌های استان در ابعاد مختلف با بهره‌گیری از تمامی دلسوزان اشاره کردند.

این سلسه نشست‌ها در موضوع های مختلف با همکاری خانه فرهنگ شهید صدوقی و سازمان فرهنگی رفاهی شهرداری یزد و حضور دانشگاهیان و مسوولان برگزار می‌شود.

  

برچسب‌ها حوزه علميه آیت الله العظمی محقق داماد خانه فرهنگ ایران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد یزد دانشگاه شهرداری یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه آیت الله العظمی محقق داماد خانه فرهنگ ایران حوزه علميه آیت الله العظمی محقق داماد خانه فرهنگ ایران یزد دانشگاه شهرداری یزد اخبار کنکور محقق داماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید مکتب آوینی را بشناسیم

دریافت 69 MB کد خبر 6093001

دیگر خبرها

  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • باید مکتب آوینی را بشناسیم
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • تازه داماد ۲۰ ساله‌ای که بعد از تیرخلاص جیش‌الظلم زنده ماند
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • اولین تصاویر از مجروح تازه داماد حمله جیش‌الظلم