Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، با اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی که نگرانی در خصوص تقاضا برای محصولات نفتی را ایجاد کرد و همچنین بسته شدن کانال سوئز توسط یک کشتی نفت‌کش که باعث اختلال در حمل و نقل سایر کشتی‌ها شد، قیمت نفت روز پنجشنبه بیش از 1درصد سقوط کرد.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از جهش 6درصدی در شب گذشته، 77سنت یا 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2درصد کاهش یافت و به 63.64دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز بعد از صعود 5.9درصدی یک شبه، 87سنت یا 1.4درصد کاهش را تجربه کرد و با قیمت 60.31دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. هر دو معیار در اوایل جلسه معاملاتی بیش از 2درصد سقوط کردند.

یکی از تحلیلگران اذعان داشت: "قیمت نفت به سمت روند نزولی در حال تغییر مسیر است و باید گفت که علاوه بر مشکلات قرنطینه، خرید کند از سوی چین، وجود شواهدی مبنی بر افزایش صادرات ایران و عدم تطابق بازار فیزیکی با بازارهای معاملات آتی که سبب تاریک شدن چشم‌انداز کوتاه مدت می‌شود، در این کاهش قیمت‌ها دخیل بوده است."

قیمت‌ها که به دنبال نگرانی از افزایش محدودیت‌ها در اروپا و تاخیر در واکسیناسیون که سبب توقف رشد تقاضای سوخت شد در اوایل هفته کاهش یافت، روز چهارشنبه به دلیل بسته شدن کانال سوئز که در واقع باعث مسدود شدن مسیر عبور 10تانکر حامل و 13میلیون بشکه نفت شد، به شدت برعکس عمل کرد.

به گفته یکی از کارشناسان، هر چه این اختلال بیشتر طول بکشد، به احتمال زیاد پالایشگاه‌ها و خریداران برای تامین عرضه، به بازار نقدی روی خواهند آورد.

از طرفی بازار توسط بهبود تقاضای بنزین در ایالات متحده و افزایش بهره‌برداری از پالایشگاه‌ها و همچنین قدرت گرفتن فعالیت اقتصادی در منطقه یورو، تحت تاثیر قرار گرفت. با این حال، تحلیلگران اعلام کردند که به دلیل نگرانی‌های روزافزون در خصوص تقاضای جهانی، این عوامل حمایتی احتمالا تحت الشعاع قرار بگیرد.

از سویی، در حالی که تمرکز بر روی اروپا است، در حال حاضر شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در مناطقی مانند هند و برزیل هستیم که این اقتصادهای در حال توسعه برای رشد پایدار تقاضای نفت بسیار حائز اهمیت هستند.

هند روز گذشته بالاترین آمار مبتلایان یک روزه خود را گزارش کرد و اذعان داشت که یک گونه جدید ویروس کرونای جهش‌یافته در کشور شناسایی شده است.

با توجه به نگرانی‌های روزافزون در خصوص وضعیت تقاضا و همچنین کاهش قیمت‌ها، انتظارها برای تمدید کاهش تولید نفت توسط اعضای گروه اوپک تا ماه مه افزایش یافته است.

پربیننده ترین اشتباه بنزینی دولت باز هم نفتکش‌های ایران توقیف شد؟ نفرین نفت؛ چه بر سر ونزوئلا آمد؟ امروز صادرکننده بنزین و گازوییل هستیم/ بی‌میلی برخی کشورها به تبادل گاز با ایران اتفاق خوب برای صنعت آب و برق

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام برنت بازار نفت کانال سوئز وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد

شرکت صنایع غذایی اسرائیلی تنووا (Tnuva)، از افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت محصولات متعدد خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، این شرکت می‌گوید قیمت محصولات لبنی تحت نظارت دولت، از فردا، ۴.۴۸ درصد و کالاهای غیرنظارتی از ۱۶ مه، به میزان ۳.۵ درصد افزایش می‌یابد.

تنووا اعلام کرد قیمت محصولات سبزیجات منجمد برند «سان فراست» به طور میانگین، ۴.۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش تایم اسرائیل، بزرگترین افزایش قیمت برای محصولات برند «مامز چیکن» به میزان متوسط ۹.۸ درصد و برند گوشت منجمد «تیرات زِوی» به میزان ۹.۶ درصد است.

رژیم صهیونیستی به شدت به واردات کشاورزی و مواد غذایی وابسته است و شواهد نشان می‌دهد صنعت غذایی این رژیم با اختلال بزرگی مواجه است. بسیاری از قفسه‌ها در سوپرمارکت‌های رژیم صهیونیستی خالی مانده‌اند، زیرا فعالیت‌های کشاورزی متوقف شده و کمبود کارگران لجستیک و تولیدی، باعث اختلال در عملکرد کارخانه‌های بزرگ مواد غذایی می‌شود. گفته می‌شود که کارگران کشاورزی تخلیه شده‌اند و زمین‌های اطراف غزه با خاک یکسان شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