Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته به ترتیب در کشورهای آمریکا، برزیل و هند 66 هزار، 90 هزار و 53 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا،بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 125 میلیون و 436 هزار و 393 نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید19 ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 2 میلیون و 756 هزار و 768 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 101 میلیون و 304 هزار و 931 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 66 هزار و 534 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 30 میلیون و 704 هزار و 292 نفر رسیده است؛ تاکنون 558 هزار و 422 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.
کشور برزیل پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 90 هزار و 564 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 12 میلیون و 227 هزار و 179 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون 301 هزار و 87 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
کشور هند به‌‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش 53 هزار و 419 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 11 میلیون و 787 هزار و 534 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 160 هزار و 724 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.
کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا نیز به ‌ترتیب با 4 میلیون و 483 هزار و 471، 4 میلیون و 378 هزار و 446، 4 میلیون و 312 هزار و 908، 3 میلیون و 440 هزار و 862 و 3 میلیون و 241 هزار و 345 نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.
همچنین کشورهای ترکیه با 3 میلیون و 91 هزار و 282 مبتلا و آلمان نیز با 2 میلیون و 709 هزار و 879 نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

شمار مبتلایان کرونا در آمریکا از مرز 30 میلیون گذشت
شمار مبتلایان به بیماری ویروسی «کووید 19» در ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه از رقم 30 میلیون نفر گذشت.
 همزمان با پایین آوردن سقف سنی برای دریافت واکسن کرونا و شتاب بخشیدن به روند تزریق این واکسن در سرتاسر ایالات آمریکا، شمار مبتلایان به این بیماری ویروسی در این کشور روز چهارشنبه از رقم 30 میلیون نفر عبور کرد.
در شرایطی که آمارها از افزایش جزئی در موارد جدید ابتلای هفتگی خبر می‌دهند، مقامات بهداشت و درمان ایالات آمریکا برای انجام سریع واکسیناسیون با یکدیگر در حال رقابت هستند.
برخلاف توصیه کارشناسان درمانی، برخی از ایالات آمریکا مقررات مربوط به پوشیدن الزامی ماسک را لغو کرده و متعاقب آن، گونه‌های مسری تری از کرونا نیز در سرتاسر آمریکا شیوع یافته است.
به رغم آنکه در مقایسه با هفته گذشته، موارد جدید ابتلاء در 30 ایالت از مجموع 50 ایالت آمریکا رو به افزایش است، مقامات بهداشت و درمان ایالات متحده امیدوارند که واکسیناسیون از افزایش مرگ و میرهای ناشی از این بیماری جلوگیری کند.
گفتنی است که تاکنون 544 هزار نفر در ایالات متحده جان خود را در اثر ابتلاء به این بیماری از دست داده‌اند.

  اعمال قرنطینه مجدد در لهستان  
نخست وزیر لهستان هم از اعمال قرنطینه مجدد در این کشور برای مهار کرونا خبر داده است. وی اعلام کرد که امروز در این باره اطلاع رسانی خواهد کرد. با توجه به شمار روزافزون موارد جدید ابتلا به کرونا در لهستان که مخصوصاً به شیوع ویروس های جهش یافته مربوط می شود دولت هفته گذشته اعلام کرد که تئاترها، مراکز خرید، هتل ها و سینماها در سراسر این کشور باید تعطیل شوند.

  تمدید قرنطینه در هلند  
کشور هلند هم قرنطینه برای مهار کرونا در این کشور را تا 20 آوریل تمدید کرده است. این خبر را نخست وزیر این کشور اعلام کرده و اعتراف کرده که شرایط ناامید کننده ای ایجاد شده است. وی اعلام کرد که با توجه به شمار بالای مبتلایان و افزایش چشمگیر بیماران بستری شده در بیمارستان ها چاره دیگری وجود ندارد.

  قرنطینه سخت کرونایی در دستور کار دولت بلژیک  
بلژیک هم یک قرنطینه سخت کرونایی دیگر را در دستور کار قرار داده است. نخست وزیر این کشور قرار است  نشست بحرانی را برای این منظور برگزار کند. بر اساس گزارش های رسانه ای تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا در دستور کار دولت قرار دارد. شمار مبتلایان روزانه به کرونا در این کشور با حدود 1.5 میلیون نفر سکنه به 4 هزار نفر افزایش پیدا کرده که افزایش 40 درصدی نسبت به هفته گذشته را نشان می دهد.

