Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد پورحمید، کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن اشاره به ابلاغ قانون بودجه سال 1400 از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت گفت: یکی از مهمترین مصوبات بودجه سال 1400، اختصاص 360 هزار میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی بانکی برای ساخت 1.2 میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی است.

این کارشناس اقتصاد و مسکن در ارتباط با جزئیات بیشتر این مصوبه از بودجه سال 1400 گفت: بر مبنای این مصوبه از قانون بودجه سال 1400، امکان ارائه تسهیلات 300 میلیون تومانی ساخت مسکن برای 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 میلیون خانوار واجد شرایط مهیا خواهد شد.

*ایجاد 3 میلیون شغل با رونق ساخت مسکن

وی در تشریح مزایای این مصوبه در شرایط اقتصادی سال 1400، گفت: ساخت مسکن به عنوان یک پیشران اقتصاد توانایی خارج کردن اقتصاد از شرایط رکود به شرایط رونق را داشته و می‌تواند منجر به اشتغال 3 میلیون نفری در پهنای کشور شود.

پورحمید ضمن تاکید بر اینکه اشتغال حوزه مسکن ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، گفت: اشتغال ساخت مسکن، به طور قابل توجهی مرتبط با سرپرستان خانوار بوده و طیف وسیعی از بدنه آماده به کار کشور را درگیر می‌کند.

*بانک مرکزی، سهمیه هر بانک را مشخص کند

این کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به مهلت بانک مرکزی به منظور تخصیص سهمیه هر بانک به منظور پرداخت تسهیلات 300 میلیون تومانی ساخت، گفت: بانک مرکزی در فروردین ماه سال جاری باید سهمیه اختصاصی هر بانک برای تسهیلات ساخت مسکن را مشخص کند و فرآیند ساخت 1.2 میلیون واحد مسکونی با پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی با سرعت پیگیری شود.

پورحمید در انتها با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تبصره 18 قانون بودجه 1400، گفت: بانک مرکزی با مشخص کردن سهیمه هر بانک نشان دهد که برای فعال کردن حوزه مولد اقتصاد پای کار است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارشناس مسکن ساخت مسکن بودجه 1400 بودجه سال 1400 بانک مرکزی ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی

امتداد - مدیر عامل بانک مسکن گفت: در راستای اجرای تعهدات و مسئولیت های اجتماعی بانک و با هدف توانمندسازی و خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی و افزایش اشتغالزایی در کشور، طی دوره فعالیت دولت مردمی به ۳۴ هزار و ۱۲۴ نفر از معرفی شدگان نهادهای حمایتی، تسهیلات اشتغالزایی مجموعا به مبلغ بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با تاکید بر ضرورت و اهمیت توانمندسازی مالی مددجویان نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و اولویت این امر در سیاستگذاری‌های کلان بانک مسکن، افزود: تمرکز هدفمند بر اشتغال این طیف محترم و ارزشمند جامعه، موجب افزایش پویایی و نشاط اجتماعی، رشد اقتصادی کشور و از همه مهمتر، رضایت خدا و مردم می شود.

 

 

 

از این رو پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی در سریع‌ترین زمان ممکن با لحاظ منابع در اختیار، مورد تأکید اینجانب و هیأت مدیره بانک است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