Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن تأکید بر لزوم شناسایی و رفع موانع تولید گفت: بوروکراسی اداری عامل جدی در عدم تحقق رونق تولید است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان ، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام "تولید پشتیبانی‌ها مانع زدایی‌ها" نامگذاری شده است و این موضوع نشان از اهمیت بخش تولید در کشور است که در سال‌های گذشته و امسال شعار سال به بحث تولید پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به آیات شریفه‌ای از قرآن کریم افزود: ما در دوره متعدد جلوه اخلاق را در طول سال‌های گذشته دیدیم و هشت سال دفاع مقدس نمونه‌ای از جلوه گری اخلاق است به نحوی که ایران با تمامی استکبار جهانی مقابله کردند و افرادی نظیر چمران‌ها بودند که صندلی مجلس را رها و به میدان عمل آمدند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن اشاره به گستره بزرگ رزمایش کمک مومنانه در شهرستان کاشان در هر مسجد و حسینیه ابراز داشت: سال قبل اخلاقی‌ترین سال انقلاب اسلامی را به خود دیدیم به نحوی که در سال گذشته آهنگ شهادت در تمام کشور تجلی پیدا کرد و شهدای عراقی را در مملکت ما تجلیل شدند و از این رو سال قبل سال تبلیغ شهادت می‌توان نام نهاد.

وی با بیان اینکه سال قبل سال پیروزی ایران و غلبه بر دشمن است، گفت: هیچ سالی به اندازه سال قبل برای دشمنان شکست مفتضحانه به این شکل پیدا نشده بود به نحوی که هر اراده‌ای کردند در هم شکسته شد و در هر مسیری به شکست گراییده شد و پروژه آنان به خاک مالیده شد.

سلیمانی ضمن اشاره به رشد فرهنگ دولت و حاکمیت الکترونیک در سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته برکاتی نظیر پایتختی نهج‌البلاغه کشور پایتختی شعر آیینی با وجود محتشم کاشانی از افتخارات فرهنگ و هنر سال گذشته می‌دانیم و سال 99 را با تمامی این موفقیت‌ها پشت سر گذاشتیم.

وی ضمن اشاره به شعار سال جاری تاکید کرد: اگر نگاه مثبت داشته باشیم یکی از بهترین امت‌ها هستیم و بر همین اساس باید همدیگر را قبول داشته داشته و برای یکدیگر کرامت قائل شویم؛ اگر ایمان به خدا باشد و همه را در این مسیر نگاه کنیم قطع نباید نسبت به یکدیگر بدبین باشیم و امام علی(ع) نیز تاکید کردند که باید کار برادر دینی را مبتنی بر خیر قرار داد.

گلایه فرماندار بروجن از بروکراسی اداری؛ چرا برای شروع پلی‌کلینیک تخصصی با وجود اعتبار درگیر کاغذبازی هستیم؟موانع ارسال صنایع دستی فاخر بلوچستان با پست/ تولیدکنندگان با بروکراسی‌های غیرمنطقی ارسال رو به رو هستند‌گلایه رئیس سازمان بازرسی ‌از بروکراسی ادار‌ی در مسیر سرمایه‌گذ‌اری / سنگ‌اندازی در مسیر تولید را نمی‌پذیریم + فیلم

نماینده ولی فقیه در کاشان باید نگاهمان را با غبارروبی نسبت به یکدیگر مثبت کنیم، افزود: عزیزانی که تریبون مجلس، نماز جمعه، دارای مسئولیت‌های کلان کشوری و دیگر امکانات را در اختیار دارند باید جامع‌نگر باشند و بر همین اساس سال 1400 سال نقش مهم تولید و پشتیبانی و مانع زدایی است؛ بوروکراسی بخشی از این موانع است و متاسفانه کشور ما از این موضوع رنج می‌برد و لازم است موانع را شناسایی و از سر راه تولید برداریم.

وی با بیان اینکه هر کشوری به دو بال کشاورزی و صنعت عروج پیدا می کند، ابراز داشت: با بازدید از مراکز دامی تولیدکنندگان مشکلات مختلفی نظیر عدم تامین خوراک دامی را عنوان می‌کردند و این موضوع اشک انسان را در می‌آورد در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان تنها با وجود عشق و علاقه به حوزه فعالیت خود در آن بخش‌ها به امر تولید استمرار دارند و متاسفانه این عشق و علاقه به تولید در نسل آتی با این شرایط وجود ندارد.