  شرایط حاد کرونایی در پاریس  
با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در فرانسه و بخصوص در شمال این کشور و شهر پاریس امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه بر لزوم تسریع واکسیناسیون جمعی تاکید کرده و تاکید کرد که مرکز نبرد در هفته ها و ماه های آینده واکسیناسیون خواهد بود. به گفته وی از اواخر هفته گروههای سنی 70 تا 75 سال هم در این کشور واکسینه می شوند.
نرخ مبتلایان به کرونا در سنین بین 20 تا 50 سال در شهر پاریس به بیش از 800 مورد در 100 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
ماکرون اعلام کرده که باید هر روز و حتی روزهای تعطیل و شب ها هم روند واکیناسیون ادامه یابد.

  افزایش موارد ابتلای مجدد به کرونا در جمهوری چک  
در جمهوری چک هم شمار مبتلایان مجدد به کرونا به شدت افزایش پیدا کرده است. بر اساس آمارهای نهادهای بهداشتی این کشور تا اواخر فوریه 1400 مورد ابتلای مجدد به کرونا در این کشور ثبت شده است. تا اواخر ژانویه تنها 158 مورد ابتلای مجدد به کرونا در این کشور ثبت شده بود.
بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی میانگین سن افرادی که مجددا به کرونا مبتلا شده اند در این کشور 42 سال بوده است. بین اولین و دومین ابتلای این افراد به کرونا حدود 142 روز فاصله وجود داشته است.
در این کشور اروپایی با حدود 10.7 میلیون سکنه تا به حال بیش از 25 هزار مورد مرگ کرونایی ثبت شده است که بالاترین نرخ مرگ و میر بر اساس نفرات در کل دنیا محسوب می شود. از زمان شیوع بحران کرونا حدود 1.5 میلیون نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

  حدود 16 هزار ابتلای روزانه در آلمان  
انستیتو رابرت کخ آلمان اعلام کرد که در عرض 24 ساعت حدود 15813 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده که تعداد آن ها 2387 مورد بیشتر از حدود یک هفته پیش بوده است. همچنین در این مدت 248 نفر دیگر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

  چهار مورد مرگ بعد از تزریق واکسن آسترازنکا در آلمان  
در آلمان هم 16 مورد لخته شدن خود در رگ های مغزی بعد از تزریق واکسن آسترازنکا مشخص شده است. بر اساس گزارش نهادهای بهداشتی همه این موارد به استثنای یک مورد در زنان در سنین 20 تا 63 ساله دیده شده است. در چهار مورد هم این عارضه منجر به مرگ شده است.

  کاهش بی سابقه نرخ تولد در ایتالیا  
بحران کرونا در سال 2020 منجر به کاهش بی سابقه میزان زاد و ولد در ایتالیا شده است.
ایتالیا مدتهاست که به عنوان کشوری دارنده پایین ترین نرخ تولد در دنیا مطرح بود و این روند حالا دراماتیک تر هم شده است. اداره آمار ایتالیا ( ایستات) خبر داده که در سال گذشته تنها 404 هزار مورد تولد در این کشور اروپایی وجود داشته است، که این پایین ترین میزان تولد از زمان اتحاد ایتالیا در سال 1861 محسوب می شود که در آن زمان ایتالیا 26 میلیون نفر جمعیت داشت.
از حدود 160 سال پیش هر ساله بیش از 800 هزار کودک در ایتالیا متولد می شدند. حتی در سال 1918 و در دوران جنگ اول جهانی و در حال بحران آنفولانزای اسپانیایی هم ایتالیا 640 هزار تولد در سال را ثبت می کرد.
اداره آمار ایتالیا هم زمان با رکورد پایین نرخ تولد در سال گذشته در ایتالیا از حدود 800 هزار مرگ در این کشور در سال گذشته خبر داد که تقریبا حدود 30 تا 40 هزار مورد آن به کرونا مربوط می شود. به این ترتیب یک تعادل منفی حدود 400 هزار نفر بین مرگ و میرها و تولد ها در ایتالیا ایجاد شده که در این کشور بی سابقه بوده است. آمار جدید جمعیت کل ایتالیا هنوز مشخص نشده است، اما این احتمال وجود دارد که جمعیت ایتالیا برای اولین بار در مدت طولانی به زیر مرز 60 میلیون نفر برسد.
تا سال 2015 جمعیت ایتالیا به صورت کم و بیش به طور مداوم روند افزایشی داشت، اگر چه از زمان تاسیس این دولت حدود 30 میلیون ایتالیایی در چندین موج مهاجرت از کشور خود رفتند تا شانس خود را در دیگر کشورها امتحان کنند.

