Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@12:03:10 GMT

فارس من| رفع نیاز تبلت در روستای کردمیر با پیگیری خبرگزاری فارس

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۹۷۵۶

فارس من| رفع نیاز تبلت در روستای کردمیر با پیگیری خبرگزاری فارس

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، در سالی که گذشت مشکل کمبود تبلت بین دانش‌آموزان مازندران از عمده‌ترین عواقب ناشی از شیوع کرونا ویروس بود که به‌دلیل لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی، آموزش‌ها به‌صورت مجازی و در شبکه شاد رقم خورد‌.

کمبود تبلت و گوشی اندروید در بین دانش‌آموزان مددجوی کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی بیشتر به چشم می‌خورد از این رو شاهد حمایت خیران برای حل این مشکل بودیم تا جایی که رفع نیازمندی همه دانش‌آموزان تا پایان سال ۹۹ به طول انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*وقتی پیگیری خبرگزاری فارس به نتیجه رسید

 در دی ماه گذشته مطالبه‌ای مبنی بر نداشتن تبلت برای دانش‌آموزان روستای کردمیری  در سامانه "فارس من"  با عنوان "درخواست تامین ۴ عدد تبلت برای بچه‌های روستای کردمیر " بخش چهاردانگه ساری ثبت شده است.

پس از اعمال حمایت در سامانه و پیگیری مدیر خبرگزاری فارس در مازندران، با توجه به اینکه دو نفر از این دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در مازندران بودند، این نهاد وارد عمل شد و در راستای رفع این مشکل اقداماتی انجام داد.

*اهدای ۴ تبلت به دانش‌آموزان

حجت الاسلام بشیر عالیشاه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران که روز گذشته پس از تهیه تبلت‌ها به همراه همسرش با این چهار خانواده دیدار و تبلت‌ها را اهدا کردند، در این باره در گفت‌وگو با فارس بیان می‌کند؛ در راستای رفع نیاز تبلت دانش‌آموزان همزمان چهارمین روز از نوروز ۱۴۰۰ خدمت خانواده‌های امداد و غیرامداد اهل روستای کردمیری رسیدیم و ضمن اهدای تبلت از آن‌ها دل‌جویی کردیم.

*۸۰ درصد از کردمیری‌ها مددجو هستند

وی اضافه می‌کند؛ ۸۰ درصد از مردم روستای کردمیر مددجوی کمیته امداد امام خمینی هستند، این روستا جوانان خوبی دارد این بازدید فرصتی بود تا در اعطای وام اشتغال به این جوانان اعلام آمادگی کردیم، البته در سال ۹۹ به حدود ۳۴ خانواده کمک‌رسانی در بحث لوله‌کشی گاز داشتیم و در حال حاضر احداث ۴ مسکن را در این روستا در دست اقدام داریم.

عالیشاه با اشاره به اهدای تبلت به چهار خانواده کردمیری، یادآور می‌شود؛ دو مورد به خانواده‌های مددجو ، یک تبلت به خانواده مددجوی بهزیستی و تبلت دیگر به یک فرد غیرمددجو اهدا شد، البته این اقدام با پیگیری خانم عباسی مدیر خبرگزاری فارس مازندران محقق شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران تاکید می‌کند؛ در حال حاضر در بین مددجویان این نهاد نیازمند تبلت نداریم و این مشکل به‌طور کامل در استان برطرف شده است. 

*۴ نفر از ۳۶ دانش‌آموز کردمیری فاقد تبلت بود 

در ادامه اسحاقعلی صادقی شورای روستای کردمیر در گفت‌وگو با فارس به وجود یک مدرسه با آموزش تا پایه متوسطه اول در این روستا اشاره و بیان می‌کند؛ در حال حاضر حدود ۳۶ دانش‌آموز داریم که پس از اطلاع‌رسانی توسط مدیر مدرسه در صفحات مجازی با خبر شدیم که چهار دانش‌آموز فاقد تبلت یا گوشی اندروید هستند.

وی خاطرنشان می‌کند؛ روز گذشته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران به همراه همسرش وارد روستا شد و ضمن دیدار با این چهار دانش آموز تبلت‌ها را اهدا کردند، خدا را شاکریم که با پیگیری خبرگزاری فارس این مشکل حل شد البته دانش‌آموزانی هستند که از گوشی والدین خود استفاده می‌کنند اما مشکل این دانش‌آموزان حاد بود و والدین نیز فاقد گوشی اندروید بودند. 

به گزارش فارس؛ روستای کردمیر یکی از روستاهای محروم توابع بخش چهاردانگه بوده که نیاز به توجه بیش از پیش مسوولان در نهادهای مختلف دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس مازندران کمیته امداد امام خمینی خبرگزاری فارس دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر شنبه در دیدار با معلمانِ منتخب و نمونه استان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش گیلان ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و فرهیختگان این عرصه با اشاره به روایتی از کتاب سیر و سلوک منصوب به سید بحرالعلوم اظهار کرد: طبق آموزه‌های این کتاب، امام سجاد (ع) فرمودند «کسی که برای تربیت خودش، حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند به سوی هلاکت و تباهی خواهد رفت».

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و خدمات معلمانی هستیم که در کودکی به ما خواندن و نوشتن آموختند، تصریح کرد: شاگردانی که در کلاس درس معلم حاضر می‌شوند تا خواندن و نوشتن و علم بیاموزند در آینده ممکن است بزرگان و دانشمندانی همچون شهید تهرانی‌مقدم شوند؛ شهیدی که موشک‌هایش امروز قادر است موشک‌های نقطه‌زن آمریکا در اقیانوس اطلس را هدف قرار دهد و او خود شد معلمِ جبهه مقاومت.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: طبق روایت امام سجاد (ع)، ما وظیفه داریم برای خودسازی خود تلاش کنیم و انسان برای رسیدن به کمالات باید در مسیرش یک همراهِ خوب داشته باشد و لذا در هر جا نیازمند به معلم هستیم؛ معلمی که به ما درس و پیام دهد.

امام جمعه رشت بیان کرد: طبق روایتی دیگر از بزرگان، «کسی‌که به استاد رسید نصف راهش را طی کرده است» یعنی پیدا کردن استاد خوب هم هنر است و ما همیشه نیازمند به معلم و استاد هستیم‌.

وی معلمی را شغل انبیا دانست و با بیان اینکه معلم باید برای ارتقا معنوی و علمی خود تلاش کند، افزود: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد؛ دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد و لذا دانش‌آموز همواره خود را مدیون چنین معلمی می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به این معلمان زحمتکش گفت: پس از ارتقا خود سعی کنید برای ارتقا علمی و معنوی دیگران، دانش‌آموزان و دانشجویان خود از هیچ تلاشی دریغ نکنید و هر آنچه که آموخته‌اید را انتقال دهید که اگر چنین نکنید حسادت و بخل ورزیده‌اید.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: اگر امروز نام و آثار بزرگانی همچون ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه طباطبایی ماندگار شده است به این دلیل است که آنان تمام اندوخته‌های خود را در قالب تربیت شاگرد یا در قالب گفتار، نوشتار و کتاب انتقال داده و به بشریت عرضه کردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت همراهی با نیکان و معلمان خوب تصریح کرد: به زیرمجموعه و شاگردان‌تان یاد دهید که با انسان‌ها و معلمان و استادان خوب خود همیشه ارتباط داشته باشند.

کد خبر 6090296

دیگر خبرها

  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند