Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@19:54:52 GMT

فیس‌بوک دادگاهی می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۰۳۷۷

فیس‌بوک دادگاهی می‌شود

فیس‌بوک به علت کم کاری در زمینه مقابله با نفرت پراکنی و اخبار دروغ در فرانسه و بر اساس شکایت گروه گزارشگران بدون مرز در دادگاه حاضر خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از انگجت، گزارشگران بدون مرز در شکایت خود مدعی شده فیس‌بوک قوانین فرانسه را در زمینه رعایت حقوق کاربران اینترنت نقض کرده، زیرا وعده‌های آن در زمینه مبارزه با نفرت پراکنی و دروغ در این شبکه اجتماعی فریبنده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: جنگ فیس‌بوک و استرالیا استارت خورد

در بخش دیگری از این شکایت تصریح شده، فیس‌بوک مدعی ایجاد فضایی ایمن و به دور از خطا است ولی در عمل اجازه انتشار اخبار و اطلاعات دروغ و نیز نفرت پراکنی را می‌دهد. در شکایت یادشده به نمونه‌هایی از دروغ پراکنی از طریق فیس‌بوک اشاره شده و قید شده که این شبکه اجتماعی به قطب انتشار اخبار دروغ و انواع تئوری‌های توطئه در مورد واکسیناسیون مبدل شده و ویدئوهای متنوعی در این زمینه در فیس‌بوک در دسترس است.

در ادامه به کم کاری‌های فیس‌بوک برای مقابله با نفرت پراکنی بعد از چند رویداد تروریستی در فرانسه اشاره شده و به این نکته هم اشاره شده که سازمان یونسکو فیس‌بوک را برای زنان روزنامه نگار دارای کمترین میزان امنیت دانسته است. فیس‌بوک در واکنش کلیه اتهامات وارد شده را رد کرده و از تلاش‌های خود برای مقابله با نفرت پراکنی و آزار کاربران خبر داده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فرانسه فیس بوک شکایت مرز اینترنت فیسبوک نفرت پراکنی فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله: خیزش دانشجویی در غرب، دروغ‌ بودن ادعای دموکراسی دولت‌ آنها را فاش کرد

رئیس هیئت شرعی حزب‌الله لبنان اعلام کرد خیزش دانشجویی در غرب در حمایت از مردم غزه در برابر حملات رژیم صهیونیستی، دروغ بودن ادعای دموکراسی دولت‌های آنها را افشا کرد.

به گزارش ایسنا، «محمد یزبک»، رئیس هیئت شرعی حزب‌الله لبنان امروز جمعه گفت، خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا از کلمبیا تا حدود ۷۰ دانشگاه و تا دانشگاه‌های پاریس، انگلیس، آلمان، سوئد و سایر کشورهای غربی که خواستار پایان دادن به جنگ غزه، آزادی فلسطین و توقف ارائه تسلیحات به رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای خود هستند، اقدامی مبارک در برابر جنایت و جنگ نابودی است.

به نقل از خبرگزاری رسمی یمن «سبا»، یزبک خیزش دانشجویان در غرب و آمریکا را مقابله با جعل، شعار سامی‌گرایی و وارونگی واقعیت‌ها در رسانه‌ها و فرهنگ غربی دانست و تصریح کرد این خیزش دروغ بودن ادعای دموکراسی دولت‌های آنها را افشا کرد.

وی از همه دانشجویان جهان اسلام و عرب خواست به خیزس دانشجویی در غرب اقتدا کنند و تداوم جنگ، کشتار، ویرانی و گرسنگی در غزه را لکه ننگی بر کشورها و رژیم‌هایی دانست که هنوز ساکت مانده‌اند.

یزبک تاکید کرد: دشمن صهیونیستی با وجود همه حمایت‌های کشورها و رژیم‌ها، به هیچ یک از اهدافی ادعایی خود در جنگ غزه پس از ۲۱۰ روز دست نیافته است و این جنگ وحشیانه موجب بروز اختلافات دولتی و سطح امنیتی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • تاثیر مخرب دروغگویی بر سلامت مغز
  • پمپاژ دروغ‌های رسانه‌ای علیه دانشجویان معترض دانشگاه‌های آمریکا + فیلم
  • امامت سیاسی دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • سعیدی: هواداران سپاهان سنگ‌پراکنی نکردند / لشگری: باشگاه سپاهان بدعت‌گذار توهین جنسی و غیر انسانی به هواداران خانم بود / فیلم
  • فیلم| علیه خزان شرافت و دروغ دموکراسی در صحن علنی پارلمان اصفهان
  • حزب‌الله: خیزش دانشجویی در غرب، دروغ‌ بودن ادعای دموکراسی دولت‌ آنها را فاش کرد
  • امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است