  اعمال قرنطینه مجدد در بلغارستان  
در بلغارستان هم از روز دوشنبه به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان قرنطینه ضد کرونایی اعمال می شود. نرخ مبتلایان در این کشور در 14 روز به 483 مورد در ازای هر 100 هزار نفر افزایش پیدا کرده است. بلغارستان از روز یکشنبه در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان قرار می گیرد.
نخست وزیر لیتوانی هم در مقابل دوربین ها با واکسن آسترازنکا واکسینه شد.

  جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا  
بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4307304 نفر به کرونا مبتلا شده و 126284 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در فرانسه هم تا به حال 4313073 نفر به کرونا مبتلا شده و 92908 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
در اسپانیا هم تا به حال 3234319 نفر به کرونا مبتلا شده و 73744 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3419616 نفر به کرونا مبتلا شده و 105879 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.
در آلمان هم تا به حال 2689205 نفر به کرونا مبتلا شده و 75708 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
ایالت نیویورک نیز روز دوشنبه به جرگه چند ایالت دیگر آمریکا از جمله فلوریدا پیوست که در آنها، افرادی که دست کم 50 سال سن دارند، واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.
ظرف دو هفته گذشته، بسیاری از ایالت‌های آمریکا از جمله آلاسکا، آریزونا و تگزاس سقف سنی برای دریافت واکسن کرونا را کاهش داده‌اند

تلفات ویروس کرونا در برزیل به بیش از 300 هزار نفر رسید
آمارهای جدید نشان می‌دهد تلفات ویروس کرونا در برزیل تا روز چهارشنبه به بیش از 300 هزار نفر رسیده تا این کشور پس از آمریکا دومین آمار بالای تلفات ناشی از این بحران را ثبت کرده باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کنگره، وزارت بهداشت برزیل اعلام کرده است که تلفات ویروس کرونا در این کشور تا روز چهارشنبه از مرز 300 هزار نفر گذشته و این در حالی است که بیمارستان های برزیل با رشد فزاینده بیماران کرونایی بستری شده روبرو شده است.
بر اساس این گزارش، موارد ابتلا به ویروس کرونا در برزیل و اروپا به سرعت رو به افزایش است و برزیل روزانه بیش از 2 هزار فوتی را ثبت می کند و 80 درصد ظرفیت بیمارستان ها در همه ایالت های این کشور پر شده است.
این در حالی است که تلفات ویروس کرونا در آمریکا به بیش از 550 هزار نفر رسیده است. البته جمعیت آمریکا از برزیل بیشتر است.
وزارت خارجه برزیل اعلام کرده است که در حال مذاکره با آمریکا برای دریافت واکسن کروتا است.
مخالفت رئیس جمهور پوپولیست برزیل تاثیر منفی زیادی بر روند مقابله با ویروس کرونا در این کشور داشته است. جایر بولسونارو رئیس جمهور برزیل بارها با اجرای تدابیر محدودکننده برای مقابله با ویروس کرونا مثل استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مخالفت کرده است.
تاکنون حدود 10.6 میلیون نفر از جمعیت 212 میلیون نفری برزیل به ویروس کرونا مبتلا شده اند. این در حالی است که تاکنون تنها 3 درصد جمعیت این کشور در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.
به نظر می رسد شرایط در برزیل روز به روز بدتر می شود. پیدایش و گسترش گونه های جدیدی از ویروس کرونا موجب وخامت اوضاع شده است.
طی دو هفته گذشته برزیل با بیشترین آمار مرگ و میر روزانه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا روبرو شده است. در 5 هفته اخیر تعداد تلفات ناشی از ابتلا به کرونا در برزیل به بیش از 1000 نفر در روز رسیده است.
در حالی که جمعیت برزیل بیش از 210 میلیون نفر است ولی تاکنون کمتر از 7.5 میلیون نفر در برابر این ویروس واکسینه شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین نفر به کرونا مبتلا شده تلفات ویروس کرونا کرونا در این کشور افزایش پیدا کرده واکسن آسترازنکا دست داده اند ابتلا به کرونا ویروس کرونا کرونا در برزیل شمار مبتلایان مجدد به کرونا مبتلا شده اند روز چهارشنبه میلیون نفر هفته گذشته اعلام کرده جان خود نخست وزیر تا به حال هزار نفر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور

به گزارش «تابناک»، دکتر حسام‌الدین علامه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه زخم‌های مزمن ۳ دسته «عمده» و یک دسته «نادرتر» دارند، اظهار کرد: زخم‌های دیابتی در صدر دسته «عمده» قرار می‌گیرند؛ زخم‌های دیابتی، زخمی است که در صورت کنترل نشدن دیابت در افراد مبتلا به این بیماری در گذر زمان، ابتدا «نوروپاتی» و سپس زخم ایجاد می‌شود. اگر افراد مبتلا به دیابت از پای خود به خوبی مراقبت نکنند، در وهله نخست به «نوروپاتی» یعنی کاهش حس محیطی پا و در وهله دوم به زخم پای دیابتی مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینکه زخم‌های عروقی دومین عامل ابتلا به زخم‌های مزمن هستند، اظهار کرد: زخم‌های عروقی به ۲ دسته «ایسکمیک» (شریانی) و «وریدی» تقسیم می‌شوند. بررسی‌ها بیانگر این است که دیابت یکی از عوامل اصلی ایجادکننده زخم‌های شریانی است. همچنین زخم‌های وریدی به دلایل نارسایی‌های عروق وریدی مانند «واریس» ایجاد می‌شود. چاقی، نارسایی‌های قلبی‌عروقی و برخی از سرطان‌ها که در سیستم «لنف ادم» اختلال ایجاد می‌کنند نیز سبب ابتلا به زخم‌های مزمن وریدی می‌شوند.

علامه با بیان اینکه سومین عاملی که منجر به زخم‌های مزمن می‌شود، زخم‌های «فشاری» یا «بستر» هستند؛ افزود: طبیعی است که تعداد سالمندان یک جامعه با افزایش شاخص امید زندگی زیاد می‌شود. در چنین شرایطی، انتظار داریم بیماری‌هایی که منجر به استراحت مطلق سالمندان می‌شود به ویژه در سالمندانی که سکته کرده‌اند و دارای اختلالات حرکتی هستند و یکجانشین شده‌اند، منجر به زخم بستر یا فشاری شود. همچنین افرادی که دارای معلولیت هستند و به ناچار در یک وضعیت خاص قرار می‌گیرند، اغلب دچار زخم مزمن می‌شوند.

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران درباره زخم‌های مزمن «نادر» نیز گفت: برخی از سرطان‌ها منجر به زخم‌های مزمن می‌شوند که این زخم‌ها جزو موارد نادر زخم‌های مزمن هستند. همچنین برخی از بیماری‌های صعب‌العلاج می‌توانند زخم مزمن ایجاد کنند. 

وی با بیان اینکه برآوردها بیانگر این است که حدود ۰.۸ تا ۱.۵ درصد از افراد جامعه به زخم‌های مزمن دچار می‌شوند، خاطرنشان کرد: آمار و ارقام حاکی از این است که ۱۵ تا ۳۴ درصد از دیابتی‌ها در مدت‌زمان بیماری، به زخم‌های مزمن دچار می‌شوند. در حال حاضر، ۷ میلیون دیابتی در کشور  زندگی می‌کنند؛ با توجه به جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور و احتمال ابتلای ۱۵ تا ۳۴ درصدی دیابتی‌ها به زخم پای دیابتی باید گفت به شرط در نظر گرفتن دیابت اثبات شده در حداقل ۷ میلیون نفر از جمعیت کشور، آنگاه حدود ۵۰ درصد از این افراد به «نوروپاتی» مبتلا می‌شوند.

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران ادامه داد: نوروپاتی منجر به بی‌حسی ناحیه پا می‌شود؛ در نتیجه افراد مبتلا به دیابت نه تنها متوجه تروما و آسیب‌های وارده به پا نمی‌شوند، بلکه فرایند درمان بیماری به دلیل مشکلات حسی و خون‌رسانی نامناسب کاهش می‌یابد.

وی درباره قطع عضو زخم پای دیابتی نیز به ایسنا گفت: حدود ۱۵ درصد از افراد دیابتی به زخم پا دچار می‌شوند و ۱۵ درصد از این افراد نیز درجاتی از قطع پا را تجربه می‌کنند. درجات قطع عضو زخم پای دیابتی شامل قطع یک بند انگشت تا قطع کامل پا می‌شود. با توجه به جمعیت افراد دیابتی کشور و آمار و ارقام مربوط به قطع عضو زخم پای دیابتی می‌توان گفت، حدود ۲۰۰۰ نفر در کشور به صورت سالانه درجاتی از قطع عضو پا را تجربه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • دوستی: اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف آسترازنکا به عوارض مرگبار واکسن/ رشوه، دروغ و پنهان‌کردن حقیقت برای تجارت با سلامتی انسان‌ها
  • وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • کشورهایی با ماهرترین نیروی کار