سلیمانی ضمن تاکید بر اهتمام مسئولان در رفع موانع از تولید گفت: برای احیای برخی از اراضی کشاورزی بدون مجوز مورد تعدی قرار گرفته شده بود و دادستان کاشان با عملکرد خوب نیز مانع گسترش این اقدام قانونی و بازپس گیری اراضی مورد تعرض قرار گرفته شده بود.

انتهای پیام/801/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ولی فقیه در کاشان ضمن اشاره سال گذشته سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در همایش فرمانداران با اشاره به فرادستگاهی بودن حدنگاری و وجود موانع متعدد، بر نقش محوری فرمانداران در رفع موانع حدنگاری تاکید و خواستار ورود جدی به این حوزه شد.

سیدمهدی هاشمی ۹ اردیبهشت ماه در همایش فرمانداران استان کرمان اظهار کرد: هویت‌بخشی به اراضی و املاک به نحوی که هیچ نقطه‌ای از کشور فاقد سند مالکیت حدنگار نباشد، حکم قانون جامع حدنگار و مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری و سران قواست چرا که فاقد حدنگاری بودن بخشی از اراضی تبعات حقوقی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی در پی داشته و همچنین تثبیت مالکیت‌ها نقش ویژه‌ای در آمایش سرزمینی و مدیریت صحیح زمین دارد.

وی افزود: علی‌رغم تلاش شبانه‌روزی مجموعه ثبت اسناد و املاک استان کرمان در راستای تثبیت مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی و صدور ۹۹.۷ درصد از اراضی ملی استان، در بخش صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، شهری و روستایی و دستگاه‌های دولتی، بخشی از کار بر زمین مانده که متقاضی‌محور بودن و فرادستگاهی بودن حدنگاری عوامل عمده این مسئله هستند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به فراهم شدن امکان ارائه خدمات غیرحضوری و بر پایه هوش مصنوعی در سایه توسعه حدنگاری و صدور اسناد رسمی گفت: بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی به صورت الکترونیک انجام می‌شود و در حوزه استعلامات نیز به دلیل ایجاد دفتر الکترونیک در اسناد تک‌برگ، ۸۱ درصد استعلامات دادگاه‌ها و سایر مراجع ذی‌صلاح به صورت آنی و توسط هوش مصنوعی پاسخ داده می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه صدور اسناد مالکیت، منوط به درخواست مالکین است، اطلاع‌رسانی و اقدامات تبیینی جهت آگاهی‌بخشی به وجوه مثبت سند مالکیت صورت گرفته و شاهد استقبال خوبی از سوی مردم بوده‌ایم اما در این مسیر، بعضی موانع در مسیر حدنگاری وجود دارد که امیدواریم فرمانداران به عنوان فرماندهان قرارگاه حدنگاری شهرستان‌ها، در جهت رفع موانع همکاری کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به نقش حدنگاری اراضی کشاورزی در تامین امنیت غذایی و شعار سال، به اولویت صدور اسناد اراضی کشاورزی در سال جاری اشاره و اضافه کرد: از مجموع ۵۴۳ هزار هکتار از اراضی تداخلی استان، تا کنون نسبت به ۲۱۱ هزار هکتار رفع تداخل صورت گرفته و برای برداشتن بار مالی تهیه نقشه از دوش کشاورزان استان، در سال گذشته برای ۱۰۰ هزار از اراضی زراعی قرارداد نقشه‌برداری منعقد شده و برای باقیمانده اراضی نیز اعتبار ویژه‌ای برای استان کرمان از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر گرفته شده است.

هاشمی همچنین با اشاره به وجود مشکلات ثبتی قدیمی و سابقه‌دار در برخی شهرستان‌ها گفت: در راستای تاکیدات رئیس قوه قضائیه مقرر شد کمیته حل معضلات ثبتی با هدف شناسایی مشکلات ثبتی، در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تشکیل شود تا پس از شناسایی و احصاء معضلات ثبتی ریشه‌دار که حل آن نیازمند هم‌افزایی چندین دستگاه است، موارد حسب مورد در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان و یا شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان جهت اتخاذ راهکار مطرح شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • کارگران بازوان توانمند جامعه‌
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران